Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 988
  • Visningar Visningar 68 219
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser inget fel med att Paddington anmälde sig som LL, ingen har ju gjort det på den 1,5 veckan sedan listan kom upp. Är man intresserad skriver man väl det? Eller är det meningen att man ska bli efterfrågad? Det är ju trevligt och så, men jag tänker mig att om inget skrivs saknas intresse. Kanske ska förtydliga att jag inte har någon åsikt i sig om vem som ska vara LL, tycker bara det är märkligt att de som är med i "kösystemet" ska få en förfrågan istället för att själva gå in i tråden.

Men i övrigt, både glömmerallt och bollen__ har skrivit i tråden, så jag antar att ingen av de är intresserade. Då återstår du @Niyama, @Blacksmithfarm och @Lobelia som är före Paddington.

Men om du vet att du vill vara LL, så är det ju lika bra att skriva det? Så kanske fler vill anmäla sig också?
Svårt att anmäla sig utan någon LL har kommit med i bilden sas? Så man vet att leken är på gång?

Jag tänker likadant.

varken jag eller någon annan på listan har visat intresse så då tycker jag paddan gjorde rätt i att ta platsen. Sedan tror jag fler kommer bli sugna när en LL är tillsatt.

jag tycker väl inte heller att man ska behöva ropa på folk. Vill man ta nästa lek så visar man det. Listan kan vara bra att gå efter om LL rollen tillsätts väldigt fort.

Till ex om en lek håller på och jag är sugen på att ha nästa och många är före mig. Då kanske det är bra att fråga "Är det okej om jag tar nästa lek?". Men nu när det gått ett tag och ingen knappt skrivit i tråden så tycker jag att den som visar intresse först får ta det.

Själv blev jag mycket mer sugen på att anmäla mig när jag såg att leken hade LL :)

Jag håller med @Lobelia @Artline @Paddington @Sasse mfl.
Jag har inte ens fattat att listan är något som är ett kösystem typ du är 1 jag är 2 osv utan att alla har anmält intresse, den som vill och kan är LL är flera intresserade kan den som inte varit på ett tag få vara.

Allt tjaffs och negativitet kring lekarna gör att iaf jag tappar lusten lite. Det var ju så enkelt i början varför måste det bli så "uppstyrt"?

Listan kom väl upp under en period när väldigt många ville vara LL, för att alla skulle få chansen och inte någon "glömmas bort". Jag har också tolkat det som en intresseanmälan, och inte ett kösystem där vissa går före andra. Tycker det är bättre att numrera listan om det ska vara menat som ett kösystem (om inte annat så för att undvika missförstånd), men det bör funka lika bra att man bara anmäler sitt intresse när man är sugen. Är det flera som vill får man komma överens.

Tror också det drar mer folk när LL-platsen är tillsatt, då är leken på gång.

LL: Lobelia

1. Emtherlia
2. quarter4ever
3. bollen__
4. GladFliicka
5. Gabby_Ossi
6. cirkus
7.
8.
9.
10.
11.
12
13
14

Eftersom Niyama inte skrivit upp sig och jag har en känsla av att det inte är någon kö på LL nu så skriver jag upp mig. Om @Paddington eller @Niyama känner sig manade så stryk mig, men jag tycker det är dags att få igång en lek. Planerad lekstart och upprop till nybörjargruppen på stall Hästlyckan är på söndagen 13/9.

Frågor vi får besvarade under leken bland andra:

Ska de stroppiga skötarna lyckas skrämma bort nybörjarna?
Ska någon av nybörjarna bli invald och gå över till fiendesidan och bli skötare?
Vem åker av hästen första lektionen om någon?

Senast ändrad:
LL: Lobelia

1. Emtherlia
2. quarter4ever
3. bollen__
4. GladFliicka
5. Gabby_Ossi
6. cirkus
7.
8.
9.
10.
11.
12
13
14

Eftersom Niyama inte skrivit upp sig och jag har en känsla av att det inte är någon kö på LL nu så skriver jag upp mig. Om @Paddington eller @Niyama känner sig manade så stryk mig, men jag tycker det är dags att få igång en lek. Planerad lekstart och upprop till nybörjargruppen på stall Hästlyckan är på söndagen 13/9.

Frågor vi får besvarade under leken bland andra:

Ska de stroppiga skötarna lyckas skrämma bort nybörjarna?
Ska någon av nybörjarna bli invald och gå över till fiendesidan och bli skötare?
Vem åker av hästen första lektionen om någon?

Har inte varit inne på buke förrän nu ikväll. Men du är ju före mig på listan :)

Listan kom väl upp under en period när väldigt många ville vara LL, för att alla skulle få chansen och inte någon "glömmas bort". Jag har också tolkat det som en intresseanmälan, och inte ett kösystem där vissa går före andra. Tycker det är bättre att numrera listan om det ska vara menat som ett kösystem (om inte annat så för att undvika missförstånd), men det bör funka lika bra att man bara anmäler sitt intresse när man är sugen. Är det flera som vill får man komma överens.

Tror också det drar mer folk när LL-platsen är tillsatt, då är leken på gång.

Fast hittills har vi ju gått efter när en senast var LL? Jag tyckte inte ens att listan behövdes för de flesta är bra på att släppa fram nya och de som inte varit på länge som LL, men några ville absolut ha lista och då ska vi väl gå efter den?

Listan är ju i princip numrerad, men man får kolla på nedre listan på vilka som varit, när en varit senast och om en varit 10 gånger och en annan två.

Jag håller med @Lobelia @Artline @Paddington @Sasse mfl.
Jag har inte ens fattat att listan är något som är ett kösystem typ du är 1 jag är 2 osv utan att alla har anmält intresse, den som vill och kan är LL är flera intresserade kan den som inte varit på ett tag få vara.

Allt tjaffs och negativitet kring lekarna gör att iaf jag tappar lusten lite. Det var ju så enkelt i början varför måste det bli så "uppstyrt"?

Jag tyckte ju inte ens en lista behövdes, men det var flera som tyckte det. Nu finns listan och då verkar det väl rimligt att följa den? Eller varför finns den annars?

Håller för övrigt med om att det blivit väldigt uppstyrt.

Kommande: Lobelia

Intresse:
  • 1. glömmerallt, Assistent @bollen__ (om hon fortfarande är intresserad när det är dags) Tema Retro eller annat om deltagarna hellre vill det( Jag tar emot önskemål)
  • 2. Artline
  • 3. Niyama
  • 4. Blacksmithfarm - något av Galenskaparna
  • 5. Paddington - Robinson-Buke Allstars
  • 6. bollen__

Nyligen varit:

• Sasse
  • TeamLundVer - Bones
  • bollen__
  • Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games Quarter Quell
  • Paddington, prao quarter4ever
  • Blacksmithfarm m Cirkus som assistent tema: Stinsen Brinner
  • Niyama
  • Lobelia & Paddington, Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition
  • Paddington/Bollen, Melodifestival - stadskamp 2016
  • Koppen, Hello Kitty
  • Sasse. Tema: Grimm
  • Blacksmithfarm, assistent: Sasse. Tema: Macken
  • Gabby_Ossi, assistent: glömmerallt. Tema: Angel
  • Artline, Tema: Hunger games
  • Paddington , Assistent: Caisa, Tema: Harry Potter
  • Myrten, Tema: Veckans Brott
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi, Tema: Watership Down
  • Lobelia, Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__, Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama), Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten), Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai, Tema: Buffy
  • Paddington
Praolista:
heartstring

Uppdaterade listan och gjorde den i ordning efter vem som varit senast, vilket jag fattade som syftet när den startades?

Tror vi hamnar i ett moment 22 - om ingen LL skriver upp sig så tycker inte deltagarna att det är någon ide att skriva upp sig heller eftersom de inte vet när leken kommer igång och om de kommer att ha möjlighet att delta. Med en LL på plats är ju sannolikheten större att leken drar igång ganska så fort.

Men det är ju jättebra om du kan vara LL om inte @glömmerallt har möjlighet :)

Nja, LL brukar gå snabbt att finna en. Tvärtom har ju problemet ibland varit att en LL skriver upp sig och sen när det väl är tillräckligt med deltagare så kan inte den LL starta utan leken måste skjutas fram ytterligare och deltagarna då börjar hoppa av för att de inte kan längre.

Snälla var inte så negativ - det tar leklusten ur folk, vill du vara lekledare så skriv upp dig, om inte så låt @Paddington vara det. Det är en lek och det ska vara roligt, inte någon millimeter rättvisa eller att folk ska vara rädda för att göra fel eller trampa någon på tårna. Jag brukar vänta med att skriva upp mig tills leken är på gång för att veta att jag kan.

Fast va? Jag blev ju typ lynchad för att jag utan att veta om det brutit mot en oskriven regel och hur jag än försökte förklara mig så hjälpte det inte. Jag kommer inte vara med i någon lek förutom om t.ex. GA är LL för att jag är för rädd för att göra nåt fel igen.

Fast va? Jag blev ju typ lynchad för att jag utan att veta om det brutit mot en oskriven regel och hur jag än försökte förklara mig så hjälpte det inte. Jag kommer inte vara med i någon lek förutom om t.ex. GA är LL för att jag är för rädd för att göra nåt fel igen.
??

Vad har förra lekens problem med lekledarlistan och anmälan till lekar att göra? Kan vi inte bara gå vidare utan att ta upp alla problem och oförrätter hela tiden, det blir så tråkig stämning?

??

Vad har förra lekens problem med lekledarlistan och anmälan till lekar att göra? Kan vi inte bara gå vidare utan att ta upp alla problem och oförrätter hela tiden, det blir så tråkig stämning?

Förlåt, jag trodde
"inte någon millimeter rättvisa eller att folk ska vara rädda för att göra fel eller trampa någon på tårna. " syftade på förra leken :(

Är det fastslaget att Lobelia kommer vara LL denna gången ? Och att lekstart är 13/9? Passar mig bra är lite upptagen to-sö nästa vecka , men sö ska jag åka tåg så borde ju kunna vara delaktig i lekstarten ;) första dl må 14/9 @Lobelia ?:)
@bollen__ kan du vara med då ? :)
Jag är leksugen :bump:
Första DL måndag. Kan inte innan dess, har en del att göra i vecka och till helgen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 603
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 842
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 031
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 131
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka