Bukefalos 28 år!

Vem ringer man?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker för övrigt att det är olidligt att vara utan min telefon när den laddas. Då har jag ingen aning om vad klockan är och kan bara stirra in i väggen samtidigt som jag lyssnar på ventilationen.
Jag brukar ha med mig en laddsladd som är jättekort, typ 1 dm lång. Sån brukar man få ha. Då kan man bestämma själv över laddandet.
Har du någon som skulle kunna köpa och komma med en sådan till dig?
 
Jag brukar ha med mig en laddsladd som är jättekort, typ 1 dm lång. Sån brukar man få ha. Då kan man bestämma själv över laddandet.
Har du någon som skulle kunna köpa och komma med en sådan till dig?
Tyvärr nej. Jag har som sagt inga vänner. Och jag vet inte vart man hittar en sån sladd.
 
Jävla mat man får. Pytteportion och så har de lagt potatisen i såsen. Fan, jag vill hem nu!
20210516_120744.jpg
 
Jag har inte fått ändra någon medicinering.

Jag tar inte morgonmedicin 14.30. Jag tar den medicin jag ska ta vid 14.30


Jag tänker inte vara kvar här. Jag har skolan att sköta.

Jag äter när jag är hungrig och duschar när jag känner mig smutsig. Så har jag alltid gjort.
Men skolan får vänta. Du skrev ju att du bara hade legat på soffan. Du bör sjukskriva dig, ta hand om dig och låta skolan vänta. Du är inte frisk, din hälsa är viktigare nu.
 
Jag förstår att du hatar allt eftersom det inte är precis som du vill ha det. Att saker känns fel och påtvingat. Men du skulle inte vara där om du inte behövt hjälp. Du skrev igår att du riggat ett rep ifall du skulle våga använda det (att du inte vågade, men ifall att) och att du inte orkade/ville leva. Om en förbereder på det sättet så är det illa, det är inte detsamma som att "bara" känna och säga. Folk reagerar för att det är en hög larmsignal och känner genuin oro för dig och din hälsa. Ambulanspersonalen skulle inte tagit med dig om det inte fanns skäl till oro på riktigt - de har sett det mesta och kommer de ut till nån som de bedömer inte behöver ambulansen så kan de lämna. :heart
 
Senast ändrad:
För mig är det där en ganska rejäl portion som lunch om man inte har arbetat i skogen eller nåt. Har du sagt att du har väldigt specifika önskemål på hur maten ska läggas upp?

Dessutom är skalen på, skala dem så försvinner såsen med skalresterna!
Rejäl portion? Skojar du? Det var för lite potatis och för lite grönsaker. Och potatisen var svår att skala eftersom de var kladdiga och jag ville inte bli kladdig på fingrarna.

Jag blev inte mätt.

Fan, jag vill hem nu!
 
Rejäl portion? Skojar du? Det var för lite potatis och för lite grönsaker. Och potatisen var svår att skala eftersom de var kladdiga och jag ville inte bli kladdig på fingrarna.

Jag blev inte mätt.

Fan, jag vill hem nu!
Det är väl inte meningen att man ska skala potatisen om den är tillagad så...? Oj, såg att du fick svar om att du kunde gjort det för såsen skull. Glöm att jag sa nåt!
 
Rejäl portion? Skojar du? Det var för lite potatis och för lite grönsaker. Och potatisen var svår att skala eftersom de var kladdiga och jag ville inte bli kladdig på fingrarna.

Jag blev inte mätt.

Fan, jag vill hem nu!
Jag håller med om att portionen ser väldigt liten ut, men eftersom många äter dåligt när de mår dåligt och den här personalen inte ännu vet hur just du är, så är det inte konstigt om du inte får en större portion på en gång. Det vore ju dumt om de tvingades slänga massor av mat. Ät istället upp och be att få en till portion, det borde de ju kunna ordna?
 
Jag förstår att du hatar allt eftersom det inte är precis som du vill ha det. Att saker känns fel och påtvingat. Men du skulle inte vara där om du inte behövt hjälp. Du skrev igår att du riggat ett rep ifall du skulle våga använda det (att du inte vågade, men ifall att) och att du inte orkade/ville leva. Om en förbereder på det sättet så är det illa, det är inte detsamma som att "bara" känna och säga. Folk reagerar för att det är en hög larmsignal och känner genuin oro för dig och din hälsa. Ambulanspersonalen skulle inte tagit med dig om det inte fanns skäl till oro på riktigt - de har sett det mesta och kommer de ut till nån som de bedömer inte behöver ambulansen så kan de lämna. :heart
Ja, precis. Att säga att man vill dö är en sak, att förbereda praktiskt utifall snäppet värre.
 
Jävla mat man får. Pytteportion och så har de lagt potatisen i såsen. Fan, jag vill hem nu!
Visa bifogad fil 69604
Att tycka att det är fel på den lagade maten är verkligen ett i-landsproblem.
Men att inte gilla maten utan vilja ha något annat är också friskt.
Men du är inte där du är för att maten är god.
Du är där för att du inte ville leva.
De kommer att hålla dig vid liv. Det är deras uppgift.
Uppgiften är inte att vara ett bekvämt all-inklusive hotell.
 
Att tycka att det är fel på den lagade maten är verkligen ett i-landsproblem.
Men att inte gilla maten utan vilja ha något annat är också friskt.
Men du är inte där du är för att maten är god.
Du är där för att du inte ville leva.
De kommer att hålla dig vid liv. Det är deras uppgift.
Uppgiften är inte att vara ett bekvämt all-inklusive hotell.
Det här låter drygare än vad det är menat, men ts är långt ifrån frisk. Hon har ju varit sjuk i ganska många år nu utan att komma ur det och jag kan inte se något friskt i något av det du skriver är friskt, i fråga om hennes beteende sen hon kom in.
 
Att tycka att det är fel på den lagade maten är verkligen ett i-landsproblem.
Men att inte gilla maten utan vilja ha något annat är också friskt.
Men du är inte där du är för att maten är god.
Du är där för att du inte ville leva.
De kommer att hålla dig vid liv. Det är deras uppgift.
Uppgiften är inte att vara ett bekvämt all-inklusive hotell.
Jag kommer bli hungrig igen på nolltid. Känner lite panik över att inte kunna äta som jag vill.
 
Tre potatisar ser det ut att vara, det skulle jag säga är ganska standard för en portion. Däremot hade jag själv önskat mer grönsaker, sallad. Men allas preferenser är olika. Jag är säker på att du kan få mer om du säger att du fortfarande är hungrig och ber om mer grönsaker.
 
Tre potatisar ser det ut att vara, det skulle jag säga är ganska standard för en portion. Däremot hade jag själv önskat mer grönsaker, sallad. Men allas preferenser är olika. Jag är säker på att du kan få mer om du säger att du fortfarande är hungrig och ber om mer grönsaker.
Jag är inte hungrig nu men kommer att bli om inte alltför lång tid. Hatar att inte kunna styra över maten själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
842
Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 290
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Tog en spontan semesterdag idag och har gått hemma i hettan och fnulat lite. Jag närmar mig 40, har alltid jobbat heltid+, jobbar alltid...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 183
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp