Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 63 366
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på varför jag tycker att min tunga är för stor sedan några dagar tillbaka. Den tar emot tänderna och det är obehagligt. Hur fick den plats förr?
Medicin?

Jag har så efter att jag börjat äta kortison. Även gomspenen svullnar. Lätt obehagligt att andas när man känner den röra sig.
Hade liknande symptom när jag gick på behandling mot cancern.

Sitter och skjuter viktiga saker framför mig och kollar på ostiga 1990-tals filmer istället. Just kollat färdigt på Cutting Edge, om någon nu kommer ihåg den. :sneaky: Jag behöver en spark i baken för att fixa allt jag borde göra.
Hallå där, sätt fart nu.
Jag har varit duktig och betalat räkningarna så nu är nytt kaffe på gång och jag är så förtjänt av att slöa så du får ta över stafettpinnen på att göra nytta tycker jag allt! Basta!!
Se så shaaaaaaaz på dig, skynda skynda, upp och hoppa! :p

Helt förståligt att botten gick ur er med. Hade det varit jag i sånt läge hade jag antingen tagit ett djupt andetag och tänkt en del mindre roliga ord eller vrålat lite halvhögt, inget mellanläge på mig när sånt händer inte. :angel:
Jag har lärt mig under mina 52 år att brusa upp är inget bra dels får jag huvudvärk och många saker kan gå sönder .När jag började min bana på jobbet jobbade jag som stenkrossmaskinist och när något jävlades då användes ofta släggan för att avreagera sig .Som tur är en stenkross ganska tålig .Men ibland slogs något sönder och jag fick huvudvärk efter ett riktigt raseriutbrott och en massa saker att svetsa ihop eller rikta och ibland så skadade jag mig själv .Så nu tar jag ett djupt andetag och släpper det helt enkelt och gör något annat istället

Jag och en stor rot: 1-0 :D

uCvhx5y.jpg

Tog sin lilla stund att få upp den. Nästa gång skall jag inte börja med något på kvällen. Har lärt mig att ”Det kan nog inte ta så lång tid” är livsfarligt att förutsätta :cautious:
Och när jag väl börjat gräva upp roten så var jag ju tvungen att bli klar med roteländet :nailbiting:

Jag har lärt mig under mina 52 år att brusa upp är inget bra dels får jag huvudvärk och många saker kan gå sönder .När jag började min bana på jobbet jobbade jag som stenkrossmaskinist och när något jävlades då användes ofta släggan för att avreagera sig .Som tur är en stenkross ganska tålig .Men ibland slogs något sönder och jag fick huvudvärk efter ett riktigt raseriutbrott och en massa saker att svetsa ihop eller rikta och ibland så skadade jag mig själv .Så nu tar jag ett djupt andetag och släpper det helt enkelt och gör något annat istället
Usch vad du är vuxen,det enda jag lärt mig är att inte bara ta något på impuls o kasta för det blir oftast både dyrt o besvärligt, så numera tittar jag på vad jag tar innan jag skickar det :o
Däremot har jag inget problem med att få ett riktigt utbrott (förutom att alla som känner mig flyr som skrämda kaniner)

Usch vad du är vuxen,det enda jag lärt mig är att inte bara ta något på impuls o kasta för det blir oftast både dyrt o besvärligt, så numera tittar jag på vad jag tar innan jag skickar det :o
Däremot har jag inget problem med att få ett riktigt utbrott (förutom att alla som känner mig flyr som skrämda kaniner)
Öhh vad blir det för bättre av att du kastar saker .Dels går något sönder och du kan skada dig själv och andra helt i onödan .Gör som jag .Släpp det bara och gör något annat .Visst kan jag bli arg men inte galen som förut .Så nu tänker jag att det bara blir dyrt och en massa extrajobb av att bete sig så

Öhh vad blir det för bättre av att du kastar saker .Dels går något sönder och du kan skada dig själv och andra helt i onödan .Gör som jag .Släpp det bara och gör något annat .Visst kan jag bli arg men inte galen som förut .Så nu tänker jag att det bara blir dyrt och en massa extrajobb av att bete sig så
Det blir inte bättre men det känns väldigt bra ,i alla fall dom gångerna när jag inte haft sönder något dyrbart (som gången när jag kastade ut datorn genom fönstret..........men jag öppnade inte fönstret innan :eek::o) så det straffar sig.

På tal om att må bra,jag mår så :devil: bra nu, är så nöjd med mitt liv,hem och rygg.
Ischiasen drar i hö rumpdel och någon annan drar lite i vå vadmusklerna men jag har i princip jobbat nonstop sen lunchtid tills mörkret infann sig, och jag är mätt,varm,omedicinerad och kan plättlätt ta mig ur soffan, tror det inträffade för 3 år senast.

Var ute och lyfte ner krukorna från grinden. Kom en vindpust så jag höll på att välta.. Blåser som tusan här nu.

På tal om att må bra,jag mår så :devil: bra nu, är så nöjd med mitt liv,hem och rygg.
Ischiasen drar i hö rumpdel och någon annan drar lite i vå vadmusklerna men jag har i princip jobbat nonstop sen lunchtid tills mörkret infann sig, och jag är mätt,varm,omedicinerad och kan plättlätt ta mig ur soffan, tror det inträffade för 3 år senast.
Skulle inte du komma ner hit och dricka kaffe, klappa dobermann och visa en sele för mig?
Har du glömt oss :mad::cry::cry:

(Låter som du har det bra :D)

Det blir inte bättre men det känns väldigt bra ,i alla fall dom gångerna när jag inte haft sönder något dyrbart (som gången när jag kastade ut datorn genom fönstret..........men jag öppnade inte fönstret innan :eek::o) så det straffar sig.
Förlåt men :rofl:

Hur tänkte du där? eller varför tänkte du inte alls? :p
Jag tycker jag kan ha kort tålamod och temperament men jag är blivande reklamaktör för Lambi helt klart ;)
Bäääääääh

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
522
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 201
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 94 95 96
Svar
1 919
· Visningar
98 777
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
511
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka