Veterinären på slaktgården struntade i djurförbudet

Bukefalos 30 år!

Jag har bekanta som gått hos denna veterinär och varit supernöjda, som inte kan tänka sig nån annan. Tänk att en människa kan vara på så olika delar av skalan samtidigt.

Jag har också anlitat hen under flera år, supergullig och rar på alla sätt och vis så jag förstår att många gillar denne veterinär. Men efter felbehandling med otillåtet preparat på min häst och som inte var avsett för den diagnosen, en massa strul med att inte dyka upp på avtalad tid, inte gå att nå när man stod där med hästen och väntade timme efter timme och fick veta sedan efter midnatt, när man fortfarande stod och väntade, att hen satt och fikade hos grannen 50 meter bort...och detta upprepade sig gång på gång. Och en massa annat som jag inte kan skriva här, skulle kunna skriva en hel roman med alla felsteg som denna veterinär har gjort, hen har problem med sig själv och borde inte ha en gård med en massa djur. Så sorgligt alltihopa.

Jag har läst samtliga artiklar om veterinären i fråga och det känns ju som det endera är ett substansmissbruk av något slag eller psykisk ohälsa i grunden? Dels pga det mycket udda beteendet och resonemanget och dels pga att hon verkar kunna vara en utmärkt duktig veterinär ibland och andra gånger gör rejäla felbehandlingar och felbedömningar?

När jag fortfarande bodde i Sverige och denna veterinär började praktisera i Norrtälje kommun använde jag mig av henne vid flera tillfällen. Så himla gullig människa men främst att hon var minst 50% billigare än distriktarna -OM man ens fick en faktura. Det började tidigt minns jag och i.början var vi många som 'jagade' henne för att vi ville betala! Efter ett par år började det mer och mer bli att hon tog flera timmar på sig att dyka upp men man var förlåtande först då man visste hur busy hon var och akutärenden etc... Hon var ändå så bra när hon väl var där.
Tills hon inte var det... Har hört mängder med felbehandlingar och tokiga rekommendationer och en och annan rena mardrömmar.

Hon har alltid varit en udda prick men rar. Jag tror detta är mentala problem tillsammans med nåt missbruk av något slag som kanske började med att hon jobbade dygnet runt i så många år. Så tragiskt allting och när djur får lida för det

11 egna hästar och diverse mer djur och ett veterinärjobb , vem orkar det? Då måste man ju ha en partner eller organisation runt sig för att klara det? Vad synd att hon uppenbarligen inte har det. Synd.

Bara att fakturera måste ju ta tid, nu senaste åren finns ju Swish men tidigare när det inte var möjligt. Vad synd om hon är duktig.

11 egna hästar och diverse mer djur och ett veterinärjobb , vem orkar det? Då måste man ju ha en partner eller organisation runt sig för att klara det? Vad synd att hon uppenbarligen inte har det. Synd.

Bara att fakturera måste ju ta tid, nu senaste åren finns ju Swish men tidigare när det inte var möjligt. Vad synd om hon är duktig.
Det var ju det hon nästan aldrig gjorde.

En vän till mig hade en katt som fick problem att föda sina ungar. Ringde akut till denna veterinär och frågade vad akut kejsarsnitt skulle kosta "Runt 2500kr om inget komplicerat hände". Ja okej vi får skramla. "Men om jag steriliserar katten istället och tar ut livmodern med ungarna kostar det 900kr".
Okej, deal! Så klockan 2 på natten opererades katten och kattungarna levde många långa år efter det och mamma katten med.

Ibland undrar jag dock om hon verkligen gav vaccin till hästar eller om hon sprutade in typ koksalt istället men signade vaccinkort,, då hon gled mer och mer in på "naturlig hästhållning" och pratade om örter osv...
Tror hon var inblandad i någon helknasig barfotaverkning för att bota en fånghäst med? (Eller var det någon annan ?)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka