Inget regn här, men det blåser rejält.Usch o fy vad det regnar,det har pölat ner mer eller mindre hela dagen,men nu hör jag på kuvöstaket hur det bara vräker ner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inget regn här, men det blåser rejält.Usch o fy vad det regnar,det har pölat ner mer eller mindre hela dagen,men nu hör jag på kuvöstaket hur det bara vräker ner.
Letar efter John Blund![]()
Var inte han över för att bli kårad? Eller är jag helt ute o reser nu? Det är så många år sen så jag har glömt.Ja, eller ja jag hade honom på livstidsfoder. Det är en vän till mig som köpte och importerade honom till Sverige. Jag fick honom när hon skulle dra ner på sin avel.
När såg du honom i Danmark? Möjligt att han var där en stund innan han kom till Sverige.
Den blåsten har nog tagit sig hit precis för jag hörde nyss hur det skakade i kuvösens plasttak.Inget regn här, men det blåser rejält.
Det hugger i rejält ibland.Den blåsten har nog tagit sig hit precis för jag hörde nyss hur det skakade i kuvösens plasttak.
Det KAN stämma faktiskt. Det var nog strax innan jag lärde känna ägaren dock. Han hade gjort 100dagars i Ungern iaf.Var inte han över för att bli kårad? Eller är jag helt ute o reser nu? Det är så många år sen så jag har glömt.
Vad gör man när det regnar?? Det har regnat i 2 dagar nu (innan nu har jag inte sett regn sen förra året...)
Vad gör man liksom? Förutom kolla film?![]()
Jag har fått lov att äta antibiotika två gånger pga sår som blivit infekterade sedan jag började med medicinerna. Så fort jag får minsta sår rengör jag ordentligt och har sluppit få infektioner de senaste åren. Jag är också noga med att använda handskar om jag gör något i en skitig miljö (mitt jobb är ju inte direkt rent). Det är verkligen inte roligt men det finns ju liksom inget alternativ. Även om såren inte blivit infekterade upplever jag att de tar längre tid på sig att läka också.
Minns faktiskt inte om jag hade bekymemr med sår?
Jag har ju generellt dåligt läkkött eftersom jag varit diabetiker i stort setthela livet. Men jag brukar tvätta ordentligt med tvål eller såpa. Är det rött blir det alsolomslag. Och så har jag en aloe vera i fönstret som får offra ett blad när det är eländigt. Klämmer ut innehållet i bladet på såret och lägger på plåster eller bandage över natten.
Vill det inte alls så blir det penicillinsalva. (sssch - stallapoteket.....)
Inget gottis på en tisdagDessutom är det nog bra med riktig mat
![]()
Du får lära dom att tugga försiktigt om dom ska tugga på folk, både grannens schäfer och deras nuvarande Berner Sennen har jag lärt att ska man tugga på folk ska det göras med stil och finess.Trana hundar ar ju inte direkt renligt heller.Jag kan dock inte fixa att fa till bade timing och leverans av beloning med handskar. Sarskilt inte om beloningen ar godis.
Tyvarr ar det ju ocksa hundtander som i sin iver ofta skapar smasar helt utan att mena det.
![]()
Pool och spa-service kanske, eller serva båtmotorer. Jag har gjort båda och det sista är som att stjäla godis från småbarn, speciellt impellerbyten för det är raketforskning enligt alla stadsbor och tar c:a 15 minuter och kostar 1450:- ungefär där 250:- är reservdelskostnad.Kl är 09.15 här nu och det regnar fortf till och från.
Hade gärna bakat nåt men haringa ingredienser hemma! Ska mopoa golven och tvätta idag.
Också så brinner mitt huvud sedan ett par dagar tillbaka, jag vill starta eget!
Inte idag eller i morgon men kanske om något år eller så.
Jag behöver en bra ide, ett mål och sedan kan jag börja kolla upo hur jag kan ta mig dit liksom.
Vad passar på en liten tropisk turist-ö som har sol 320 dagar om året men också regnperiod och då är det dött = noll turister, noll inkomster.
Min bakgrund är hotell och turism och även en gnutta mediakommunikation.
Det enda jag funderat på är minigolf
Har även funderat på ett hjälpcenter för backpackers om hur dom bokar visum och deklarerar sin skatt... Men då behövs ett par kurser att plugga först vilket vore ok
Finns ju dock väldigt många tax agents så där handlar det mycket om riktad marknadsföring
Hmmm..... vore så kul att ha nåt eget, det har varit en dröm länge
Vi är två om en sömnlös natt men hoppas verkligen smärtan din försvinner snart!Ännu en sömnlös natt.. ligger och vrider på mig då smärta strålar ut från båda höfterna och ländryggen...
3Vi är två om en sömnlös natt men hoppas verkligen smärtan din försvinner snart!
Det låter fördelaktigt ^^Jag är också sömnlös men det är nog bra i mitt fall eftersom jag jobbar![]()