Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att ta ur lasagnen från ugnen. Ska gå och posta lite brev under tiden den svalnar. Är egentligen inte hungrig, så kommer nog inte äta nått av den idag, men hade köttfärs jag köpte här om dagen som hade bäst före idag, så var lika bra att göra nått av det. Lasagne är ju alltid gott i matlåda.

Kollar igenom dykprylarna och servar regulatorer (som man inte kan göra själv enligt "experterna", nåt jag gjort när "experterna" fortfarande sket i trasor), på lördag ska jag ut och bada i sjön och hämta upp ett tappat stort ankare. "Om jag har dykcertifikat", varför skulle jag ha det? Däremot har jag access till områden med dykförbud. :p

Dar blir en tung dag idag. Miss Mandy vackte oss i natt :( Hon madde inte bra och flamtade och var allmant orolig sa jag har varit vaken sedan fore 3 am. Hon mar fortfarande ratt bra och springer och skuttar ibland, men jag ser mer och mer att hon ar "uncomfortable" ... inte direkt smarta, men hon har problem att komma till ro. Min basta van och partner i mer an 10 ar. :heart
:heart:heart:heart

Dar blir en tung dag idag. Miss Mandy vackte oss i natt :( Hon madde inte bra och flamtade och var allmant orolig sa jag har varit vaken sedan fore 3 am. Hon mar fortfarande ratt bra och springer och skuttar ibland, men jag ser mer och mer att hon ar "uncomfortable" ... inte direkt smarta, men hon har problem att komma till ro. Min basta van och partner i mer an 10 ar. :heart

Det är alltid jobbigt när tiden rinner ifrån våra fyrbenta vänner :(

Blev en härlig och rolig uteritt på en pigg och framåt häst, som säkert tyckte matte var tråkig när hon höll igen pållan i galopperna; underlaget var inte det allra bästa). Den första galoppen var roligast för när vi galopperade på kantzonen höll jag hela tiden ett öga på de tre rådjuren som studsade fram vid bäcken nästan sida vid sida med oss . Men sen när vi hade saktat av stack två av rådjuren iväg på åkern, vi skrittar framåt och tittar efter den tredje som står kvar i vassen, och när den såg oss blev den ju skrämd och for åt andra hållet vilket ju gjorde hästen så rädd att hon "pep" till och slängde sig rejält runt; balans- check! :D

Har nu ritat upp några renar och rävar. Men inga träd. Jag som skulle rita just träd. Men dom är så vansinnigt tråkiga jämfört med djur...
Jag som nästan aldrig målar. Men när jag målar blir det oftast landskap och ffa träd. Finns då mycket man kan uttrycka. Olika stämningar. Grenar som kan säga olika saker. Osv osv.

:heart:heart:heart

Håller på att baka två styck sötpotatispajer :up::d ! Sötpotatisen kokar just nu, och pajdegen vilar i kylen, sedan är det bara att röra ihop och - skjuts - in i ugnen.... :D
Aha! Är det paj man gör av sötpotatis :idea:! Har alltid undrat vad man ska med dem till. Om de smakar likadant som vanliga potatisar. Och hur man lagar med sötpotatis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 761
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 615
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 137
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 458
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka