Vem skär en häst med kniv?

Sv: Vem skär en häst med kniv?

På dig låter det som det är vi andra i omgivningen som endast är skyldiga.

Vad sa jag som kunde tolkas som det?

Eftersom du också tillhör antar jag en viss omgivning så undrar jag om du lägger skulden på dig själv.

Om det är någon i min omgivning som jag kommit i kontakt med, ja, jag skulle fråga mig själv om jag kunde gjort något åt det genom att agera annorlunda.

Rolle
IpL
 
Sv: Vem skär en häst med kniv?

Man kan ju hoppas att många fall beror på det och inte galningar.
Jag har haft häst i många år, sen-85 men faktiskt aldrig råkat ut för detta men man läser ju om det då och då.
 
Sv: Vem skär en häst med kniv?

Vad sa jag som kunde tolkas som det?
Till exempel det här uttalandet:
"Vi får det samhälle vi tillsammans skapar och förtjänar "
Vi, vilka är det?

Om det är någon i min omgivning som jag kommit i kontakt med, ja, jag skulle fråga mig själv om jag kunde gjort något åt det genom att agera annorlunda
Ja men det är inte samma sak om att mena att du skulle vara den skyldiga för att du inte gjort det ena eller det andra.
 
Sv: Vem skär en häst med kniv?

Ursäkta men det känns som om du svarar på något annat men det kan vara jag som uttrycker mig otydligt. Finner därför ingen mening med att fortsätta.
Men trevlig helg i alla fall.

”Om människorna verkligen tänkte ut konsekvenserna
av den verklighet de lever i skulle de dö av skräck
- eller förändra världen.”

- Harry Martinsson

Rolle
IpL
 
Sv: Vem skär en häst med kniv?

Iom att det ofta är så att förövaren startar sin övergreppsbana med djur, borde polisen ta det på större allvar.
 
Sv: Vem skär en häst med kniv?

Iom att det ofta är så att förövaren startar sin övergreppsbana med djur, borde polisen ta det på större allvar.

November 2006 blev mitt sto och en kompis sto knivskurna i hagen. Den ena fick även griffelbenet avsparkat/slaget. Åkte till vetrinären, där det fotograferades och dokumenterades. Sedan ringde vi till polisen, dom var inte ens intresserade av att komma till platsen, trots att det var snö ute och säkerligen mycket lättare att hitta spår.
En vecka senare lite drygt fick min vän ett brev där det stod att polisundersökningen var nedlagd och att VI hade godkänt detta. Självklart inte! Så det blev prat med polisen som sa att det fanns inga bevis så dom hade inget att gå på. Självklart har man inte haft några bevis då de inte ens behagade komma ut på brottsplatsen. Dom var inte heller i kontakt med vetrinären för att höra deras uttalanden! Skandal av polisen! Dom tar inte djur på allvar, iaf inte hästar!

En månad senare så satte jag ut en annons på en utav de många hästsajterna. En varning samtidigt som jag efterlyste om någon sett något eller hört om det hade hänt i närheten. Fick svar av flera stycken, där polisen inte heller hade engagerat sig.

Nu är det snart två år sedan, min kompis häst kunde inte längre vara den tävlingshäst hon var och blev såld till avel och promenadridning. Min tjej har fortfarande rejäla ärr på bakbenet som aldrig försvinner. Hon var bara 5 när detta hände, är väldigt tacksam att hon klarade sig så bra som hon gjorde ändå...
 
Sv: Vem skär en häst med kniv?

Men vad menar du då kan ha orsakat skadan? Något måste det ju vara. Knivskärningsskador måste ju vara lätta att se skillnad på jämfört med slag/sparkskador tex.
Nej det är inte lätt att se sklillnad på olika typer av skador.
Det finnas ingen hage sim inte har ngt som hästar kan skada sig på.
Ett lite offtopic exempel,våra greyhonds sprang fritt hemma o den ena slängde huvudet åt sidan vilket resulterade i ett 15 cm rivsår vilket aldrig kunnat skiljas från ett skärsår.
PL
 
Sv: Vem skär en häst med kniv?

Det gäller att hamna hos rätt polis!

jag fick till svar av en kvinnlig polis att det inte var bra för grannsämjan att anmäla en granne som hotar med misshandel o riktar fingrarna mot ögonen 3 cm ifrån. Vilken jäkla attityd:mad:

Åklagaren var inte nöjd med att detta lades ner o i detta fallet var min anmälan ringa- eftersom den amnälde redan blivit fälld för flera!!! misshandelsfall o då var på väg till fängelse.

Man får stå på sig o kräva att de kommer ut!!!! Så har vår lokale polischef rått mig- även då det gäller hästar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 087
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 770
Senast: co-SMAD4
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 906
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 232
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp