Veterinären: ”Jag är inte präst”

Sv: Veterinären: ”Jag är inte präst”

Men herre gud han kan väl fan pallra sig ur sängen åka dit och ge hunden smärtlindring åtminstone eftersom han inte kan avliva den. Han får ju ändå betalt av OSS skattebetalare för att ha jouren. Även om han inte är präst hade han kanske kunnat varit ett stöd för stackars Kalolin som försökte göra sitt bästa... Det där måste vara Sveriges strösta pucko. Han borde inte få ha sin veterinär legetimation kvar.
 
Sv: Veterinären: ”Jag är inte präst”

Polisen får väl avliva andras djur om det är ett djurskyddsfall? Veterinären kunde väl tipsat tjejen om att ringa polisen?
 
Sv: Veterinären: ”Jag är inte präst”

Det är ju självklart att en vetrinär inte är präst! Tur att vetrinären i det här fallet inte var läkare för då hade passienten dött. Var alla vetrinärer i området bakfulla eller allmänt ointresserade av deras arbete.Fy skam, stackars hund!!!
 
Sv: Veterinären: ”Jag är inte präst”

En veterinär får väl ändå inte betalt via skattepengar.
 
Sv: Veterinären: ”Jag är inte präst”

Lopphög skrev:
Tur att vetrinären i det här fallet inte var läkare för då hade passienten dött.
Nej, det hade den inte.
Den hade tagit sig till närmaste sjukhus med öppen Akutmottagning.
Vilket även hundägare borde göra med sina akut sjuka hundar.
 
Sv: Veterinären: ”Jag är inte präst”

Jo mer eller mindre antar att det var en distriktveterinär de får betalt av jordbruksverket som är en statligmyndighet och som alltså får sina pengar av staten...statens pengar är mer eller mindre skattepengar alltså är det skattebetalarna som betalar lönen till dem.
 
Sv: Veterinären: ”Jag är inte präst”

vilken ***** idiot! Han borde inte få vara veterinär!:mad:
 
Sv: Veterinären: ”Jag är inte präst”

HELT DUM VETERINÄR MAN KAN VÄL ÄNDÅ INTE LÅTE HUNDEN LIDA OCH DÅ AV SIG SJÄLV FÖR ATT DEN JÄVL. GUBBEN INTE ORKAR ÅKA DIT...:mad: INGEN VIDARE VETERINÄR:mad:
 
Sv: Veterinären: ”Jag är inte präst”

Eller VarfÖr Inte Iallafall Ge SmÄrtstillande El. NÅt Annat
 
Sv: Veterinären: ”Jag är inte präst”

En veterinär FÅR INTE avliva ett djur (iaf inte hund.) utan ÄGARENS tillstånd.
Det ÄR så, det får ni helt enkelt acceptera, eller försöka göra något åt.
Han handlade faktiskt helt rätt i det där läget, även om det var väldigt hjärtlöst av honom.
Men man ska inte klandra honom för det, det är knappast han som har bestämmt reglerna, eller hur..?!
Det är någon annans ansvar.

Och jag förstår inte heller varför den där karolin inte gjort nånting åt saken tidigare.. Anmält ägaren eller va fan som helst.
Man märker väl för "#% om djuret är påväg att dö..?! (i alla fall så antar jag att det märktes att den mådde väldigt dåligt i dert här fallet.)

F.ö så måste jag bara påpeka att veterinären har lite fel åsikter, för att va vet. Ska man va vet. ska man nog ha lite mer hjärta i kroppen.. :crazy:
 
Sv: Veterinären: ”Jag är inte präst”

En vetrinär ska inte ha åsikter på hur djurägaren skulle gjort tidigare för att få slippa hjälpa ett oskyldigt djur.Djurskyddslagen kan annvändas för att ställa djurägaren till svars för ev försummlighet. I Amerika är det flera års fängelse på att vanvårda djur. Tycker att det ska vara samma i Sverige!!! Titta på Animal Channel!!
 
Sv: Veterinären: ”Jag är inte präst”

Det är inte säkert att lekmän är på det klara med att bedömma hur sjukt djuret är.Det är väl därför man ringer efter hjälp.Tänk om jag skulle rusa upp på Akutmotagningen med min häst så fort jag inte är säker på hur sjuk han är.Jag överlåter till min vetrinär som kommer när jag ringer att bedömma det.Det är inget konstigt med det.Det är så det har fungerat för mig och säkert för de flesta som har djur.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 959
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Min ena utreds sedan två månader för kennelhosteliknande hosta och orsaken gäckar veterinärerna. Hjärtat är kollat (pga tidigare...
Svar
6
· Visningar
857
  • Artikel
Dagbok Egentligen bestämde jag mig för att helst inte logga in här på ett tag, och särskilt inte skriva något här på några månader. Detta då...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har i många år känt att allt är alltid mitt fel. Och det blev ännu tydligare med diagnosen. Allt ÄR mitt fel. Om jag säger att det...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
4 987
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp