Bukefalos 28 år!

Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ur rent hörselskyddande synvinkel är de alldeles lagom. Men frekvenskurvan är bara aningen rakare än typiska skumproppar; även de du länkar dämpar enkelt uttryckt betydligt mer diskant än mellanregister och bas. Det finns andra modeller av proppar med snarlikt utseende och jämförbart pris, från andra tillverkare, med betydligt rakare kurva (mer neutral dämpning).
Så den positiva effekten vid samtal är inte lika stor, samtidigt är propparna du länkar till rätt billiga så det är ju bara att prova.
Killnoise, som @Bollen länkade till, är ett par snäpp rakare än Alpine Partyplugs.
 
Jag har fått två superlikes på 3-4 år. En var en fel swipe tror jag för hon tog bort mig. Den andra bodde i GBG :p

På Bali får jag aldrig superlikes, knappt likes alls :D Orkar aldrig ändra bilder till kokosnöt på strand och vit skjorta på kontor går inte hem bland alla surfers på samma sätt som det gör i Skandinavien, skulle jag gissa. I Paris däremot fick jag stänga av notiserna för att det regnade in. Fransoserna var heta på gröten.
 
På Bali får jag aldrig superlikes, knappt likes alls :D Orkar aldrig ändra bilder till kokosnöt på strand och vit skjorta på kontor går inte hem bland alla surfers på samma sätt som det gör i Skandinavien, skulle jag gissa. I Paris däremot fick jag stänga av notiserna för att det regnade in. Fransoserna var heta på gröten.
Det är intressant ändå, hur olika det är med vad som uppskattas på olika ställen :) (och något att tänka på för den som gillar att läsa diverse studier kring hur dejting fungerar...)
 
Blev lite full i skratt när jag plötsligt såg personer jag kände igen och de beskrev sig själv motsatt mot hur jag uppfattat dem.
Sen har det dykt upp ett gäng kändisar- en känd komiker, ett par halvkända kockar, journalister, programledare och några till...
 
Blev lite full i skratt när jag plötsligt såg personer jag kände igen och de beskrev sig själv motsatt mot hur jag uppfattat dem.
Sen har det dykt upp ett gäng kändisar- en känd komiker, ett par halvkända kockar, journalister, programledare och några till...

Svepte en halvtimme och lyckades svepa förbi både M, min KK, en av mina närmsta vänner och några till bekanta :D
 
Det som hände var att jag klappade honom på rumpan när vi höll på att skoja (något han verkade vilja). Då skrattade han och sa metoo någonting O_o.

Jag ska ge honom en chans. Var det bara ett extremt klumpigt skämt eller är det hans åsikter som sipprar fram?
Mina fem öre....

Jag har hört konstiga anspelningar om #metoo från helt oväntade håll. Både från kvinnor och män.

Nästan övervägande har det varit människor som inte speciellt följt debatten utan bara fått sig några rubriker till livs. "får man inte skämta numera?" "jag kommer aldrig mer kunna krama om en vän utan att behöva fråga först"

I de fall jag orkat ta diskussionen så har de förvånat sagt att nä sånt sysslar de inte med - var det DET som allt handlar om?

Det går tydligen att gå igenom en sådan mediestorm utan att fatta ett dugg av den......
Obegripligt men sant.
 
Varför kommer folk tillbaka i flödet om man redan swipat vänster på dom?
Kortfattat någon har betalat och tinder vill att du ska betala också. Antagligen är personerna som återkommer betalande kunder så de får extra exponering. Sen kan det även vara att personerna startat om sina konton.

Hur går det, får du några matches? Jag fick ett par stycken men hann inte svepa så mycket igår.
 
Kortfattat någon har betalat och tinder vill att du ska betala också. Antagligen är personerna som återkommer betalande kunder så de får extra exponering. Sen kan det även vara att personerna startat om sina konton.

Hur går det, får du några matches? Jag fick ett par stycken men hann inte svepa så mycket igår.
Nä går inte så bra. Fick fyra matches efter att ha swipat ett par timmar.
Men av fyra försvann en rätt fort så han kanske ångrade sig,
En var dryg när jag mailade så honom tog jag bort,
Sen två kvar men de har inte svarat.
Vi får väl se... jag höll på ett par timmar men började ju sent igår kväll.
Får väl se vad som händer ikväll men än så länge var det trist. :meh:
 
Mina fem öre....

Jag har hört konstiga anspelningar om #metoo från helt oväntade håll. Både från kvinnor och män.

Nästan övervägande har det varit människor som inte speciellt följt debatten utan bara fått sig några rubriker till livs. "får man inte skämta numera?" "jag kommer aldrig mer kunna krama om en vän utan att behöva fråga först"

I de fall jag orkat ta diskussionen så har de förvånat sagt att nä sånt sysslar de inte med - var det DET som allt handlar om?

Det går tydligen att gå igenom en sådan mediestorm utan att fatta ett dugg av den......
Obegripligt men sant.

Ja det är det obehagliga! Tänk om den här killen som jag annars gillar inte fattat ett skit av metoo (dvs. inte ens brytt sig). Vad ska jag göra då? Förklara för honom från början? Grymt oattraktivt om så blir fallet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 529
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 199
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 053
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp