Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, eller ja jag hade honom på livstidsfoder. Det är en vän till mig som köpte och importerade honom till Sverige. Jag fick honom när hon skulle dra ner på sin avel.
När såg du honom i Danmark? Möjligt att han var där en stund innan han kom till Sverige.
Var inte han över för att bli kårad? Eller är jag helt ute o reser nu? Det är så många år sen så jag har glömt.

Börjar få ont i halsen och det är inte ok. Jag är sällan sjuk och har aldrig tid att vara sjuk så så är det med det!
Dricker te och skippar lite sömn i soffan, sover bättre när jag kommer hem imorgon då.

Vad gör man när det regnar?? Det har regnat i 2 dagar nu (innan nu har jag inte sett regn sen förra året...)

Vad gör man liksom? Förutom kolla film? O_o

Jag bakar och lagar mat. :crazy:

Jag har fått lov att äta antibiotika två gånger pga sår som blivit infekterade sedan jag började med medicinerna. Så fort jag får minsta sår rengör jag ordentligt och har sluppit få infektioner de senaste åren. Jag är också noga med att använda handskar om jag gör något i en skitig miljö (mitt jobb är ju inte direkt rent). Det är verkligen inte roligt men det finns ju liksom inget alternativ. Även om såren inte blivit infekterade upplever jag att de tar längre tid på sig att läka också.

Trana hundar ar ju inte direkt renligt heller.:angel: Jag kan dock inte fixa att fa till bade timing och leverans av beloning med handskar. Sarskilt inte om beloningen ar godis. :banghead: Tyvarr ar det ju ocksa hundtander som i sin iver ofta skapar smasar helt utan att mena det. :cautious:

Minns faktiskt inte om jag hade bekymemr med sår?

Jag har ju generellt dåligt läkkött eftersom jag varit diabetiker i stort setthela livet. Men jag brukar tvätta ordentligt med tvål eller såpa. Är det rött blir det alsolomslag. Och så har jag en aloe vera i fönstret som får offra ett blad när det är eländigt. Klämmer ut innehållet i bladet på såret och lägger på plåster eller bandage över natten.

Vill det inte alls så blir det penicillinsalva. (sssch - stallapoteket.....)

Penicillin salva, Hmmmm, :angel: jag har faktiskt penicillin salva :up: Tyvarr behover det har lite mer, det hjalper inte med nagot nu. Det har varit infekterat i 3 veckor sa jag far hoppa in pa ER nar jag tar Maken till sjukhuset i morgon.

Inget gottis på en tisdag ;) Dessutom är det nog bra med riktig mat :)

Det ar definitivt BRA med riktig mat ... men inte pa langa vagar lika roligt.:p

Bygget rullar på, virke rinner in och så råkade jag visst få in ett begagnat spa-bad också mitt i alltihopa :o som bara ska ha lite översyn och sen ställas upp och fyllas. Här går det undan nu. :D
Visst ja, jag fick ju 6 pallar torr björkved också och en massa isolering. :up:

Nu är det medvind här :banana: och en sak stämmer iallafall, är man glad och positiv så ordnar sig allt och alla blir positiva runt omkring. :)

Trana hundar ar ju inte direkt renligt heller.:angel: Jag kan dock inte fixa att fa till bade timing och leverans av beloning med handskar. Sarskilt inte om beloningen ar godis. :banghead: Tyvarr ar det ju ocksa hundtander som i sin iver ofta skapar smasar helt utan att mena det. :cautious:
Du får lära dom att tugga försiktigt om dom ska tugga på folk, både grannens schäfer och deras nuvarande Berner Sennen har jag lärt att ska man tugga på folk ska det göras med stil och finess. :up: Schäfern kunde "missa" korvbiten och "råka bita" mig i näsan istället :angel: fast han visste att då blev det busbråk. :p

Kl är 09.15 här nu och det regnar fortf till och från.
Hade gärna bakat nåt men haringa ingredienser hemma! Ska mopoa golven och tvätta idag.

Också så brinner mitt huvud sedan ett par dagar tillbaka, jag vill starta eget!
Inte idag eller i morgon men kanske om något år eller så.

Jag behöver en bra ide, ett mål och sedan kan jag börja kolla upo hur jag kan ta mig dit liksom.

Vad passar på en liten tropisk turist-ö som har sol 320 dagar om året men också regnperiod och då är det dött = noll turister, noll inkomster.

Min bakgrund är hotell och turism och även en gnutta mediakommunikation.

Det enda jag funderat på är minigolf :p

Har även funderat på ett hjälpcenter för backpackers om hur dom bokar visum och deklarerar sin skatt... Men då behövs ett par kurser att plugga först vilket vore ok

Finns ju dock väldigt många tax agents så där handlar det mycket om riktad marknadsföring

Hmmm..... vore så kul att ha nåt eget, det har varit en dröm länge

Kl är 09.15 här nu och det regnar fortf till och från.
Hade gärna bakat nåt men haringa ingredienser hemma! Ska mopoa golven och tvätta idag.

Också så brinner mitt huvud sedan ett par dagar tillbaka, jag vill starta eget!
Inte idag eller i morgon men kanske om något år eller så.

Jag behöver en bra ide, ett mål och sedan kan jag börja kolla upo hur jag kan ta mig dit liksom.

Vad passar på en liten tropisk turist-ö som har sol 320 dagar om året men också regnperiod och då är det dött = noll turister, noll inkomster.

Min bakgrund är hotell och turism och även en gnutta mediakommunikation.

Det enda jag funderat på är minigolf :p

Har även funderat på ett hjälpcenter för backpackers om hur dom bokar visum och deklarerar sin skatt... Men då behövs ett par kurser att plugga först vilket vore ok

Finns ju dock väldigt många tax agents så där handlar det mycket om riktad marknadsföring

Hmmm..... vore så kul att ha nåt eget, det har varit en dröm länge
Pool och spa-service kanske, eller serva båtmotorer. Jag har gjort båda och det sista är som att stjäla godis från småbarn, speciellt impellerbyten för det är raketforskning enligt alla stadsbor och tar c:a 15 minuter och kostar 1450:- ungefär där 250:- är reservdelskostnad. :laugh:

Förresten regnar det här också, är 11 grader varmt, lerigt som fan överallt och klockan är 01,45 så godnatt jord. :)

Vill inte gå ut med hundarna i ösregnet,men gör jag inte det så kommer valpen att ha läckt på golvet i morgon fm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 758
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 575
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 127
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 457
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka