vattenläcka!

beauspirit

Trådstartare
har vi haft i stallet inatt :(.
rören fryser nu när hästarna är i hagen, och sen tinar upp på kvällen då de värms upp av hästarna.
igår kväll hade ett av rören spruckit sönder när det tinat upp, så det sprutat ut massvis med vatten :eek:.
det var en av vattenkoppsledningarna.
det hade stått och sprutat på en av hästarna,
ja vi vet inte hur länge, måste ha börjat i natt.
stackarn, var helt orolig och hade inte kunnat sova någonting, säkert inte de andra hästarna heller.

men det var lätt att laga som tur var, bara att sätta dit ca 20 cm nytt rör. :)

jobbigt, men så mkt vatten var det inte iaf i stallet, det mesta hade runnit direkt till brunnen som var i närheten.
 
Var glad för att det mesta av vattnet runnit mot brunnen. :)

Vi fick ingen vattenläcka i gamla stallet men hade under några dagar 1 häst för mycket som fick stå i spolspiltan. Varje kväll knöt vi fast handtaget till vattenkranen men så hände det som inte skulle hända någon glömde. Gissa om det var kaos när "morgonvakten" kom, hon fick sej en funderare redan utanför då det ångade som bara busen, jo 22 grader kallt och alla 10 boxarna + spolspiltan och foderkammaren helt genomblöta. Det blev ju ett antal skottkärror blött spån när alla boxar skulle tömmas.
 
usch då, det lät inte kul :eek:.
stackars hästarna...
jo det var ju tur att inget kom i boxen eller så för oss.

skämtade med lillbrorsan om att ifall boxarna skulle blivit översvämmade med vatten upp till huvudhöjd på dem,
så hade hans lilla ponny kolat vippen först :devil:
hehe. taskig ska man va.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 070
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 295
Senast: Calmiche
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 709
Senast: Egonson_
·
Ekonomi & Juridik Denna ide har gått runt i mitt huvud i 3 år, men inte riktigt säker på om jag skulle skriva ut och be om lite tips och råd, eller om ni...
2
Svar
25
· Visningar
2 858
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp