Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men skulle jag lämna henne med täcket på skulle hon ju ha sönder det om hon fick fortsätta.
Men nog diskuterat om det, jag anser det vara dålig djurhållning och lathet att inte byta täcke.
Jaha? Jag har inte sagt nåt om vare sig det ena eller det andra men eftersom du för det på tal så går mina hästar gärna ut oavsett väder. Däremot händer det att de vill in tidigare när det blåser mycket i kombination med nederbörd.
Grejen är, att när man inte byter täcke så kollar man ju inte hur hästen ser ut. Du släpper ju bara in hästen, för inte tar du väl av det blöta täcket och ser över hästen för att sedan lägga på det igen?
Jag tycker inte det är bra, skulle aldrig ställa min häst i ett stall där det inte gick att få bytt täcke. Skulle stallet jag stod i ändra så de var tvungna att ha sina utetäcken inne och skita ner dem, så skulle jag byta stall.
Stod i ett stall en gång där det ingick byte, men det ibland inte blev gjort. Man såg direkt på morgonen hur skitiga täckena var, blev bajsfläckar och sådant på dem.
Jag tycker det är onödigt med det ökade slitaget som blir, ett innetäcke är betydligt billigare att byta ut, och lättare att tvätta, samt blir inte förstört av att tvättas ofta.
Grejen är, att när man inte byter täcke så kollar man ju inte hur hästen ser ut. Du släpper ju bara in hästen, för inte tar du väl av det blöta täcket och ser över hästen för att sedan lägga på det igen?
Är det bara yttertyget som är blöt är det inte sjöblöt efterom hästen fortfarande är varm under.
Sen att jämföra hästar och människor- har ni inte hängt med något i utvecklingen?