Har dåligt med tid för lek och LL:ande just nu.
Men tack för taggen.
Men tack för taggen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ser inget fel med att Paddington anmälde sig som LL, ingen har ju gjort det på den 1,5 veckan sedan listan kom upp. Är man intresserad skriver man väl det? Eller är det meningen att man ska bli efterfrågad? Det är ju trevligt och så, men jag tänker mig att om inget skrivs saknas intresse. Kanske ska förtydliga att jag inte har någon åsikt i sig om vem som ska vara LL, tycker bara det är märkligt att de som är med i "kösystemet" ska få en förfrågan istället för att själva gå in i tråden.
Men i övrigt, både glömmerallt och bollen__ har skrivit i tråden, så jag antar att ingen av de är intresserade. Då återstår du @Niyama, @Blacksmithfarm och @Lobelia som är före Paddington.
Men om du vet att du vill vara LL, så är det ju lika bra att skriva det? Så kanske fler vill anmäla sig också?
Svårt att anmäla sig utan någon LL har kommit med i bilden sas? Så man vet att leken är på gång?
Öland för utställning idag (den kan vi glömmaVarthän bär det av? (haha, tänkte vara elak och skriva IKEA:s bollhav, men jag hann hindra mig)...
LL: Lobelia
1. Emtherlia
2. quarter4ever
3. bollen__
4. GladFliicka
5. Gabby_Ossi
6. cirkus
7.
8.
9.
10.
11.
12
13
14
Eftersom Niyama inte skrivit upp sig och jag har en känsla av att det inte är någon kö på LL nu så skriver jag upp mig. Om @Paddington eller @Niyama känner sig manade så stryk mig, men jag tycker det är dags att få igång en lek. Planerad lekstart och upprop till nybörjargruppen på stall Hästlyckan är på söndagen 13/9.
Frågor vi får besvarade under leken bland andra:
Ska de stroppiga skötarna lyckas skrämma bort nybörjarna?
Ska någon av nybörjarna bli invald och gå över till fiendesidan och bli skötare?
Vem åker av hästen första lektionen om någon?
Listan kom väl upp under en period när väldigt många ville vara LL, för att alla skulle få chansen och inte någon "glömmas bort". Jag har också tolkat det som en intresseanmälan, och inte ett kösystem där vissa går före andra. Tycker det är bättre att numrera listan om det ska vara menat som ett kösystem (om inte annat så för att undvika missförstånd), men det bör funka lika bra att man bara anmäler sitt intresse när man är sugen. Är det flera som vill får man komma överens.
Tror också det drar mer folk när LL-platsen är tillsatt, då är leken på gång.
Jag håller med @Lobelia @Artline @Paddington @Sasse mfl.
Jag har inte ens fattat att listan är något som är ett kösystem typ du är 1 jag är 2 osv utan att alla har anmält intresse, den som vill och kan är LL är flera intresserade kan den som inte varit på ett tag få vara.
Allt tjaffs och negativitet kring lekarna gör att iaf jag tappar lusten lite. Det var ju så enkelt i början varför måste det bli så "uppstyrt"?
Tror vi hamnar i ett moment 22 - om ingen LL skriver upp sig så tycker inte deltagarna att det är någon ide att skriva upp sig heller eftersom de inte vet när leken kommer igång och om de kommer att ha möjlighet att delta. Med en LL på plats är ju sannolikheten större att leken drar igång ganska så fort.
Men det är ju jättebra om du kan vara LL om inte @glömmerallt har möjlighet![]()
Snälla var inte så negativ - det tar leklusten ur folk, vill du vara lekledare så skriv upp dig, om inte så låt @Paddington vara det. Det är en lek och det ska vara roligt, inte någon millimeter rättvisa eller att folk ska vara rädda för att göra fel eller trampa någon på tårna. Jag brukar vänta med att skriva upp mig tills leken är på gång för att veta att jag kan.
??Fast va? Jag blev ju typ lynchad för att jag utan att veta om det brutit mot en oskriven regel och hur jag än försökte förklara mig så hjälpte det inte. Jag kommer inte vara med i någon lek förutom om t.ex. GA är LL för att jag är för rädd för att göra nåt fel igen.
??
Vad har förra lekens problem med lekledarlistan och anmälan till lekar att göra? Kan vi inte bara gå vidare utan att ta upp alla problem och oförrätter hela tiden, det blir så tråkig stämning?
Nej jag diskuterade listan, förra leken är passé.Förlåt, jag trodde
"inte någon millimeter rättvisa eller att folk ska vara rädda för att göra fel eller trampa någon på tårna. " syftade på förra leken![]()
Nej jag diskuterade listan, förra leken är passé.
Första DL måndag. Kan inte innan dess, har en del att göra i vecka och till helgen.