Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
har min ponny ute på foder och nu är det dags för slutmätning samt skaffa ponnylicens.
vi har ju inte skrivit nåt om detta i kontraktet och då är det jag som ägare som betalar va?
jo iofs
men dom ha verkligen betalat precis allt annat innan, tex tidigare mätningar.
därför jag blev lite ställd nu när dom frågade om vem som skulle betala
Jag tycker det är schysstast av dig om du betalar.
Om nu inte fodervärden har tänkt ha hästen mångamånga år så det enbart är den som tävlar.
Dessutom vet jag korkade människor *(fodervärdar i de fallen) som "slarvat" bort de pappren som de betalat..
Det finns ju egentligen två sätt att se på saken.
1: Det är du som ägare som är "skyldig" (inte rätt ord kanske.) att betala de papprena som hästen ska ha eftersom det faktiskt är din häst och dina papper
2: Eftersom det uppenbarligen är fodervärden som ska använda hästen och tävla den, och därför vill ha papper på hästen är det den som ska betala, då du personliten inte har någon nytta av att skaffa dessa i nuläget.
Så det är ju upp till dej vilken syn du har på saken
Fodervärden ska ha min häst i 5år, och ska tävla den under hela den tiden.
själv är jag för gammal och kommer aldrig ha nytta av varken mätintyg eller lincens.
men som du säger så är hästen min så det kan nog vara ganska schysst att iaf erbjuda sej betala, eller möjligen dela på det hela
Jag löste licensen för de 2 ponnier som jag har ute samt betalar mätningen. Men då har jag mina ponnier ute enbart för att de ska tävlas och vidarutbildas.
eftersom du inte kommer att ha nytta av papprena (om du inte ska sälja ponnyn i framtiden) och de vill tävla, tycker jag att du ska föreslå att ni delar på kostnaderna.
jag erbjöd mej betala själva mätningen nu iaf, eftersom det va lite akut.
licens är det ingen brådska med så tänkte prata med dom ang dela på kostnaden nästa gång jag ska upp dit
hade det varit jag så anser jag att det är ju din häst så då borde du betala men samtidigt anser jag att dem ska betala det som dem brukar så en delad kostnad e väl smart? Red en häst förrut å då betalade jag bara skoningen eftersom bara jag red honom å skulle han ridas så behövde han skor å gick barfota annars så då betalade jag ju bara för det jag utnyttjade och inte mer för de va ju inte min häst Men de e olika när jag har haft häst på foder så har jag krävt att den ska ha alla papper i ordning en väl passande sadel å ett bra träns osv med sig men alla e ju olika
hade jag lämnat ut en häst som jag visste skulle tävlas hadejag självklart haft alla papper iordning, men när jag lämnade ifrån mej en oinriden unghäst hade jag inte en tanke på saker som licens.
När jag var fodervärd på en ponny så betalade vi mätintyg och licens. Ägarna hade ju aldrig haft några tävlingsambitioner och jag funderade inte ens på om de skulle betala.
Men min ponny som jag nu har utlämnad betalar vi allt sånt. Men varför vet jag inte
Hästmänniskan
Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny.
Dottern är född -15 dvs...
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Hästmänniskan
Hej!
Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);)
Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
Kropp & Själ Blev ett löppass också. Mina benhinnor tackade mig för att det inte var asfalt, helt okej tid med tanke på att det inte bara är plan mark.