Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 63 366
Status
Stängd för vidare inlägg.
Var ju på halloweenfest/50årsfest igår. Blev riktigt nöjd över min kostym, Snövit :) Jag ser riktigt otäck ut :p I var också medbjuden, var himla roligt att han faktiskt följde med. Hans smink blev också bra (det är han som är med på andra kortet).
Blev inte för full igår, men kom väl i säng vid tre halv fyra. Men idag mår jag för jävla illa. Kräkat 2 gånger, kass i magen, huvudvärk och typ "feberfrossa" :(
Skjutsade hem I för ca 40 minuter sen och är nu hemma (vi sov kvar hos mamma igår), har gjort popcorn och ska bädda ner mig i sängen och ta med mig datorn och popcornen och kolla på film. Funderar om det får bli Day after Tomorrow, sett den typ hundra gånger men gillar den.

22814224_10159457611125114_7862875427098985969_n.jpg
23031590_10159458182785114_4608972393570266416_n.jpg

Ja jag har just bölat åt hyllningar från hans gamla lagkamrater (det är tre år sedan han dog idag). Fantastisk bok också.

Ja, det tänkte jag ju inte på.när jag blev klar med boken. Gillar att Klas skrev en bok som inte skröt om hur duktig han var utan om hans väg dit, under och efter.

Vid 12-tiden var madrass-skyddet färdigt i tvättmaskinen, det har sedan dess hängt i ett torkskåp med högsta värmen påslagen och är fortfarande inte torrt :banghead: Vi har typ sämsta tvättmaskinerna och torktumlaren tar minst två timmar per omgång att torka...

Har klippt gräsmattan. Kanske sista gången för i år. Fyllt dörrkransen med järnek. Soligt, blåsigt och typ 8 grader.

Det märks att man inte är van att det blivit kallare .Har inte frusit så mycket på länge som i dag .Det har varit strålande solsken men blåst från nordan .Men nu har jag pumpat ur 2/3 av brunnen och det får räcka för regn och smältvattnet och även från filterspolningen allt vatten från ladugården hamnar i brunnen även det från taket .Fattar inte varför det är byggt så då vattnet från takrännorna kunde gått rakt ut på backen och inte ner i brunnen

Jag funderar på varför jag tycker att min tunga är för stor sedan några dagar tillbaka. Den tar emot tänderna och det är obehagligt. Hur fick den plats förr?

Efter ett par timmar i sängen och en skål popcorn senare är jag mer människa. Ska nog klä mig och gå ner till pizzerian och köpa en kebabtallrik.

Här är det nästan mörkt...skymning skulle jag vilja säga.... Känns knepigt... :crazy:

Har börjat eld i kaminen, bytt lakan i sängen, och sitter här med ett glas rödvin.

Gjorde en helt underbar skinka i slökokaren idag :d. Väl värd att prova om man hittar färdigkokt "helgskinka" till bra pris, som man så ofta gör nu.
Receptet: https://mooreorlesscooking.com/2014/12/23/slow-cooker-ham-video/#
Herrejösses vad gott det ser ut .Får skaffa mig en gryta jag åxo :up:

Jag funderar på varför jag tycker att min tunga är för stor sedan några dagar tillbaka. Den tar emot tänderna och det är obehagligt. Hur fick den plats förr?
Det är en mental grej har jag för mig, att tungan egentligen är för stor för att få plats men att under större delen av tiden kopplar hjärnan bort det. När man väl kommer på det dock blir det sjukt obekvämt och tungan är konstant i vägen ^^

Det är helt sjukt .
Har varit så trött denna helg och nu sitter jag nästan och sover
Har nog varit lite för mycket ett tag

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
522
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 201
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 94 95 96
Svar
1 919
· Visningar
98 517
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
510
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka