Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det stör mig att det också blir grönt för biltrafik från någon riktning när det blir grönt för mig som cyklar/går. Antar att det är jag som har företräde då? Men man blir ju ändå stressad när bilarna vill passera. Undrar hur blinda/synskadade gör. :crazy::nailbiting:

Stör mig nåt otroligt på att jag blir så förbannat arg när mina kollegor irriterar mig. Det är så himla svårt att bita ihop hela tiden. Speciellt när man varit uppe sen 4 och kommit hem efter 12 timmar och absolut inget är gjort och jag får frågor från kollega som varit hemma hela dagen om vad som behövs göras?!... jag fattar verkligen inte hur det är meningen att jag ska kunna vara trevlig i sådana situationer, iaf inte när det här sker var och varannan dag..

Det stör mig att det också blir grönt för biltrafik från någon riktning när det blir grönt för mig som cyklar/går. Antar att det är jag som har företräde då? Men man blir ju ändå stressad när bilarna vill passera. Undrar hur blinda/synskadade gör. :crazy::nailbiting:
Jag kör att jag som går cyklar har företrädde för bilisten som ska över cykelstället svänger medans jag som går/cyklar ska rakt fram.

Och så ringde det väl en :devil: telefonförsäljare igen från samma j-la företag :banghead:
Jag svarade ju för fyra dagar sedan att NEJ jag har inga krediter inga billån inga andra smålån punkt slut :mad: Sluta tjata :arghh:

Stör mig nåt otroligt på att jag blir så förbannat arg när mina kollegor irriterar mig. Det är så himla svårt att bita ihop hela tiden. Speciellt när man varit uppe sen 4 och kommit hem efter 12 timmar och absolut inget är gjort och jag får frågor från kollega som varit hemma hela dagen om vad som behövs göras?!... jag fattar verkligen inte hur det är meningen att jag ska kunna vara trevlig i sådana situationer, iaf inte när det här sker var och varannan dag..
Tycker det låter som de bara är till besvär dina kollegor, varför får de vara kvar? Eller det är kanske inte upp till dig att bestämma förstås... jobbigt!

Ett återkommande störningsobjekt är de där mindre intelligenta budskapen som cirkulerar på Facebook. Den här, och varianter på den, tillhör bottennappen.:banghead:

"Att dra ner på köttätande, på grund av miljöproblemen de skapar i andra länder, är som att sterilisera sig, för att grannen har för många barn." :crazy::meh:

Eller folk som bara diskar inuti glas/skålar/grytor. Utsidan då???
Eller folk som diskar insidan av glaset men inte kanten där de haft läpparna :rage:.

Hade en kollega som gjorde så hela tiden. Han drack vatten, tog diskborsten och vaskade runt inne i glaset och ställde det i diskstället.
Efter det tar jag aldrig glas direkt från ett diskställ utan att diska det.

Det sedvanliga störningsmomentet: dagisbarnen.
Dessa skrikhalsar förstör och förgör. Nu har jag dock kommit på ytterligare en grej att störa mig på. De är ute och vrålar mellan 08-10. När man väl gett upp hoppet om sömn och släpar sig upp då går de in och hela gården blir KNÄPPTYST. Men då är det ju liksom redan för sent. Detta måste vara ngt slags schema de kör med.
8-10 ut och skrik så högt som bara möjligt, föreställ er att ni är levande mistlurar. Sviker rösten så använd hinkar och spadar att slå på.
10-12 när ni väckt hela kvarteret samt gjort hela huset hörselskadade då kan ni vila och njuta av era gärningar, precis som Gud vilade den 7:e dagen.

:banghead:

Det är kanske blivande bygg-eller vägarbetare, för så beter sig de i mitt område. Fast de börjar kl 07:00 och bilar asfalt alternativt pålar i en timma, så hela området vaknat, sen är de tysta resten av dagen.

Nu har jag vid flera tillfällen läst allvarliga inlägg på Facebook, alla har handlat om hemska olyckor eller händelser och jag har haft nära till tårar när jag läst.. Men.. Så kommer det.. Ordet SMÄRTIS?! Wtf?! Varför :confused: Det skjuter som pilar i mina ögon och jag måste sluta läsa omgående för att stabilisera mitt blodtryck :nailbiting:

Eller folk som diskar insidan av glaset men inte kanten där de haft läpparna :rage:.

Hade en kollega som gjorde så hela tiden. Han drack vatten, tog diskborsten och vaskade runt inne i glaset och ställde det i diskstället.
Efter det tar jag aldrig glas direkt från ett diskställ utan att diska det.

Men örk :wtf:

Jag kör att jag som går cyklar har företrädde för bilisten som ska över cykelstället svänger medans jag som går/cyklar ska rakt fram.

Cyklar du på övergångsstället räknas du som vägtrafikant och har inte företräde.
Kör nån på dig så går du inte fri. Övergångsställen är till för gångtrafikanter, inte fordonsförsedda sådana, vill du vara säker så hoppar du av cykeln och leder den över.
Då räknas du som gående.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 227
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 127
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 576
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 980
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24