Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar få riktigt pms humör, bara skitsur å lust att gå med armarna i kors å sura.
Alltså, jag känner så med dig! Är inte i den fasen just nu men kan verkligen relatera. En sak att störa sig på i sammanhanget är att jag lever med en tjej som inte alls kan relatera till detta. Och ingen av de tjejer jag dejtat tidigare heller (typ, kanske någon man inte direkt frågade). Alltså, en kan tro att killar inte förstår oss tjejer men att leva med en annan kvinna är banne mig inte lätt alla gånger heller :banghead: :wtf: :arghh:
(Eh, jag gled nog en liiten bit ifrån ämnet nu kanske :angel:)

Prinsessan Sofia är ju dessutom en flicka av folket så det är väl självklart hon ska bära folkdräkt? Eller :confused:
Inte relevant.

Folkdräkt har inget med "folk" att göra. Det är en högtidsdräkt.
370.jpg

2016-01-28-fellows-464x250.jpg

Inte relevant.

Folkdräkt har inget med "folk" att göra. Det är en högtidsdräkt.
370.jpg

2016-01-28-fellows-464x250.jpg

Numera, ja. Men historiskt var ju vissa material som siden endast tillåtna för de högre stånden, inte allmogen, och folkdräkterna kommer ju från allmogens kläder. Mycket av utsmyckningarna på dräkterna härstammar från gammalt högre ståndsmode som man kopierade men med tillåtna material ;)

Idag gäller givetvis inte sådana regler, tex finns det en tradition här att sjalen är i siden och ska helst vara en gåva från mannen/fästmannen. Jag har kvar mammas sjal som hon fick av pappa :love:

Att jag med största sannolikhet inte kommer att få mitt klädpaket i tid till min jobbövernattning på tisdag. Hade hoppats att få mina klänningar så jag hade något vettigt att ta på mig, men förmodligen blir det inte så... :( Beställt i onsdags, och förmodligen inte ens skickat ännu (om man ska tro paketspårningen)....

Stör mig på att en person på fb vänner hela tiden addar mig. Alltså folk jag aldrig överhuvud taget träffat eller vilka det är. Känns som man blir spammad. Inte kan man sätta på nå filter heller.

Folk som trycker sig in i tunnelbanan och mosar folk som vill kliva av. På riktigt, jag tror att dessa är efterblivna och aldrig någonsin har fått en grunduppfostran. Nu har jag till och med börjat knuffa tillbaka idioterna och säga åt dem att ta ett chill pill. Folk går av FÖRST sen kan ni hetsa er in bäst ni vill och sätta er på platser framför gamla tanter och gravida. IDIOTER :banghead::banghead::banghead:

Eller folk som typ smäller dörrar i ansiktet på en. Idag på NK gick jag efter en man som såg att jag gick precis efter honom men ändå lät dörren gå igen i mitt nylle. Folk saknar dels grunduppfostran och dels normalt folkvett. Kaos :banghead:

Alltså fattar verkligen inte det där med att trycka sig på tunnelbanan medan folk är på väg av. JAG FATTAR INTE. Förstår folk inte att vi inte kan gå igenom varandra?

Jag stör mig på att det här med att sluta äta p-piller får mig att svettas dubbelt så mycket. Och att en konflikt med en vän tidigare idag har gjort att jag varit tjurig hela dagen OCH blev helt arg-svettig. Trots att vi löste den, och att det inte ens var någon stor grej så är jag fortfarande tjurig som någon form av trotsig tonåring. Bajsdag.

Jag är helstörd på en krönika i Expressen där prinsessan Sofia kritiseras för att hon hade folkdräkt vid dopet och att det inte är korrekt "vett och etikett". Nu är inte jag en knätofsare eller speciellt rojalistisk (jag är republikan) men en folkdräkt i det sammanhanget är inte fel!

Jag läste också den(dom) och sneade till.
Tyckte det var så himla pissigt skrivet bara rakt av.

Nej, jag tycker väl inte folkdräkt är så upphetsande vackert direkt. Men vill hon ha det för att hedra någon: kör på!
Kändes så himla onödigt att gnälla på. I två artiklar/inlägg dessutom.
Det var väl ett fint dop som jag förstår. Fint så liksom i min värld..

När ens kontorsråtta och icke djurmänniska till far skriver ett argt inlägg på FB om stjärnhoppningen.
Haha!
Han har sannerligen lärt sig en del under resans gång.
Han har också när en by anställd berättat att hon hade häst och red frågat vilken gren. Och vid svaret dressyr frågat: ”Jaha, vilken sort: tävlingsdressyr, AR, klassiskt?”

Beställde som tidigare skrivit en klänning och ett träns på BF.
Hade absolut ingen superbrådska med att få dessa, men har fortfarande nu, (inne på) 7e arbetsdagen senare, inte sett röken av varken ytterligare information eller än mindre sakerna jag beställde.
Och alltså...Den där klänningen ska jag ha på lucia om 1 v. 2 d. Men har börjat förlora hoppet om att den ska hinna komma i tid för det ens, när jag inte hört någonting vidare om det nu.
Företaget jag beställde tränset av har tydligen andra haft problem med (även om jag inte har haft några direkta problem tidigare!), så det lär man väl inte heller se röken av.
Lägg där till att jag bor i en av Sveriges värst "postutsatta" (apropå PostNord) orter, som haft problem i många år redan...

Det här kan bli kul. :meh:

To be continued........

Edit: Kan tillägga att båda sakerna är beställda från svenska webshoppar med lagren i Sverige. Så det handlar alltså inte om utlandsfrakt och sådana saker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 251
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 207
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 955
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 040
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck