Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 63 366
Status
Stängd för vidare inlägg.
:banghead::banghead::banghead::banghead::devil::arghh::rage:
Gammalt enkupigt taktegel, hur många frågor kan man få på det??
Det var ju inte så att det gjordes i gud vet och hur många storlekar eller av olika material,eller olika märken.............:mad:

Och dagen som började så bra,nu är jag förbannad.

:banghead::banghead::banghead::banghead::devil::arghh::rage:
Gammalt enkupigt taktegel, hur många frågor kan man få på det??
Det var ju inte så att det gjordes i gud vet och hur många storlekar eller av olika material,eller olika märken.............:mad:

Och dagen som började så bra,nu är jag förbannad.
Eh...jo....

Det fanns en oherrans massa tegelbruk förr. Varje gjorde sin egen variant.

T.ex. har jag en hel drös riktigt fina tvåkupiga i ett skjul. Men de passar inte alls på mitt hus. Grrrr.
Jag får ta av de fula och skruttiga som togs ner från uthustaket. De ser identiska ut men lägger man dem på varandra så ser man att de är olika.

Sitter fortfarande och får fnissattacker när jag tänker på mitt uttal av hingsten Henfynyw Tywysog i går på tävlingen. Både jag och datorsekreteraren bredvid mig bröt i hop fullständigt :rofl::rofl::rofl:
Himla tur vi satt i ett stängt bås :angel:

Jag är lite osäker på vilken du menar men det finns fler som spårar ut på ett negativt sätt. Väldigt tråkigt. Det är en väldig skillnad mot att disskutera med nån/några "i riktiga livet". Det borde gå även här tycker jag utan att det ska behöva balla ur.

Jag åsyftade den här tråden och elaka personen jag själv. :angel:

Förlåt men :rofl:

Hur tänkte du där? eller varför tänkte du inte alls? :p
Jag tycker jag kan ha kort tålamod och temperament men jag är blivande reklamaktör för Lambi helt klart ;)
Bäääääääh

Eh...jo....

Det fanns en oherrans massa tegelbruk förr. Varje gjorde sin egen variant.

T.ex. har jag en hel drös riktigt fina tvåkupiga i ett skjul. Men de passar inte alls på mitt hus. Grrrr.
Jag får ta av de fula och skruttiga som togs ner från uthustaket. De ser identiska ut men lägger man dem på varandra så ser man att de är olika.
Ja tvåkupiga finns i en herrans massa storlekar,men enkupiga var standard måttet 35cm (enl den lokala K-märks gubben) mitt magasin är från hedenhöstiden.

Var det inte hål i taket så är det det nu :D
qkyhfYv.jpg

Min kollega trodde just att jag satt och storgrät för jag började skratta helt hysteriskt (och försökte vara tyst) när Alex och Sigge ringde Joakim Lamotte på högtalartelefon i podden och spelade Vi cyklar runt i världen av Nationalteatern på hans telefonsvarare. Snacka om att det är måndag eftermiddag...!

Ikea, Toys'r'us och Willys avklarat. Nu kokar det en tomatsås på spisen, jag dricker kaffe och A broderar :up: har snabbstädat hall och vardagsrum så att crosstrainern går att ta fram, ska äntligen bli av med den ikväll! :bow: men jag måste städa kök och sovrum också innan själen kan slappna av helt.

Var inne och tog nytt blodprov för järnvärdet, det går stadigt nedåt. I januari hade jag 140, nu 114. Depåerna är inget att hurra för heller, dom ligger alldeles för lågt (hur lågt får jag veta efter analys).

Nu inväntar jag en vän som ska med ut till stallet idag, då kanske lintott kan få lite motion på ridbanan också med nån som orkar hålla i tömmarna en stund :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
527
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 244
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 96 97 98
Svar
1 944
· Visningar
100 042
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
514
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka