Vet inte vad jag gör för fel..

Smurfoff

Trådstartare
Har haft lite otur när jag träffat killar, eller är kanske fel på mig. Då killar oftast tappar intresset och vill inte ses mer än några gånger eller bara en gång. Jag har nu träffat en kille på 3 dejter. Första dejterna promenerade vi, var ute och åt osv. Sen åkte jag hem till honom i söndags och vi kollade på serie hela dagen åt pizza och bara hade de allmännt gött. Vi hamnade i säng och hade sex och jag sov hos honom. Han var tydlig med att han ville ta de långsamt fram. Jag har ingen stress. Han frågade mig när vi ska ses igen jag sa kom till mig i helgen. Han bara ja de gör jag. Sen skriver vi hela måndagen och han sa de ska bli mysigt att ses på lördag. Vi skulle ut och hugga en gran osv och jag hade gjort planer. Han jobbar natt så jag skrev innan jag somnade på måndagen att det kändes tomt att han var så mysig att sova med han svarade sen att de kommer fler nätter ihop. Sen tänkte jag vara chill och inte höra av mig. Skriver ingenting på hela tisdagen. Inte ett ljud ifrån honom heller. Skriver ett Hej vid lunchtid på onsdagen. Får svar 5 h senare, tjena. Sen tyst igen. Frågade om han vaknade nyss då han jobbade natt han bara nej men det är mycket på jobb just nu. Att vi kunde höras imorgon. Visst sa jag.

Skickade en bild till honom idag på snap och han svarade med en bild på sig själv att förlåt för igår, men jag sover dåligt, jag vill ta de lugnt. Så skrev jag ok sorry att jag kan bli lite intensiv ibland men att jag ska tänka på de. Så frågade jag om han fortfarande vill ses på lördag.

Varav han svarar gör du andra planer jag kanske ska jobba över eller något...
Sen sa ja ok vad synd men jag förstår.

Så sa han vi vill nog olika. Så fråga jag jasså vad vill du då?
Han svarar Göra vad jag vill.. Då sa jag , jag har väl aldrig sagt att du inte får göra vad du vill.
Då sa han ne men jag vill inte prata varje dag.

Sa då nej det behöver vi absolut inte göra, men att vi inte känner varandra än så är lite svårt att veta sånt om varandra.

Så skrev han nä precis vi pratar mer sen ska sova nu.

Har inte hört ett ljud ifrån honom. Är det bara att glömma?
Att han blir irriterad över att jag hör av mig efter ett dygns av tystnad.

ÄR jag för på?
 
Senast ändrad:
Människor som jobbar natt är sällan pigga i veckorna, är min erfarenhet. De sover ju då vi andra är som piggast och de har endast några timmar på sig att göra något vettigt innan de igen ska på jobb. Att, som dagjobbare, synka sitt liv med en nattjobbare är svårt.

På din sista fråga svarar jag; ja kanske. Tycker t.ex. ditt mess med endast ett "hej" var lite önödigt. Vad hade du förväntat dig för respons på det?
 
Tycker inte du gjort något fel eller konstigt alls den här gången?
Han kanske hittade någon annan eller fick kontakt med sitt ex eller ska jobba över eller vadsomhelst.

Ja skriv inget mer , ingenting mer.
Är han intresserad hör han av sig och hör han av sig så ändra inte dina ev planer om han vill ses direkt.
Stå på dig.
 
Har haft lite otur när jag träffat killar, eller är kanske fel på mig. Då killar oftast tappar intresset och vill inte ses mer än några gånger eller bara en gång. Jag har nu träffat en kille på 3 dejter. Första dejterna promenerade vi, var ute och åt osv. Sen åkte jag hem till honom i söndags och vi kollade på serie hela dagen åt pizza och bara hade de allmännt gött. Vi hamnade i säng och hade sex och jag sov hos honom. Han var tydlig med att han ville ta de långsamt fram. Jag har ingen stress. Han frågade mig när vi ska ses igen jag sa kom till mig i helgen. Han bara ja de gör jag. Sen skriver vi hela måndagen och han sa de ska bli mysigt att ses på lördag. Vi skulle ut och hugga en gran osv och jag hade gjort planer. Han jobbar natt så jag skrev innan jag somnade på måndagen att det kändes tomt att han var så mysig att sova med han svarade sen att de kommer fler nätter ihop. Sen tänkte jag vara chill och inte höra av mig. Skriver ingenting på hela tisdagen. Inte ett ljud ifrån honom heller. Skriver ett Hej vid lunchtid på onsdagen. Får svar 5 h senare, tjena. Sen tyst igen. Frågade om han vaknade nyss då han jobbade natt han bara nej men det är mycket på jobb just nu. Att vi kunde höras imorgon. Visst sa jag.

Skickade en bild till honom idag på snap och han svarade med en bild på sig själv att förlåt för igår, men jag sover dåligt, jag vill ta de lugnt. Så skrev jag ok sorry att jag kan bli lite intensiv ibland men att jag ska tänka på de. Så frågade jag om han fortfarande vill ses på lördag.

Varav han svarar gör du andra planer jag kanske ska jobba över eller något...
Sen sa ja ok vad synd men jag förstår.

Så sa han vi vill nog olika. Så fråga jag jasså vad vill du då?
Han svarar Göra vad jag vill.. Då sa jag , jag har väl aldrig sagt att du inte får göra vad du vill.
Då sa han ne men jag vill inte prata varje dag.

Sa då nej det behöver vi absolut inte göra, men att vi inte känner varandra än så är lite svårt att veta sånt om varandra.

Så skrev han nä precis vi pratar mer sen ska sova nu.

Har inte hört ett ljud ifrån honom. Är det bara att glömma?
Att han blir irriterad över att jag hör av mig efter ett dygns av tystnad.

ÄR jag för på?

Du gör inte fel. Du är du (och så ska det vara) men ni verkar inte matcha. Och som du skriver verkar det hända ofta. Du kanske behöver gå till en psykolog eller dylikt som är duktig på anknytning och relationsmönster? Reda ut vad som går fel i din selektionsprocess, för du verkar dras till otillgängliga män.

Sen vill jag bara highlighta detta:
"Så skrev jag ok sorry att jag kan bli lite intensiv ibland men att jag ska tänka på de."
"Så fråga jag jasså vad vill du då?"
"Sa då nej det behöver vi absolut inte göra"


Backa inte på att visa vem du är och vad du vill. Det gör ju allting ännu svårare om du inte bara träffar fel person utan dessutom anpassar dig efter denna. Fel på fel, liksom. Vill du höras varje dag med någon som är lika "intensiv" som du så måste du hitta en bättre match. Istället för att anpassa dig när era olikheter visar sig - det bör istället bli en signal för att leta vidare.
 
Har haft lite otur när jag träffat killar, eller är kanske fel på mig. Då killar oftast tappar intresset och vill inte ses mer än några gånger eller bara en gång. Jag har nu träffat en kille på 3 dejter. Första dejterna promenerade vi, var ute och åt osv. Sen åkte jag hem till honom i söndags och vi kollade på serie hela dagen åt pizza och bara hade de allmännt gött. Vi hamnade i säng och hade sex och jag sov hos honom. Han var tydlig med att han ville ta de långsamt fram. Jag har ingen stress. Han frågade mig när vi ska ses igen jag sa kom till mig i helgen. Han bara ja de gör jag. Sen skriver vi hela måndagen och han sa de ska bli mysigt att ses på lördag. Vi skulle ut och hugga en gran osv och jag hade gjort planer. Han jobbar natt så jag skrev innan jag somnade på måndagen att det kändes tomt att han var så mysig att sova med han svarade sen att de kommer fler nätter ihop. Sen tänkte jag vara chill och inte höra av mig. Skriver ingenting på hela tisdagen. Inte ett ljud ifrån honom heller. Skriver ett Hej vid lunchtid på onsdagen. Får svar 5 h senare, tjena. Sen tyst igen. Frågade om han vaknade nyss då han jobbade natt han bara nej men det är mycket på jobb just nu. Att vi kunde höras imorgon. Visst sa jag.

Skickade en bild till honom idag på snap och han svarade med en bild på sig själv att förlåt för igår, men jag sover dåligt, jag vill ta de lugnt. Så skrev jag ok sorry att jag kan bli lite intensiv ibland men att jag ska tänka på de. Så frågade jag om han fortfarande vill ses på lördag.

Varav han svarar gör du andra planer jag kanske ska jobba över eller något...
Sen sa ja ok vad synd men jag förstår.

Så sa han vi vill nog olika. Så fråga jag jasså vad vill du då?
Han svarar Göra vad jag vill.. Då sa jag , jag har väl aldrig sagt att du inte får göra vad du vill.
Då sa han ne men jag vill inte prata varje dag.

Sa då nej det behöver vi absolut inte göra, men att vi inte känner varandra än så är lite svårt att veta sånt om varandra.

Så skrev han nä precis vi pratar mer sen ska sova nu.

Har inte hört ett ljud ifrån honom. Är det bara att glömma?
Att han blir irriterad över att jag hör av mig efter ett dygns av tystnad.

ÄR jag för på?
Utifrån det du beskriver uppfattar inte jag att du är för på. Det är förstås en helt subjektiv uppfattning där olika människor har olika värderingar, men jag kan inte tycka att det du beskriver är överdrivet intensiv kontakt.
Men killens svar "...jag kanske skall jobba över eller nåt..." uppfattar jag som en mycket tydlig signal. I mina öron låter det som någon som helt enkelt inte är intresserad. Antingen inte av dig, eller av en fast(are) relation öht. Så ja, jag säger att han hamnar på listan över trial-and-error.

Sen tror jag att det kan ligga något i @Modests förslag om att titta litet strukturerat på läget. Och definitivt om att vara försiktig med att kompromissa bort dig och dina egenskaper och preferenser.
 
Har haft lite otur när jag träffat killar, eller är kanske fel på mig. Då killar oftast tappar intresset och vill inte ses mer än några gånger eller bara en gång. Jag har nu träffat en kille på 3 dejter. Första dejterna promenerade vi, var ute och åt osv. Sen åkte jag hem till honom i söndags och vi kollade på serie hela dagen åt pizza och bara hade de allmännt gött. Vi hamnade i säng och hade sex och jag sov hos honom. Han var tydlig med att han ville ta de långsamt fram. Jag har ingen stress. Han frågade mig när vi ska ses igen jag sa kom till mig i helgen. Han bara ja de gör jag. Sen skriver vi hela måndagen och han sa de ska bli mysigt att ses på lördag. Vi skulle ut och hugga en gran osv och jag hade gjort planer. Han jobbar natt så jag skrev innan jag somnade på måndagen att det kändes tomt att han var så mysig att sova med han svarade sen att de kommer fler nätter ihop. Sen tänkte jag vara chill och inte höra av mig. Skriver ingenting på hela tisdagen. Inte ett ljud ifrån honom heller. Skriver ett Hej vid lunchtid på onsdagen. Får svar 5 h senare, tjena. Sen tyst igen. Frågade om han vaknade nyss då han jobbade natt han bara nej men det är mycket på jobb just nu. Att vi kunde höras imorgon. Visst sa jag.

Skickade en bild till honom idag på snap och han svarade med en bild på sig själv att förlåt för igår, men jag sover dåligt, jag vill ta de lugnt. Så skrev jag ok sorry att jag kan bli lite intensiv ibland men att jag ska tänka på de. Så frågade jag om han fortfarande vill ses på lördag.

Varav han svarar gör du andra planer jag kanske ska jobba över eller något...
Sen sa ja ok vad synd men jag förstår.

Så sa han vi vill nog olika. Så fråga jag jasså vad vill du då?
Han svarar Göra vad jag vill.. Då sa jag , jag har väl aldrig sagt att du inte får göra vad du vill.
Då sa han ne men jag vill inte prata varje dag.

Sa då nej det behöver vi absolut inte göra, men att vi inte känner varandra än så är lite svårt att veta sånt om varandra.

Så skrev han nä precis vi pratar mer sen ska sova nu.

Har inte hört ett ljud ifrån honom. Är det bara att glömma?
Att han blir irriterad över att jag hör av mig efter ett dygns av tystnad.

ÄR jag för på?
Jag tror inte du gör något fel alls. Han var bara inte mer intresserad än så, det har inget med dig att göra. Släpp honom gå vidare och tänk inte att du är för på, känner du att du är för på är det sannolikt för att du inte får den respons du behöver. Då är det alltså inte ni som ska vara tillsammans.

Du är värd att träffa någon som är lika på som du.
 
Jag svarade inte honom och han ringde på kvällen och bad om ursäkt. Att han sovit dåligt flera nätter i rad. Att vi hade missuppfattat varandra för han trodde inte att jag ville träffa någon som jobbade så mycket för jag hade nämnt något om de. Men sa så är absolut inte fallet. Jag vill också ta de lugnt och lära känna varann. Han frågade om jag fortfarande ville ses på lördag då han gärna ville träffas. Så säger han hör av dig imorgon. Han ger dubbla signaler först ska jag inte höra av mig varje dag. Sen har han börjat göra de nu.. Konstigt men ja.
 
Tror inte man kan göra så mycket fel så länge man inte överskrider någons personliga gränser. Folk är olika, har olika behov för närhet, kommunikation, frihet etc. Var dig själv och när du möter någon som matchar dina behov och ni kommer överens så kommer det att gå automatiskt. Man passar inte med alla och det är ju inget man vet innan man lär varandra att känna lite. När du träffar en person som passar för dig så kommer det flyta på och saker och ting kommer att fungera för er. Du måste nog bara gå igenom några dåliga matcher på vägen, det gör dom flesta tänker jag ^^
 
Jag svarade inte honom och han ringde på kvällen och bad om ursäkt. Att han sovit dåligt flera nätter i rad. Att vi hade missuppfattat varandra för han trodde inte att jag ville träffa någon som jobbade så mycket för jag hade nämnt något om de. Men sa så är absolut inte fallet. Jag vill också ta de lugnt och lära känna varann. Han frågade om jag fortfarande ville ses på lördag då han gärna ville träffas. Så säger han hör av dig imorgon. Han ger dubbla signaler först ska jag inte höra av mig varje dag. Sen har han börjat göra de nu.. Konstigt men ja.
Dubbla signaler är verkligen inte ett bra tecken. Leta vidare är mitt råd.
Det är inget fel att vilja ha intensiv kontakt om man är sådan som person. Man måste bara hitta någon som man matchar med. Det verkar som om du försöker anpassa dig och ber om ursäkt för vem och hur du är. En hel del manipulativa personer gillar sånt, är ömsom på och ömsom av och du ska dansa efter deras pipa.
 
Dubbla signaler är verkligen inte ett bra tecken. Leta vidare är mitt råd.
Det är inget fel att vilja ha intensiv kontakt om man är sådan som person. Man måste bara hitta någon som man matchar med. Det verkar som om du försöker anpassa dig och ber om ursäkt för vem och hur du är. En hel del manipulativa personer gillar sånt, är ömsom på och ömsom av och du ska dansa efter deras pipa.
Ja det har ju till och med ett namn och kallas traumatisk bindning. Vissa människor hamnar lättare i den fällan.
 
Dubbla signaler är verkligen inte ett bra tecken. Leta vidare är mitt råd.
Det är inget fel att vilja ha intensiv kontakt om man är sådan som person. Man måste bara hitta någon som man matchar med. Det verkar som om du försöker anpassa dig och ber om ursäkt för vem och hur du är. En hel del manipulativa personer gillar sånt, är ömsom på och ömsom av och du ska dansa efter deras pipa.

Jag tycker att det är att dra på lite väl stor växel att personen skulle vara manipulativ för att de två verkar ha olika önskemål om relationen, efter att ha träffats under en väldigt kort tid. Jag tycker att det är betydligt vanligare bland killar (vanligare än att vara manipulativ alltså) att efterfråga en lös helgrelation, dvs inte ha så mycket kontakt under veckan när man har fullt upp med jobb, träning och fixa vardagsbestyren men gärna till helgen så man slipper gå ut på krogen och ragga. Jag säger inte att just denna kille som @Mallju är sån, men att han är avvisande mitt i veckan men sen vill ha kontakt närmare helgen ger mig sådana vibbar.
 
Jag tycker att det är att dra på lite väl stor växel att personen skulle vara manipulativ för att de två verkar ha olika önskemål om relationen, efter att ha träffats under en väldigt kort tid. Jag tycker att det är betydligt vanligare bland killar (vanligare än att vara manipulativ alltså) att efterfråga en lös helgrelation, dvs inte ha så mycket kontakt under veckan när man har fullt upp med jobb, träning och fixa vardagsbestyren men gärna till helgen så man slipper gå ut på krogen och ragga. Jag säger inte att just denna kille som @Mallju är sån, men att han är avvisande mitt i veckan men sen vill ha kontakt närmare helgen ger mig sådana vibbar.
En sådan kille borde, om han inte vill framstå som manipulativ och ge dubbla signaler, då berätta just det. Långt ifrån alla med manipulativt beteende inser eller anser själva att de är manipulativa. En rejäl andel vill ha mycket kontakt när de vill ha mycket kontakt men lite när de vill ha lite - utan att alls se utanför sig själva och sina egna behov. Jag håller med om att det är vanligare hos killar och kan ha att göra med uppfostran till att världen kretsar kring dem. Sådana personer passar utomordentligt illa med personer som direkt ber om ursäkt för sig själv och tänker att man själv orsakar problemen. Vilket jag upplever är vanligare hos tjejer, som i högre grad uppfostras till att tänka på andra.
 
En sådan kille borde, om han inte vill framstå som manipulativ och ge dubbla signaler, då berätta just det. Långt ifrån alla med manipulativt beteende inser eller anser själva att de är manipulativa. En rejäl andel vill ha mycket kontakt när de vill ha mycket kontakt men lite när de vill ha lite - utan att alls se utanför sig själva och sina egna behov. Jag håller med om att det är vanligare hos killar och kan ha att göra med uppfostran till att världen kretsar kring dem. Sådana personer passar utomordentligt illa med personer som direkt ber om ursäkt för sig själv och tänker att man själv orsakar problemen. Vilket jag upplever är vanligare hos tjejer, som i högre grad uppfostras till att tänka på andra.
Fast vad har han gjort?
Han hann inte svara på ett mess?
Jag ser inte att han skulle vara manipulativ eller fel med den här lilla infon.
 
@Mallju Jag tycker att du ska stå upp för dig själv mer. Vad vill du? Vad behöver du? Anpassa dig inte. Var tydlig med vad du vill.

Om du försöker tillmötesgå och anpassa dig så hittar du fel person och det kommer inte att hålla. Stå på dig! Uttryck vad du längtar efter, vad DU vill ha. Det är det enda sättet att hitta rätt person.
 
Jag känner inte dig alls och minns inte eventuella andra trådar eller så, men jag tycker det verkar lite som om du grubblar ganska mycket på vad han menar, vad han tänker, hur du ska vara för att "vara rätt" osv? Gör du likadant med dina vänner, när det inte handlar om någon typ av "romantisk" relation (eller hur man nu ska benämna det)?

Det verkar dessutom som om det blir mer missförstånd när ni skriver jämfört med när ni pratar? Kanske vore det en idé att försöka ha mer kontakt via telefonsamtal eller liknande och inte skriva så mycket? Jag själv är sådan som kan ha svårt att veta hur jag ska tolka inlägg om jag inte känner en person väl, framförallt i chatt och det blir lätt att försöka läsa in mycket i ett enkelt "Vi hörs sedan" eller något. Killen jag träffar nu uttrycker sig på ett helt annat sätt än mig i skrift, vilket gör att jag tidigare ofta fick föreställa mig att han stod framför mig och sa allt istället. Genom att tänka så, så blev det lättare för mig att tolka allt på rätt sätt och inte börja grubbla, misstolka osv.
 
När jag blir osäker så blir jag intensiv. Jag är samtidigt tacksam när någon säger till mig för jag har kört saker i bottnen innan för jag varit för på. Nu vet jag hur han fungerar.. Jag är mer chill och vips han har hört av sig varje dag.. Jag ska försöka att bars slappna av och inte tappa mig själv.
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 162
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 077
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 480
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp