Veterinärvårdspriser utomlands

Dom Ungerska vet.vårds priserna är en piss i nilen jämnfört med sverige,vet dock inte vad en vet,tjänar men det kan jag fråga min vän där nere.

Håller med om det. Min syster bor i Ungern och de har typ lagt ut 1000kr på veterinärvård totalt (inkl. kastrering, vaccinering, chip o hela rubbet. Flera vaccineringar).

Kan inte jämföra med Norge,men visst har försäkringarna en del i det hela. Det gör att vi som djurägare är mindre känsliga för kostnaderna än om vi skulle betala allt ur egen ficka.
Jag håller med om detta. Speciellt nu när jag tagit bort försäkringarna på mina hundar och istället sätter undan pengar varje år. Jag har flera gånger varit med om att veterinären har sänkt priset när jag betalar själv. Det var jag aldrig med om när hundarna var försäkrade och försäkringen betalade! Då tyckte jag att det var en massa avgifter hit och dit, men nu ser fakturorna helt annorlunda ut.

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 967
Senast: Palermo
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: MJLee
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: Fetaost
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 158
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka