Vem har det kallast?

Vi har en Mitsubishi ninja. De skall enligt montören vara bäst. Kostade 25000 kr lika som den för 13 år sedan.
Så dyr var inte vår. Har för mig att den gick på ca 18000 kr inklusive installation för 6-7 år sedan. Men det var den plus en annan likvärdig som rekommenderades för vårt hus.
 
Vaknade till behagliga -19. Passade på att byta täcken på två av hästarna och byta vatten i Thermobaren. Stor skillnad i hur mycket hö som gått åt under natten, fanns mycket kvar nu. Vi hade tyvärr en kommunikationskiss i söndags så jag fick inte ut bal i hagen som jag tänkt och sedan har vi avstått från att starta traktorn, sedan måndag eftermiddag har det hållit sig stadigt mellan -30 och -35.

Jag klagar lika mycket nu som när det är +30, nollgradigt är lagom!
 
Temperaturen har stigit till -32, jämfört med gårdagen kändes morgonpromenaden rätt behaglig. Tänk vad 5 graders skillnad kan göra! Prognosen är att det kommer sjunka under dagen igen. Herregud vad jag längtar till att vakna upp i mer humana temperaturer!
 
Det är så roligt nu när temperaturen sjunker fort ute på nätterna 😂 Hela vintern har vårt hyreshus haft problem med bergvärmen, den lägger av med jämna mellanrum och speciellt när temperaturen sjunker snabbt. Vi har alltså runt 10-12 grader inne på nätterna medan temperaturen ute ligger på minus 15-20 😂👋 Fick en lapp i brevlådan igår från hyresvärden att det åter beklagar att vi inte kan få varmare inne och att det ännu en gång ska reparera bergvärmen och jobbar på en permanent lösning. Aja bara 3 och halv vecka tills jag får nyckeln till min nya lägenhet. Men dock inte kul och försöka flytta nu egentligen med all snö som är ute 🙊 Vackert med all snö men den ställer till de lite ibland 😅
 
Kan sotaren komma? 15 grader inne. Elen orkar inte hålla systemtempen i huset säger maken. Vi har aldrig kört på el i sån här kyla så hade ingen aning om det. Jävla bök att de skulle komma just nu.
Såg att vattnet frusit hos en av grannarna. Jag bara hoppas att vi klarar oss från annat trubbel än lite svalt inne och uttråkade djur.
Vi som har semester och skulle renovera idag. Blir semester i soffan istället, tänker inte ha någon dörr öppen mer än man måste. Ingen värme i rummet som ska renoveras heller. 🥶 Det får bli en annan dag..
 
Kallaste dagen hittills, -34. Ingen av de tre bilar som står på gården startar längre, så sambon fick skjuts till jobbet. På söndag hoppas jag att vi får igång någon bil, sambon handlade igår så vi skulle kunna göra matlådor men glömde huvudingrediensen, så vi får helt enkelt laga något annat. 😅
 
Här i Stockholm har vi idag -11 som känns som -16 så vi har "varmt" jämfört med de flesta av er. Tyvärr anger väderleksrapporten att det ska bli -1 på tisdag och sen plusgrader :arghh:. Vill inte! Har hellre -16, eller för den delen -20, än plusgrader under vintern.
 
1000011389.jpg



Termometern ser fortfarande ut såhär, men ute i skärgården är det tydligen sköna -30c...

Jag kanske får be någon i varmare trakter komma och hämta mig, måste verkligen göra några ärenden idag 😅
 

Liknande trådar

Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
6 232
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 128
Senast: __sofia__
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 576
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 111
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp