Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
På min kollega som vägrar att skriva ut elevlistorna med ljus text. Listorna är i i mörk bakgrund med svart text = jag kan inte läsa ett skit.
Hon vägrar med motiveringen att det inte ser ut så på hennes skärm. :banghead:

Samt att HON inte kan läsa ljus text på mörk bakgrund. Men jag som ska notera närvaro då?

O_o
Vilken lat jävla egoist :rage:

Jag stör min oerhört på att min iphone sen uppdateringen av IOS börjat skicka notiser ut om gamla meddelanden, som tex sms jag fick i juni men inte "läste" dvs inte öppnade utan bara läste förhandsvisningen.

Att jag återigen blir kontaktad på min välbehövliga semester angående jobbsaker som kan vänta. Samma kollega igen.

Så nu blir jag tvungen att ta det här med hen när jag kommer tillbaka. ORKAR INTE.

stör mig på att jag har åkt på magsjukan och råkade iochmed detta ut för det mest förnedrande nånsin.
Han inte till toaletten innan jag började spy glider på skiten, slår upp tån och får vackert sitta kvar där jag landade medans jag spyr klart.

stör mig på att jag har åkt på magsjukan och råkade iochmed detta ut för det mest förnedrande nånsin.
Han inte till toaletten innan jag började spy glider på skiten, slår upp tån och får vackert sitta kvar där jag landade medans jag spyr klart.

:nailbiting:
Aj och oj och usch :crazy:

Bilister som i rusningstrafik har exakt noll förmåga att tänka framåt. Typ lägga i en växel innan det blivit grönt ljus. Eller låta bli att stanna för fotgängare som går mot rött. Eller låta bli att stanna för cyklister på övergångsställen.
”Låta bli att stanna för fotgängare som går mot rött”.
Skall dom köra på dom då :confused:

Tycker du att det är en rimlig fråga?
Givetvis handlar det om folk som stannar när det är fotgängare som står på trottoaren, trots att fotgängaren har rött ljus.
Alltså jag fick det till att du menade att bilisterna inte skulle stanna för de som gick mot rött på övergångsställena. Fick inte ihop det riktigt så det var därför jag frågade.

På att svärmor och svåger/svägerska visst inte gillar mig, tycker jag är otrevlig och dessutom överbeskyddande av vår son. Ja. Okej. Tack. Det är ömsesidigt. :meh:

@Tora @Masqueradee
Eftersom det är ett jävla ofog av fotgängare att vara i vägen på det sättet så tycker jag gärna att bilister ska uppmärksamma idioterna på deras beteende.
Låta bli att stanna är dock för min del inte lika med köra på. Det trodde jag var uppenbart för alla normalfuntade individer.

@Tora @Masqueradee
Eftersom det är ett jävla ofog av fotgängare att vara i vägen på det sättet så tycker jag gärna att bilister ska uppmärksamma idioterna på deras beteende.
Låta bli att stanna är dock för min del inte lika med köra på. Det trodde jag var uppenbart för alla normalfuntade individer.
Men jisses va arg du låter! :crazy:
Självfallet misstänker jag inte att du sitter och kör på personer till höger och vänster, men när du skriver "Eller låta bli att stanna för fotgängare som går mot rött." alltså uttryckligen att personen är i rörelse så tolkade jag det som att personen går mot rött -> bil stannar, INTE att person står stilla vid rött ljus -> bil stannar -> person går (mot rött).
Sen förstår jag inte hur det är "ett jävla ofog av fotgängare att vara i vägen" när det uppenbarligen är personen i bilen som stannat som felar:confused:
Den sista meningen låter jag nog bli att kommentera helt..:meh:

Men jisses va arg du låter! :crazy:
Självfallet misstänker jag inte att du sitter och kör på personer till höger och vänster, men när du skriver "Eller låta bli att stanna för fotgängare som går mot rött." alltså uttryckligen att personen är i rörelse så tolkade jag det som att personen går mot rött -> bil stannar, INTE att person står stilla vid rött ljus -> bil stannar -> person går (mot rött).
Sen förstår jag inte hur det är "ett jävla ofog av fotgängare att vara i vägen" när det uppenbarligen är personen i bilen som stannat som felar:confused:
Den sista meningen låter jag nog bli att kommentera helt..:meh:

Kanske onödigt irriterad, ja, men när jag varje jäkla arbetsdag får stanna i onödan pga såna här muppar så blir jag tyvärr lite grinig.

Det finns gott om övergångsställen som är delade i två eller fler delar, med refuger. Om det är rött och fotgängare X går över del 1 så stannar bilister som kör mot del 2 av övergångsstället. Fotgängaren är alltså gående men har god möjlighet att stanna i trygghet och ändå väljer bilisten att stanna. Är förklaringen begriplig?

Kanske onödigt irriterad, ja, men när jag varje jäkla arbetsdag får stanna i onödan pga såna här muppar så blir jag tyvärr lite grinig.

Det finns gott om övergångsställen som är delade i två eller fler delar, med refuger. Om det är rött och fotgängare X går över del 1 så stannar bilister som kör mot del 2 av övergångsstället. Fotgängaren är alltså gående men har god möjlighet att stanna i trygghet och ändå väljer bilisten att stanna. Är förklaringen begriplig?
Ah! Nu förstår jag :up:

@Tora @Masqueradee
Nja alltså meningen ”Låta bli att stanna för fotgängare som går mot rött” är inte helt kristallklar. Därför bad jag om ett förtydligande.

”Skall dom köra på dom då :confused: ” är en fråga. Att du läser in något som inte finns där är att beklaga.

Använde just :confused: för att understryka min förvirring.

Jag anser fortfarande att den frågan är så dum att det egentligen inte är lönt att förklara. Men okej, ser du ingen skillnad på om du istället hade skrivit "Hur menar du med det du skrev?" och det du faktiskt skrev?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 329
Senast: pepp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 759
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 984
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 041
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka