Vattenproblem.

sofia77

Trådstartare
Har köpt en ny vattenflaska till kaninen för den gammla var som sagt gammal och svårt att få ren. Slängde den gammla men kanine dricker inte ur den nya. Har sett han dricka ur katternas vattenskål eftersom han springer lös i huset. Så det är inga problem men lite orolig är jag för att han inte ska få isig tillräkligt med vatten. Ska jag bara vänta ut han så att börjar att dricka ur flaskan?
 
När han blir törstig kommer han att söka sig till vatten så jag tycker du kan låta honom ha flaskan.
 
håller med marie!
tids nog lär han sig att använda flaskan, flaskor har ju många fördelar gentemot skålar!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 335
Senast: Fibusen
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 757
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp