Bukefalos 28 år!

Vem ringer man?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, jag tror ändrade rutiner kan skada.

Jag är nog mer lättretlig. Jag vill inte vara här. Allt är bara så fel.
Jag är ganska säker på att vårdpersonal vet vilka mediciner som kan ges med en lite annorlunda intervall utan att skada.

Okej. Jag var också inlagd förra året, och jag tyckte också att det var hemskt. Känner inte att jag blev hjälpt av det, utöver att det blev ett kontrollerat avbrott av min kris. Och det är ju egentligen nog så viktigt. Och sett i ljuset av att du trots allt riggat med rep igår, så låter det ju som att du också behövde/behöver ett avbrott. Men jag hatade också varje minut av min vistelse där, så jag kan relatera till det du skriver.
 
Ändrade rutiner kommer inte att hjälpa mig.

Nej, jag är mer irriterad och ilsken nu. Allt är bara fel och jag vill bara hem.

Och jag hatar den jävla ventilationen som låter hela tiden.
Ändrade rutiner gör i varje fall inte saken sämre.
För sämre kan det ju inte bli.
Det är därför som du är där du är.

Det är bra att du är arg och vantrivs.
Det är friskt.
Ingen som är frisk vill vara där du är nu.
 
Jo, jag tror ändrade rutiner kan skada.

Jag är nog mer lättretlig. Jag vill inte vara här. Allt är bara så fel.
Nej det finns inget som kan göra saken värre nu.
Du var i botten och ville inte leva.
Rent medicinskt så blir det inte värre än så, även om det känns så.
Du är där du är för att proffsen kan det här bättre än vad du gör.
De bestämmer faktiskt nu.
Du ville ju ändå inte leva.
Eller vill du det egentligen?
 
Jag litar inte på dem alls. Och jag vägrar ändra min rutin som fungerar för mig.
Släpp kontrollen. När du vågar öppna en glimt (allt från att duscha fast allt inte är ok, att äta en macka på fel tid eller att låta utbildad personal göra det de är bäst på..), då kommer också möjligheten till att bli frisk och må bra. Men du måste våga, släppa och inte lyssna på sjukdomen.
 
De rutinerna fungerade inte alls. De ledde till att du behövde akut hjälp i ett dåligt tillstånd. Det är jättebra att du såg till att få hjälp. Nu gäller det bara att försöka ta emot den. Även om det är svårt. Men det går verkligen inte att hävda att rutinerna fungerade och att ändringar måste vara dåliga. Det går inte.
 
Jag hade inte orkat ta mig till duschen då än och sen klampade det in ambulanspersonal hos mig.

Jag äter inte lunch vid 12. Jag äter när jag är hungrig, oftast runt halv tre.

Hinner du bli hungrig så är det för sällan. Men jag är också sådan som helst äter när det känns som att magen ska suga hål i sig själv. Men jag tror att du skulle nog må bättre av att få rutin på maten och dessutom äta oftare. Hur man sköter matintaget och allmänt vården av sig själv är så viktig del i hur man mår psykiskt så du anar inte och det gäller oavsett om man är sjuk eller inte.

Våga lita på sjukvårdspersonalen. De är utbildade och vet vad de gör. Det kanske är värt att prova deras rutiner för att må bättre?
 
Och nu finns det inget jag kan göra. Sängen är obekväm så jag sitter i en jävla fotölj. Obekvämt. Jag vill hem till min soffa.
All energi du lägger på allt som är fel är det inte bättre att bara sluta irritera dig på allt.

Det är ju ett genomgående mönster i dina trådar. Inget är bra, alla gör fel, börja försök mota Olle i grinden och tänk t ex frukosten är kanske inte den godaste men det är i alla fall frukost och det är bättre än ingenting. Be om att få hjälp med dina tankar!
 
Jo, rutinen fungerade. Är det något man ska skylla på så är det väl i så fall medicineringen.
Medicinerna gör dig dock inte frisk. Men jag är glad att läsa att du har rutiner för vissa saker.

Då kan du sakta men säkert även få in hygienrutiner och andra rutiner med i din vardag. Men morgonmedicin är det meningen att man ska på just morgonen och inte 14.30.
 
@Wille
Hur tänker du göra när du kommer hem för att det ska fungera bättre med rutiner för mat och hygien? Nu när du inte har så mycket att göra eller ansvara för där du är just nu, har du reflekterat över vad du kan göra när du kommer hem för att inte hamna i samma läge igen?

Och vill du leva om du kommer hem?
Tycker du verkligen att det är en relevant fråga nu?
Det är väl ändå bättre att hon fokuserar på det som är här och nu och att ta sig igenom den krisen hon befinner sig i.

Hon har precis kommit in på psyk med en massa suicidtankar, det finns nog andra saker att fokusera på nu istället för hur hygienrutinerna hemma ska se ut.
 
Tycker du verkligen att det är en relevant fråga nu?
Det är väl ändå bättre att hon fokuserar på det som är här och nu och att ta sig igenom den krisen hon befinner sig i.

Hon har precis kommit in på psyk med en massa suicidtankar, det finns nog andra saker att fokusera på nu istället för hur hygienrutinerna hemma ska se ut.

Ja det tycker jag, men självklart är det upp till @Wille att avgöra om hon vill och kan tänka på det nu eller inte. Jag uppfattar det som att hon vill hem och att hon inte upplever att hon blir hjälpt av att vara kvar på akutpsyk. Då tycker jag att det är en relevant fråga att ställa sig hur hon skulle må bättre av att åka hem. Huruvida hon verkligen skulle må bättre hemma eller där hon är och om den akuta krisen är över eller inte kan ingen svara på över internet, och det tycker jag hon främst ska resonera kring själv och med vårdpersonalen där hon är.

Men att åka hem snarast möjligt utan att tänka på hur det blir hemma tycker jag är ett sämre alternativ, därför ställde jag frågorna.
 
Vad bra att du nu då kan prova och ändra lite i din medicinering.
Jag har inte fått ändra någon medicinering.
Medicinerna gör dig dock inte frisk. Men jag är glad att läsa att du har rutiner för vissa saker.

Då kan du sakta men säkert även få in hygienrutiner och andra rutiner med i din vardag. Men morgonmedicin är det meningen att man ska på just morgonen och inte 14.30.
Jag tar inte morgonmedicin 14.30. Jag tar den medicin jag ska ta vid 14.30

Har ju alla möjligheter att ställa in rätt mediciner nu, både sort och tider.
Jag tänker inte vara kvar här. Jag har skolan att sköta.
@Wille
Hur tänker du göra när du kommer hem för att det ska fungera bättre med rutiner för mat och hygien? Nu när du inte har så mycket att göra eller ansvara för där du är just nu, har du reflekterat över vad du kan göra när du kommer hem för att inte hamna i samma läge igen?

Och vill du leva om du kommer hem?
Jag äter när jag är hungrig och duschar när jag känner mig smutsig. Så har jag alltid gjort.
 
Jag tycker för övrigt att det är olidligt att vara utan min telefon när den laddas. Då har jag ingen aning om vad klockan är och kan bara stirra in i väggen samtidigt som jag lyssnar på ventilationen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
737
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
853
Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 318
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Tog en spontan semesterdag idag och har gått hemma i hettan och fnulat lite. Jag närmar mig 40, har alltid jobbat heltid+, jobbar alltid...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 205
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp