Vattenraser

B

**BORTTAGEN**

Vilka raser gillar att simma och vilka torkar fortast? :)
 
Labradorer ska älska att simma, om de torkar fort vet jag inte :)! Mwen det är en jättehärlig ras! :love: :love:
 
Newfoundland :love:är ju "gjorda" för simning eftersom dom har simhud mellan tårna men torkar snabbt gör dom knappast :D
Annars är det ju som sagt labradorer. :D

:banana: :banana:
 
Åhhh,min gamla labbe kunde inte se vatten innan hon var i .

Hon dök med huvudet före rätt ner i plurret.
När vi åkte till landet( på en ö) var båt det enda alternativet,man fick då ha henne kopplad när man åkte långsamt annars så plumsade hon i direkt!
 
Weimaraner, finns både kort och långhårig. En helt underbar hund.
 
Jack russells brukar älska att bada och simma och torkar rätt så snabbt beroende på hårlag.
 
Vet egentligen inte om schäfern är känd för att gilla
och simma, men min är totalt galen i vatten, av alla de slag
( :D) och simmar gärna och läääänge, men han torkar långsamt, det är iofs en fördel på varma sommardagar :)
 
jag tycker fortfarande att du ska välja en labbe. suverän på alla sätt och vis. det allra allra bästa är att det gör inte så mkt om du gör lite fel med dem. de är så pass godhjärtade att du alltid får några chanser till. dessutom bits de inte, inte ens om de blir retade. vill man träna seriöst kan man göra det med. en riktig allroundhund! :bump:
för att slippa kritik som jag vet kommer annars ska jag även skriva att det naturligtvis finns dåliga exemplar även inom rasen labrador retriver, men att de tack och lov är ganska sällsynta :love:
 
Labbar kan visst då bitas, mycket väl, men de har hög toleransnivå, då de är avlade till att ha tålamod och sitta tysta och stilla.

Labbar är trevliga om de hålls aktiverade och hålls i form, dvs INTE tjocka :crazy:

Weimaranern bör inte ens rekommenderas, det är en MYCKET krävande hund som kräver mycket av ägaren på alla sätt och vis, dessutom är det en fågelhudn och ingen vattenhund egentligen, dock trivs de rätt bra i vatten.

//E - labbeägare, med weimaraner som kommer om 7 veckor
 
New Foundland älskar vatten. Fast dom torkar ju inte så fort förstås :crazy: Dom fungerar hemskt bra som räddningshundar i vatten.
 
Min papillon tik badar gärna! :love:
Hon är bara 1 år ännu och har inte så mycket päls så hon torkar rätt fort. :)
Det är väl ingen badar ras, men hon får väl vara undantaget som förgyller regeln. :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Om vi bortser helt ifrån hur passade rasen är för dig, mentalitet, hälsa… Bara utseende och absolut ingenting annat. Vilken ras/typ är...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
8 809
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 594
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras När man läser rasbeskrivningar är det inte sällan man läser att just den rasen har mycket personlighet, är riktiga karaktärer. Då och då...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 451
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 496
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp