Vett och etikett när man skickar meddelanden av olika slag

Däremot får kollegor maila mig i jobbet dygnet runt året runt. Jobbmobilen är bara igång under arbetstid och när jag inte jobbar är den avstängd hela tiden. Den avstängd hela semestern, alla lediga dagar. Bara igång på arbetstid.
 
Jag hade ju inte kontaktat en vän som jobbar natt dagtid. Det är ju meningslöst om hen sover då. Bättre att hen kontaktar mig när hen vaknat (oftast på eftermiddagen). Eller så kontaktar jag hen när jag vet att hen har vaknat. Oftast vaknar väl samma person ungefär samma tid varje dag (iaf om hen ska jobba igen på natten). Är det en vän så har jag hyfsad koll på sånt.
Men det är ju inte bara nära vänner man messar med eller?
Jag har kontakt med en massa personer och har ingen aning om hur de jobbar/vad de jobbar med etc.
 
Men det är ju inte bara nära vänner man messar med eller?
Jag har kontakt med en massa personer och har ingen aning om hur de jobbar/vad de jobbar med etc.

Jag messar bara med folk jag faktiskt känner. Min man, dotter, vänner, föräldrar, dotterns lärare ibland. All kommunikation med folk jag inte känner sker i min värld via samtal eller mail. Myndigheter, företag, sjukvård, tandvård osv har jag nog aldrig kommunicerat med via mess faktiskt. Ett undantag: Min kiropraktor kommunicerar via sms men han har alltid messat dagtid när han arbetar.
 

Liknande trådar

Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 399
Relationer Tar det hela från början... Har träffat en kille som verkligen är hur gullig som helst, har precis påbörjat en ny utbildning och denna...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 916
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
1 962
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp