Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 63 366
Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt okej eftermiddag. Nu ska jag slänga lite skräp på återvinningen, fixa stallet, hämta ut ett paket, planera veckans måltider och duscha :)

Ägnat ett par timmar åt att prismärka loppissaker, sen ca 45 min åt att klippa ut delar till prematurkläder. Bad en i gruppen om hjälp att sy bodys, då jag inte har tiden eller har satt mig in i hur bandkantaren funkar och iom att det kommer bli intensivt med huset och flytt närmsta två månaderna vill jag "bli av med det" och samtidigt tunna ur tyg högen. Ska själv sy ett gäng filtar sen för att bli av med större bitar, men dom mindre som passar till body's klipper jag ut delar och skickar iväg :)
Nu ska jag åka och hämta I. Vi ska käka pizza och så ska han hjälpa att prismärka lite mer loppissaker.

Funderar om jag vågar äta tsatsiki idag. Ska till Stockholm och orkar inte med att magen blir upprörd, tre timmar enkel väg + ganska mycket spilltid.

Funderar på om man ska sno ihop en Halloweentårta till helgen och i så fall vad jag ska h för smaker i. Förslag någon? Som passar både barn och vuxna

hNhjAWi.jpg

:love: :love:

När bästa kebabstället stänger 5 efter att man kommer på att man vill ha just det till kvällsmat.
Nu sitter jag här och typ svälter ihjäl istället.

Trött... Jobbat 7-15:30, och sedan fick jag den lysande idén att köra till "stan" 8 mil bort. Rusta har 25% på mattor, och jag behövde en ny. Dessutom ville jag klaga på ett par gummistövlar från Jula som verkligen inte höll måttet (kvinnan i butiken kallade dem "skitstövlar"...:D). Så...ny matta för endast 149 kr, som dessutom är riktigt snygg :) . Plus att jag fick tillgodokvitto hos Jula, vilket betydde att jag kunde köpa de stövlar jag egentligen velat ha förra gången (men de var slut då) SAMT att jag köpte ett par skinnhandskar OCH fick lite pengar över :up: . Inte dumt!

(Kan förresten varmt rekommendera de Jula-gummistövlar som jag fick tag i igen idag. Mitt tredje par! De kostar nästan ingenting (99 kr - och just nu endast 69 kr på rea) men håller över ett år av brutalt dagligt användande i hästmiljö i lera och is.)

Äter urkärnade dadlar och har fått värsta tandvärken... Är det ett hål? Är det sockret i dadlarna som retat upp en känslig tandhals eller nåt? Har borstat och använt flourskölj men det värker fortfarande. :nailbiting:

Har plåtat höstliga bilder till bloggen (tror nog aldrig jag frusit så mkt i livet) men det blev ändå helt ok om än något stelt

orangegudrun1.jpg

Blev ivrigt påhejad av ett gäng sophämtare :rofl:

Nu borde jag städa men inbillar mig att jag kan göra det imorgon. Har fortfarande ont överallt och fryser. Hade varit gott med glögg

Slösurfar lite innan det är dags för kvällsfikat och dumburken.
I morgon em kommer min BS hem till mig. Ingen aning vad vi ska hitta på. Kanske kolla runt lite på Gym i närheten. Behöver komma igång och träna. Helst i någon liten grupp?

varje gang ni pratar om kebab blir jag sugen pa en "riktig" shawarma ... precis sadana som fanns i Saudi Arabien och i landerna runt halvon. OCH som finns att kopa en halvtimma med bil hemmifran. Det far bli ett besok snart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
527
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 244
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 96 97 98
Svar
1 941
· Visningar
99 599
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
514
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka