Går det inte att rida till det ridhuset som är 3 km bort? Lär ju vara lagom att värma upp/av på den tiden det tar.
Tyvärr är vägen dit inte ridbar. Dvs smal, kurvig 90 väg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Går det inte att rida till det ridhuset som är 3 km bort? Lär ju vara lagom att värma upp/av på den tiden det tar.
På folk som envisas med att diska i kallt vatten. Min pedantiska sida klarar inte riktigt av det.
Men tack! Min sambo ba ”Diskar du undersidan också?Eller folk som bara diskar inuti glas/skålar/grytor. Utsidan då???
Jag stör mig på det därStör mig på att jag kommer behöva köpa en större tv när jag flyttarmin 32" är för liten för nya vardagsrummet
och tv apparater är ju fan dyra!
Jag kör att jag som går cyklar har företrädde för bilisten som ska över cykelstället svänger medans jag som går/cyklar ska rakt fram.Det stör mig att det också blir grönt för biltrafik från någon riktning när det blir grönt för mig som cyklar/går. Antar att det är jag som har företräde då? Men man blir ju ändå stressad när bilarna vill passera. Undrar hur blinda/synskadade gör.![]()
Mitt ex gjorde såEller folk som bara diskar inuti glas/skålar/grytor. Utsidan då???
Tycker det låter som de bara är till besvär dina kollegor, varför får de vara kvar? Eller det är kanske inte upp till dig att bestämma förstås... jobbigt!Stör mig nåt otroligt på att jag blir så förbannat arg när mina kollegor irriterar mig. Det är så himla svårt att bita ihop hela tiden. Speciellt när man varit uppe sen 4 och kommit hem efter 12 timmar och absolut inget är gjort och jag får frågor från kollega som varit hemma hela dagen om vad som behövs göras?!... jag fattar verkligen inte hur det är meningen att jag ska kunna vara trevlig i sådana situationer, iaf inte när det här sker var och varannan dag..
Eller folk som diskar insidan av glaset men inte kanten där de haft läpparnaEller folk som bara diskar inuti glas/skålar/grytor. Utsidan då???
Det sedvanliga störningsmomentet: dagisbarnen.
Dessa skrikhalsar förstör och förgör. Nu har jag dock kommit på ytterligare en grej att störa mig på. De är ute och vrålar mellan 08-10. När man väl gett upp hoppet om sömn och släpar sig upp då går de in och hela gården blir KNÄPPTYST. Men då är det ju liksom redan för sent. Detta måste vara ngt slags schema de kör med.
8-10 ut och skrik så högt som bara möjligt, föreställ er att ni är levande mistlurar. Sviker rösten så använd hinkar och spadar att slå på.
10-12 när ni väckt hela kvarteret samt gjort hela huset hörselskadade då kan ni vila och njuta av era gärningar, precis som Gud vilade den 7:e dagen.
![]()
Eller folk som diskar insidan av glaset men inte kanten där de haft läpparna.
Hade en kollega som gjorde så hela tiden. Han drack vatten, tog diskborsten och vaskade runt inne i glaset och ställde det i diskstället.
Efter det tar jag aldrig glas direkt från ett diskställ utan att diska det.
Jag kör att jag som går cyklar har företrädde för bilisten som ska över cykelstället svänger medans jag som går/cyklar ska rakt fram.