Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja..FY... För att inte tala om CHIPS - de kan vara riktigt besvärliga!! :D
Och jordnötsringar! Försökte hålla igång ett samtal och äta sånna samtidigt i helgen, men det var helt omöjligt. Istället fick jag med handen framför munnen förklara att jag var tvungen att tugga klart först för att höra vad den andra personen sa :o

På folk som inte tar varningar på allvar. Exempel: I deras stad ska man nu koka vattnet tills bubblor syns. En annan person berättar hur hon kokar allt vatten och sen använder i maten, kaffebryggaren etc. De skrattar och tycker det är onödigt. Tex i kaffebryggaren blir det ju varmt ändå (ja, förvisso, men det skulle bubbla). På en restaurang i samma stad påpekades kring vattnet i en vattenautomat, att det är väl inte kokat? Spelar ingen roll blir svaret där... :banghead:

Men usch :yuck:

Just nu är det lite av ett lotteri om jag kan låsa upp/låsa dörren till mitt arbetsrum - i fredags har någon haft den strålande idén att trycka in häftmassa(?) eller nån annan skit i ett gäng lås i korridoren. Kul, bra idé! :meh:

Och jordnötsringar! Försökte hålla igång ett samtal och äta sånna samtidigt i helgen, men det var helt omöjligt. Istället fick jag med handen framför munnen förklara att jag var tvungen att tugga klart först för att höra vad den andra personen sa :o

hade riktiga problem igår försökte lyssna på ljudbok på mobilen (utan hörlurar) samtidigt som jag diskade, gick inte alls- tror jag missade något viktigt i handlingen :p dessa störande ljud - attans när det är man själv som skapar dem.

Smart! Jag har ingen sån så jag får snällt skala :p
Sil/durkslag och lev funkar utmärkt om man vill slippa skala, jag skalar däremot och "smälter" ner skivade äpplen på låg värme och varsig vatten eller socker. :d

Exxent-Passersil-Durkslag-34-cm.jpg

Stör mig på att jag beställde ny telefon. Han sa i slutet av denna vecka eller början av nästa vecka. En vecka går ingen telefon, ringer igen får information om att den varit restad och jag skulle få den i slutet av denna vecka eller början av nästa vecka.
Nu en vecka senare ytterligare så ringer jag igen och då får jag informationen jag borde ha fått från början dom får in telefonen under antingen denna vecka eller nästa vecka och då ska den dessutom skickas till mig så tar några dagar till....
Jag var ganska upparbetat och irriterad och frågade helt sonika vad jag får för kompensation om jag nu har fått fel information för tredje gången. Okej har jag fått fel information igen så blir jag kompenserad med 2 månader rabatt. Men det är fortfarande irriterande. Skulle behöva den telefonen i morgon på jobbet för den har väldigt mycke bättre batteritid än min. Ska jobba 10,5 timmars pass resten av veckan. Så kan inte ens hämta ut den om den kommer....

På caféer och restauranger som har bröd/kakor/sallader/annat ätbart ståendes framme utan lock eller skydd. Detsamma gäller t.ex. lösgodis i butiker.

Jag var nere och köpte kaffe på ett café runt hörnet och på disken där kassan var stod det fat med diverse bullar, kakor och bröd - helt utan skydd. Jag fick i princip sträcka mig över ett fat med muffins för att ta emot kortterminalen från kassörskan... För det första känns det grymt ofräscht, och för det andra så måste ju maten bli rätt torr av att stå framme oskyddat hela dagen sådär... :yuck: Borde det inte finnas regler från typ miljöförvaltningen för att undvika detta?

Stör mig på att jag inte är en större människa än att jag stör mig på mina arbetskamrater.

Taket är lågt och det finns bara en person som får starta nya samtalsämnen eller kopmma med förslag. Allt som andra säger viftas bort. Det är samma person som säger att jag är ett problem för att jag tar för mycket plats och tycker för mycket.

Vore jag vuxnare skulle jag bara vifta bort det och skita i det. Nu irriterar jag mig så pass så det stör min arbetsro.

Stör mig på att jag inte är en större människa än att jag stör mig på mina arbetskamrater.

Taket är lågt och det finns bara en person som får starta nya samtalsämnen eller kopmma med förslag. Allt som andra säger viftas bort. Det är samma person som säger att jag är ett problem för att jag tar för mycket plats och tycker för mycket.

Vore jag vuxnare skulle jag bara vifta bort det och skita i det. Nu irriterar jag mig så pass så det stör min arbetsro.

Fullt förståeligt. Låter som en skithög och en allmänt otrevlig arbetsplats.

Inte ett dugg konstigt. Jag skulle snarast säga att det är normalt. Nu har ju jag inte varit anställd på länge eller haft kollegor nära mig men det var inte kollegorna på ICA som gjorde att jag vantrivdes...

Alltså man kan inte vara den större människan hela tiden i alla situationer. Jag klagar förvisso orimligt mycket på mina kollegor men jag spenderar i princip 24/7 med dem så det är svårt att inte störa sig på idioter då. När folk beter sig sådär tycker jag det är helt rimligt att bli irriterad men det är synd att det påverkar din arbetsro. Det ÄR svårt att bara skita i det.

På caféer och restauranger som har bröd/kakor/sallader/annat ätbart ståendes framme utan lock eller skydd. Detsamma gäller t.ex. lösgodis i butiker.

Jag var nere och köpte kaffe på ett café runt hörnet och på disken där kassan var stod det fat med diverse bullar, kakor och bröd - helt utan skydd. Jag fick i princip sträcka mig över ett fat med muffins för att ta emot kortterminalen från kassörskan... För det första känns det grymt ofräscht, och för det andra så måste ju maten bli rätt torr av att stå framme oskyddat hela dagen sådär... :yuck: Borde det inte finnas regler från typ miljöförvaltningen för att undvika detta?

Det påminner mig om Willys-butiken här i stan. Då och då säljer de munkar/bullar från det egna bageriet till extrapris. De står uppställda på ett bord precis innanför entrén nerlagda i en plastpåse (av typen papperskasse som "står upp") men helt öppen.:yuck: Sötsuget försvinner snabbt iaf.:D

Ska vara ifrån min bebis TVÅ timmar ikväll :nailbiting:
Jag ska gå en kurs. Bebis ska vara med sin andra mamma. Det går ingen nöd på dem. MEN JAG VILL INTE :arghh:
(Men jag vill gå på kursen... :cautious:)

Eftersom jag varit i Grekland i över en månad har jag en massiv mängd av Masterchef Australia att ta igen. Och det är inte alltid jag hinner snabbspola när trailers kommer innan avsnitten, och i reklampauserna.

Därför är jag nära att smälla ett blodkärl varje gång jag tvingas höra den här hjärndöda formuleringen, uttalad med släpig flickröst:

My name is Christina Oliva and I change people's lives, one hair extension at a time.

Jag DÖR! Och programmet heter Hair goddess och verkar vara en reality om någon som sätter i hårförlängningar. :confused: JAG ORKAR INTE! :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 243
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 188
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 939
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 037
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka