Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nähä,det är väl bara att klä på sig regnjacka,ta paraplyet i handen och dra var sitt täcke på smådjuren o gå för det verkar inte avta.

Jag blir tokig på mig själv! Saknar och tänker på M dygnet runt nu. Jag trodde det skulle bli bättre med tiden men det känns värre och värre för varje dag. Blä!

Vart vaken sen halv fyra då huliganen började hulka, han sover som en stock nu och jag är klarvaken :meh:
Styrelsemöte igår och jag blev lite trött på folk i största allmänhet. Idag ska jag bråka med databutiken, bärbara datorn fortsätter att krångla och nu menar de helt plötsligt att det inte är värt att laga... Vi får väl se om vi kan komma överens om en rimlig lösning.:devil:

@Klara - du som jobbar med det, är det ok om jag frågar om skolmat? Är nämligen lite fundersam på att det serveras mannagrynspudding med sylt till lunch på A's skola på torsdag. Det känns som en efterrätt för mig? Enda alternativet är pastasallad, vilket inte heller känns optimalt? Jag är van vid närproducerat, ekologiskt och rejält från fsk. Är jag bortskämd bara? Det är kanske helt normalt? Jag kommer iaf ha en tokhungrig dotter på torsdag em...
Inte klara men väl skolpolitiker med kost som ansvarsområde.

Nej det är inte OK. Framförallt för att sylt innehållere mer socker än rekommendationerna. Samt att proteinet saknas?
Vår kostchef berättar att hon räknar de gånger som det serveras ketchup för att en msk ketshup innehålelr x gram socker och inte bör serveras mer än en gång i veckan. De byter dessutom ut sylt mot bär och grönsaker.

Om mannapuddingen är ren lunch så känns det onekligen märkligt. Jag hade ringt kommunens (?) kostenhet och frågat!

@Klara får fortsätta komplettera med rekommendationerna :)

Ok. Men katten är försäkra så borde väll inte bli så enorma summor? Vad är hon/han för sjuk?
Hon var jättekonstig när jag kom hem och verkade skygg och rädd.
Sov under täcket även när jag inte var i sängen.
Men nu har hon ätit och druckit och varit på låda så veterinären tyckte avvakta så får jag en vanlig tid för koll av lite värden imorgon
om hon inte blir sämre.
Kommer finnas folk som har koll på henne under dagen
Blir nog bättre när vi får en egen lägenhet mes lugn och ro

Sitter och väntar på att elektrikern ska dyka upp. Jag känner mig stressad för jag börjar egentligen kl 7, men måste vara hemma för att instruera hantverkarna innan jag kan åka. Jobbmejlen funkar hemma, men den :rage::yuck: jobbtelefonen funkar URUSELT här (och den blev om möjligt ännu sämre efter senaste uppdateringen). Vilket gör att det är svårt för folk att nå mig om de behöver. Annars hade det varit lugnt, för jag kan hantera det mesta hemifrån hjälpligt annars. (Iphone - vill ALDRIG ha en sådan privat! *Muttrar*... :devil:)

Inte klara men väl skolpolitiker med kost som ansvarsområde.

Nej det är inte OK. Framförallt för att sylt innehållere mer socker än rekommendationerna. Samt att proteinet saknas?
Vår kostchef berättar att hon räknar de gånger som det serveras ketchup för att en msk ketshup innehålelr x gram socker och inte bör serveras mer än en gång i veckan. De byter dessutom ut sylt mot bär och grönsaker.

Om mannapuddingen är ren lunch så känns det onekligen märkligt. Jag hade ringt kommunens (?) kostenhet och frågat!

@Klara får fortsätta komplettera med rekommendationerna :)
http://maltidsservice.uppsala.se/mat-och-menyer/grundskolans-meny/
Jag mailade och ifrågasatte nyss.

Stressig dag! Har lyckats sätta ihop 18 lådor.

Forsätter att klona sd kort. Behöver löda några sensorer som vi saknar tills Lördag. Allt måste yp vara klart om några timmar för min vän kommer från Holland ikväll så jag är upptagen ikväll och i morgon och Fredag har jag annat jobb.

God morgon :)

Ska strax åka med mini till förskolan. Brukar gå dit men jag väntar på en leverans som sker nån gång mellan 08.30-11.30. Känns enklare att köra bort henne på 2 min än en halvtimmes promenad fram å tillbaka. För det är ju så kul om leveransen kommer precis när jag är iväg :meh:
Å så roligt det är varenda gång med dessa leveranstider, men det var ju bättre än 08.00-16.00 iaf. Får se det positivt :p

Dags att försöka knata iväg till bussen för ännu ett VC-besök. Är lagom less på att vara där varannan vecka nu (plus psykologbesöken, där dom dessutom vill lägga till ännu en person som jag ska gå till...). Det känns ju inte som att det gör någon skillnad i alla fall. Men det är bara att ta sig dit och se glad ut. Jag får åtminstone lite sol i ansiktet på vägen.

Har ringt vc och fått tid i em för att kolla upp svullnaden i pannan. Det har inte lagt sig alls trots jag försökte ha nån typ av spritomslag igår ikväll. :down:

Jag blir tokig på mig själv! Saknar och tänker på M dygnet runt nu. Jag trodde det skulle bli bättre med tiden men det känns värre och värre för varje dag. Blä!
*kram* :heart

Finns det något du kan distrahera dig med?
Jag upplever att om jag inte har tid att tänka efter så mycket, så känns det bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 759
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 577
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 127
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 457
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka