Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 796
  • Visningar Visningar 80 205

Bukefalos 30 år!

Har ni några önskemål gällande roller? Jag har ju aldrig varit LL innan och är inte så erfaren som spelare heller (+var med senast 2022) så inga alltför komplicerade roller. Men några udda är ändå roligt.

Jag tänker ha ett tema, har en idé men om någon har något önskemål är det bara att säga till :)

Förresten, var kommer ulvlekarna ifrån ursprungligen? Har googlat mig fram till att det finns ett ganska simpelt spel man gör med fysisk närvaro, men inget om internetversionen. Känns ju ändå ganska utvecklat?

Förresten, var kommer ulvlekarna ifrån ursprungligen? Har googlat mig fram till att det finns ett ganska simpelt spel man gör med fysisk närvaro, men inget om internetversionen. Känns ju ändå ganska utvecklat?
Här på buke har vi spelat i ungefär 20 år tror jag. Jag var iaf med i lekar typ 2007 eller så. Men vet inte hur det startade

Har ni några önskemål gällande roller? Jag har ju aldrig varit LL innan och är inte så erfaren som spelare heller (+var med senast 2022) så inga alltför komplicerade roller. Men några udda är ändå roligt.

Jag tänker ha ett tema, har en idé men om någon har något önskemål är det bara att säga till :)
Jag önskar att döda goda får en uppgift som nu senast. Tänk dock på att beroende på info i leken och vilka som dör kan de sitta på väldigt mycket info, så de inte blir för starka 😊

Jag önskar att döda goda får en uppgift som nu senast. Tänk dock på att beroende på info i leken och vilka som dör kan de sitta på väldigt mycket info, så de inte blir för starka 😊
Jag vill också ha med en god lya, det känns mycket trevligare för de goda som åker ut tidigt. Vill dock inte ha med alltför mycket information i leken (känns krångligt att hålla koll på allt) så de får nog ingen stor roll. Håller på att läsa igenom listan med roller nu och antecknar vilka jag tycker känns roliga, några är väl inte så vanliga men inte alltför krångliga heller.

Vad tycker ni om att ha fler goda par som får prata med varandra? Typ siare och dess ättling. Jag tycker lätt att det blir väldigt svårt att spela som god när man inte har koll på någon. Fast får ju rimligtvis kompensera för ulvarna med, på något vis. En ond siare kanske är rolig att ha med?

Vad tycker ni om att ha fler goda par som får prata med varandra? Typ siare och dess ättling. Jag tycker lätt att det blir väldigt svårt att spela som god när man inte har koll på någon. Fast får ju rimligtvis kompensera för ulvarna med, på något vis. En ond siare kanske är rolig att ha med?
Jag tycker det mest funkar i stora lekar, annars blir det för starkt. Tvillingar kanske bättre än siare och ättling då. Eller siare och ättling som försvagas jämfört med rollbeskrivningen.

Ond siare utanför lyan har vi haft några gånger, som då inte känner till ulvarna från start.

Jag tycker det mest funkar i stora lekar, annars blir det för starkt. Tvillingar kanske bättre än siare och ättling då. Eller siare och ättling som försvagas jämfört med rollbeskrivningen.

Ond siare utanför lyan har vi haft några gånger, som då inte känner till ulvarna från start.
Så kanske siare som bara kan sia varannan dag och en ättling som ärver den förmågan? Eller blir det också för mycket?

Ond siare som inte känner till ulvarna eller vice versa låter som en bra idé :up:

@Asko är du med igen? :)
Puh, nej jag tror inte det. Det tar upp mycket energi! Detta var lite av ett speciellt tillfälle då stjärnorna stod rätt i himlen och @Ceta behövde en inhoppare.
Jag känner mig så dum oftast som inte fattar diskreta hintar :o

Men tack för att du frågade :love: om jag hade kommit på ett tema så hade jag kunnat tänka mig vara LL igen någon gång dock! (Hade Lejonkungen som tema min gång :D)

Om någon behöver en inhoppare någon gång så kan man ju prova att fråga, jag orkar iallafall i ett par dagar 😅

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka