Bukefalos 28 år!

Veterinärfråga

Kalaspinglan

Trådstartare
Jag upptäckte idag på mitt lilla monster att har lite gult "var-liknande" slemmig vätska vid snoppen (precis vid urinröret). Jag torkade bort det och såg nyss att han var slemmig där igen. Vad kan detta vara? Han varken kissar eller slickar sig ovanligt mycket... Han har också idag börjat "rossla" lite i halsen, men han har ingen feber. Kan det ha någon samband? Förkylning på gång?
 
Sv: Veterinärfråga

Det var inte så att han drömt blöta drömmar? :angel:

Händer lite då och då på hanhundar. ;) :D
 
Sv: Veterinärfråga

Uuuuääääck... och där har jag varit och pillat... Jisses, han är ju bara 5 månader (snart 6)! :angel:
 
Sv: Veterinärfråga

Hm, låter som förhudskatarr. Ganska vanligt på hanar (konstig va....). Hör med en vet. om behandling.
 
Sv: Veterinärfråga

låter som förhudskatarr. är inte alls ovanligt på unga hanhundar och inget att oroa sig över. prova att tvätta med förhudsrens som finns i de flesta djuraffärer.
 
Sv: Veterinärfråga

Jag fick rådet (av veterinär) att köpa Hibitanecreme på apoteket och spruta in innanför förhuden på hunden, sedan "hålla igen" och klämma runt cremen därinne. Det var enkelt och blev bra på nån vecka.
 
Sv: Veterinärfråga

hmm min hund har fått lika dant vi hande i nån vätska tror att det var kutan lösning i förhuden men en spruta. .Finns att köpa recept fritt på apoteket det står på att det är för hundar.
 
Sv: Veterinärfråga

På flaskan jag köpte står det att det är för vaginalundersökningar...
Expediten kikade konstigt på mig, särskilt när jag bad om en spruta också...

Fick bråttom att tala om att det var till en hund.
 
Sv: Veterinärfråga

Rådet jag har fått av veterinär är att ta vanlig koksaltlösning och spruta in och fylla förhuden som en ballong och sen låta det rinna ut.
 
Sv: Veterinärfråga

Hej hej!
Tack för alla svar!

Sedan igår kväll syns ingenting av var-grejjet... Konstigt, men ganska skönt...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 501
Hästvård I början av april stängde vi av 2/3 av hästarnas hage för att gödsla. Kulorna låg kvar tills i helgen när regnet äntligen kom. För 1 1/2...
2
Svar
25
· Visningar
3 103
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
9 090
Senast: mollyphlox
·
Hundavel & Ras Min tik har parats och dom kan få flytningar från vecka 3 står det men upptäckte precis att när hon var ute och kissade nu så var där...
Svar
3
· Visningar
2 698
Senast: JagKanske
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp