Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 63 363
Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte vad det är med honom ikväll, verkar helt snurrig och missa många av oss.

Nikita ligger och surar i sin kattigloo och vill inte gosa. Straffet för att jag plockade bort henne när jag satt och chattade och hon parkerade sig mitt framför mig, satt och kollade på skärmen och bakom tangentbordet så jag fick skriva runt henne. Blev en del svårbegripliga meningar :crazy: Försökte förklara att katt på tangentbordet inte var helt lyckat. Då bet hon mig och vandrade iväg med en extremt sur svans. :cautious:

Och nu har blåsten spritt sig hit, i pustarna så välter nästan huset.
Ingen JB här heller så jag går ut med hundarna.

Ingen blåst här. Försökt sova, men det gick inget vidare, skall ge det ett försök till efter att Leon fått lyfta på benet ute.
Jag ska ge mig ut nu och ska jag tro mina öron så får jag hålla i hatten,blåsten skulle inte komma till er,inte till mig heller egentligen för dom sa Bohuskusten o söder ut :down:

Jag tar prover med regelbundenhet.

De lägger in en provtagningsremiss i systemet. Sedan kan jag ta proverna var som helst. Där de ska ta proverna går de bara in i systemet och skriver ut rätt etiketter.

Praktiskt när jag har en vårdcentral tvärs över gatan.

Sa ar det for mig ocksa. Himla praktiskt! :up: Sist jag kom inrusande var en Lordag eftermiddag och de hade ett "raffle" (lotteri med stora "gift baskets") sa jag var tvungen att ta ett par bilder.

95d1b015-fcca-456a-874b-f85051161cb3_zpssviacwzt.jpg

och har ar korgen jag la $10 pa.:angel:
9be6d450-a671-4d5f-acbf-85e50e0538b8_zpse5sspi0z.jpg

Och har ar flygeln i entren som jag sett en patient spela pa ett par ganger nar jag kommit.
5e3dab3e-a77b-4ef4-9d8a-a5baa5bb5ff8_zpswgfmukrf.jpg

*läser ikapp* asså ska vi jämföra kattsize så vinner jag :angel:

Nope, det gor jag.:angel:
Nar jag skaffade en katt fran ett "shelter" (katthem?) i South Carolina hittade jag Bob. Bob var en vardig medelalders herre som vagde 10 (9.97) kg nar han vagdes ut fran sheltret ... och nar jag tog honom till veterinaren senare. Han rorde sig sa lite och sa vardigt (sakta alltsa) att han skulle inte ha fatt nagon mat alls om jag hade bantat honom ... sa han var tamligen rund, men ocksa mycket stor.
Han var verkligen en haftig kisse.:heart

Sova är tydligen för mesar. Jag vaknade före klockan sju och det är faktiskt inte okej en ledig lördag.

Vad som är okej är att jag har gått ner 0,2 kg och 4 cm runt midjan på en knapp månad :banana:, speciellt som jag trodde det gick åt andra hållet eftersom jag börjat tröstäta.

Fan vad det blåser ute. Är inte helt sugen på en ridtur får jag nog erkänna. Vi får se hur det utvecklas under dagen..

Hästarna är ute i hagarna, lintotts box är mockat, hö och vatten påfyllt, betfor blötlagd. Har även pratat med stallägaren en stund. Bra start på dagen :up:.
Efter hemkomsten har frukost inmundigats. Så nu sitter jag och rullar tummarna i soffan. Sambon gick och la sig igen när vi kom hem, jag som vill föra oväsen med skärmaskinen en stund kan alltså inte göra det :cautious:. Har dock igång tvn och datorn ändå, klockan halv nio kan man ju inte ta hur mycket hänsyn som helst :angel:

Akvariumet väkte mig kl 7. Då gick lampan igång... Måste ställa om timern så den går på lite senare
Min näsa rinner som en kran. Jäkla förkylning som aldrig går över...

3 h dvala och sen 12 h riktig sömn. Det här var ett riktigt jävligt anfall.
Nu borde jag hitta något ätbart eftersom jag inte har ätit på ett dygn.och kräkts tre ggr igår kväll av migränen... :crazy:

Minstingen somnade halv två. Många timmar av fruktlösa läggningar och ledset barn igårkväll :( idag är jag alltså trött, men nu intas frukosten för snart kommer hovis!

Blåsigt som fan idag. Dags att gå hem från stallet, ska tillbaka till 10.30 då stallägaren behöver hjälp med att lasta sin häst. Sedan ska vi en vända till människobyn.

Får gäster vid ett tiden. Borde fixa i ordning nu med tvätten som hänger. Förbereda köket. Duka i matsalen. Damsuga övervåningen. Städa toaletter. Flytta bilen från uppfarten.
Flytta på lådor som ska nånstans. Vet inte vart, därför de ännu inte r flyttade och nu står de mitt på golvet i vägen.

Osv. Osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
522
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 196
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 92 93 94
Svar
1 878
· Visningar
96 498
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka