Bukefalos 28 år!

Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kanske är ovanlig, men jag skulle inte kunna skämta om det där med frysen eller liknande. Tycker det är obehagligt.
Jag skämtar om det för att det är obehagligt :) (styckmord alltså, inte skämten om styckmord). Men sen beror det ju på situationen och personen vad man skämtar om. Att skämta med någon som blivit drabbad eller om någon som blivit drabbad är bara smaklöst.
 
Vad är skillnaden på Tinder att trycka hjärta dvs att man gillar någon eller att swipa höger? Blir det inte samma sak?
Sen fick jag ett meddelande att jag fått en Superlike... men sen hittade jag inte vem det var?
 
Men om man inte känner varann särskilt väl skulle jag dra öronen åt mig av ett metooskämt. En del som skämtar om det verkar bagatellisera hela rörelsen, och då måste jag ifrågasätta. Om jag inte gör det kan han tro att jag bekräftar bagatelliserandet.

Ja och jag hade velat utreda om det var ett klumpigt skämt som alla kan komma med eller om det ligger unkna värderingar bakom. Ett olämpligt skämt (obs beroende på graden såklart) behöver för mig inte betyda bakomliggande unkenhet. Jag kan ju själv trampa i klaveret humormässigt men jag tycker mina värderingar är okej (såklart :D).
 
Angående metoo så skulle jag också reagera på skämt om det. Antagligen skulle jag ta upp frågan om det om vi träffades fler gånger.
Jag har vissa andra såna saker som jag också brukar fundera på. Jag är mkt sportintresserad och när jag då varit med om män som ska säga något negativt om damfotboll eller ridsport... ja då blev jag direkt negativt inställd.
 
Vad är skillnaden på Tinder att trycka hjärta dvs att man gillar någon eller att swipa höger? Blir det inte samma sak?
Sen fick jag ett meddelande att jag fått en Superlike... men sen hittade jag inte vem det var?
Det är samma sak att svepa höger och att trycka hjärta. Personen som superlajkade dig kommer komma upp i flödet med en blå ram.
 
Vad är skillnaden på Tinder att trycka hjärta dvs att man gillar någon eller att swipa höger? Blir det inte samma sak?
Sen fick jag ett meddelande att jag fått en Superlike... men sen hittade jag inte vem det var?
Jag är kass på höger och vänster och litar därmed inte på mig själv att jag skulle swipa åt rätt håll.. Höger och vänster och att göra saker åt olika håll lyckas aldrig fästa sig på rutin i min hjärna.
Jag trycker alltså alltid på knapparna, symboler har min hjärna inga problem att koppla rätt. :)

Tagit för givet att det är bara olika sätt att göra samma sak på.
 
Det som hände var att jag klappade honom på rumpan när vi höll på att skoja (något han verkade vilja). Då skrattade han och sa metoo någonting O_o.

Fast det här kan man lika gärna tolka som att du klappade någon på rumpan innan du var helt säker på att han ville det, "verkade vilja". Han kanske inte uppskattade det, eller inte visste hur han skulle hantera situationen, och så slank det ur ett skratt och ett konstigt skämt. Fråga honom istället när ni ses nästa gång så får du klarhet :)
 
Ni andra som dejtar, hur flyttbara är ni i ert liv just nu/i framtiden? :) Om ni skulle träffa någon från en annan stad eller någon med planer på/en vilja att flytta, skulle det vara ett hinder? Eller kanske något positivt?

//r
 
Ni andra som dejtar, hur flyttbara är ni i ert liv just nu/i framtiden? :) Om ni skulle träffa någon från en annan stad eller någon med planer på/en vilja att flytta, skulle det vara ett hinder? Eller kanske något positivt?

//r

Inte flyttbar alls. Lyckats med konststycket att träffa någon 20 mil bort. Jag har kontrollerat hur flyttbar han ev är på sikt och informerat honom om min "tröghet" i frågan.

Jag hade dock egentligen övht inte sagt hej just iom avståndet och min ovilja att flytta mig en enda meter. Så någon som var lika icke-flyttbar som mig skulle inte vara aktuell.
 
Jag är kass på höger och vänster och litar därmed inte på mig själv att jag skulle swipa åt rätt håll.. Höger och vänster och att göra saker åt olika håll lyckas aldrig fästa sig på rutin i min hjärna.
Jag trycker alltså alltid på knapparna, symboler har min hjärna inga problem att koppla rätt. :)

Tagit för givet att det är bara olika sätt att göra samma sak på.
Angående swipa eller trycka på gilla-
Gillande syns väl även om det inte är ömsesidigt? Dvs medan matchen måste båda matcha för att den andra ska se det?
 
Ni andra som dejtar, hur flyttbara är ni i ert liv just nu/i framtiden? :) Om ni skulle träffa någon från en annan stad eller någon med planer på/en vilja att flytta, skulle det vara ett hinder? Eller kanske något positivt?

//r
De närmsta åren vill jag vara kvar på mitt jobb vilket är inne centralt i sthlm så jag behöver bo så jag kan ta mig dit några dagar i veckan samt att jag har lite andra projekt i sthlmsområdet.
Sen efter det vet jag inte vad som händer.
 
@Alexandra_W Okej :) Åh :p Hoppas han verkar vara flyttbar på sikt då? :) Vad är det som är avgörande för dig att du inte är flyttbar (om det är ok att jag frågar)?
@stjarnhimmel Okej, du är rörlig alltså :) Skulle du kunna tänka dig en långväga flytt eller har du någon särskild radie? Vill du hem till Sthlm (eller om du har nåt annat tidigare hemma) sen på sikt?

//r
 
Fast det här kan man lika gärna tolka som att du klappade någon på rumpan innan du var helt säker på att han ville det, "verkade vilja". Han kanske inte uppskattade det, eller inte visste hur han skulle hantera situationen, och så slank det ur ett skratt och ett konstigt skämt. Fråga honom istället när ni ses nästa gång så får du klarhet :)

Det va han som skämtade genom att böja sig fram framför mig så jag fick hans röv i ansiktet nästan.
Vi va påväg till sängen för att ligga. Jag slog inte hårt heller.
Jag kan såklart passa på att fråga det när jag tar upp hans skämt men han kommer förmodligen bara tycka jag är konstig som skulle misstänka det.
 
Jag tror jag blivit utsatt för "negging" eller vad heter det när någon är dryg?
Vi matchade och jag mailade. Skrev typ hej , att jag gillade hans profil och en grej med hänvsinng till hans profiltext.
Fick typ svar "om jag är blyg"?
Eh nä det är jag inte..
tycker du det är jobbigt att träffa nya människor etc och så fortsatte han att skriva en hel del andra saker...
 
@Alexandra_W Okej :) Åh :p Hoppas han verkar vara flyttbar på sikt då? :) Vad är det som är avgörande för dig att du inte är flyttbar (om det är ok att jag frågar)?
@stjarnhimmel Okej, du är rörlig alltså :) Skulle du kunna tänka dig en långväga flytt eller har du någon särskild radie? Vill du hem till Sthlm (eller om du har nåt annat tidigare hemma) sen på sikt?

//r

Helt okej att fråga. Jag äger ett hus här, med högt känslomässigt värde och som dessutom är min "pensionsförsäkring". Jag bor inte i det nu och vet inte när jag kommer att göra det. Men planen är att göra det, och jag har även aktivt senaste åren jobbat på att ta mig till den här orten (trots sisådär arbetsmarknad mm) som en led just i "livsplanen".

Jag säger inte att jag inte under några som helst omständigheter no matter What skulle kunna tänka mig att sälja huset. Men det känns väldigt avlägset.

Hade det inte varit för huset hade jag varit hur rörlig som helst.

Han säger sig vara flyttbar på sikt och har sagt att han vet och är okej med att han blir den som får flytta i sådana fall. Sen huruvida han är det i realiteten är ju såklart en annan fråga, är ju en sak som är lättare att säga än göra ibland. Jag är nöjd med att han vet läget och åtminstone teoretiskt accepterat det. Resten får man se över tid och den dag det ev blir aktuellt.
 
Det va han som skämtade genom att böja sig fram framför mig så jag fick hans röv i ansiktet nästan.
Vi va påväg till sängen för att ligga. Jag slog inte hårt heller.
Jag kan såklart passa på att fråga det när jag tar upp hans skämt men han kommer förmodligen bara tycka jag är konstig som skulle misstänka det.

Då var det mer tydligt hur situationen var, och du var ju där så jag tror absolut du uppfattade det bäst :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 462
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 184
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 005
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp