Jag har samma, 180 000 i veterinärvård och en fast självrisk på de första 50 000. Min ponny har en billigare försäkring som jag tog över vid köp. Jag har haft tur, ingen av dem har varit skadade så har aldrig behövt använda någon försäkring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket bolag har så hög vetvård?Jag har 180 000 kr i veterinärvård. Har använt mina försäkringar alldeles för mycket, så jag prioriterar veterinärvården framför livförsäkringsbeloppet. Har en fast självrisk på 4 900 kr utan %-andel upp till 50 000 kr, därefter är det 20%.
SvelandVilket bolag har så hög vetvård?
Pratade med sambon om just detta om försäkringar så vi ringde Agria så vi har nu fått alla 3 försäkrade till en bättre försäkring än vad dom hade förut så ignorera det jag skrev förutJag har begränsad veterinärvård på två stycken och den tredje är för gammal för att jag ska kunna försäkra (till ett vettigt pris. Kan försäkra på agria men för 8000kr/år och det är det ärligt talat inte värt)
Orsaken till begränsad veterinärvård är för att den ena gick inte att försäkra i annat och den andra måste jag göra böjprov och longerningsprov på för att få ersätt för hältor så då ändrade jag till begränsad istället för vanlig så får jag byta sen när jag gjort det som krävs (han är fd travhäst och då måste man göra böjprov för att få ersättning för hältor)
Och tyvärr så skulle det bli en för dyr kostnad så skulle jag ta bort dom.
Jag har begränsad veterinärvård på två stycken och den tredje är för gammal för att jag ska kunna försäkra (till ett vettigt pris. Kan försäkra på agria men för 8000kr/år och det är det ärligt talat inte värt)
Orsaken till begränsad veterinärvård är för att den ena gick inte att försäkra i annat och den andra måste jag göra böjprov och longerningsprov på för att få ersätt för hältor så då ändrade jag till begränsad istället för vanlig så får jag byta sen när jag gjort det som krävs (han är fd travhäst och då måste man göra böjprov för att få ersättning för hältor)
Och tyvärr så skulle det bli en för dyr kostnad så skulle jag ta bort dom.
Min är bara 6 år så är kanske det som är skillnadenAlltså det där är så konstigt! Min är fd travhäst (kallblodstravare)och jag kunde försäkra fullt i Agria utan att behöva visa upp böjprov och longeringsprov innan. Trodde också jag skulle behöva visa upp det så hade klinikbesiktat innan köp. Hon gick bara in på svensk travsport och kollade när han hade startat senast och då det var flera år sen fick vi grönt ljus![]()
Hur ser din premie ut? När du inte har rörlig självrisk upp till 50.000.Sveland
Min var också 6 när jag tecknade försäkringen.Min är bara 6 år så är kanske det som är skillnaden