Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Klara - du som jobbar med det, är det ok om jag frågar om skolmat? Är nämligen lite fundersam på att det serveras mannagrynspudding med sylt till lunch på A's skola på torsdag. Det känns som en efterrätt för mig? Enda alternativet är pastasallad, vilket inte heller känns optimalt? Jag är van vid närproducerat, ekologiskt och rejält från fsk. Är jag bortskämd bara? Det är kanske helt normalt? Jag kommer iaf ha en tokhungrig dotter på torsdag em...
Jag håller med @kolblakkur Pastasallad är ok. Vi skulle inte ens få servera mannagrynspuddingen om man ser till våra kostriktlinjer, inga sötsaker.

Vad gäller innehållet i pastasalladen är det kanske inte så himla smart med oliver och sånt till så pass små barn, samtidigt som man inte kan anpassa till alla. Det finns alltid någon som inte gillar maten, oavsett vad man serverar. Men man kan ju höra ett försök att få det att passa så många som möjligt. Den som satt den matsedeln har nog inte riktigt tänkt till, är min åsikt.

Det påminner mig om när jag låg på bb efter att ha klämt ut unge nr 2. Det serverades kalvost till middag. Enbart. Något jag absolut inte kan äta. Inte direkt det man drömmer om när man inte ätit mer än ett par mackor på 1 dygn och fött barn....

20 000 för katten när du är bostadslös?
Ska inte betala några 20000 i hyror
Utan jag ska hyra av en slumvärd.
Men jag tjänar efter skatt 16000 i månaden
En hyra 5450 kr i deposition plus en månad hyra och möbler på det.
Jag har inte så stora krav på möbler men de ska ju hittas och de ska transporteras
Plus då andra kostnader som kommer till.
Har en buffert men eftersom jag inte vet vad som felas katten vet jag heller inte slutnotan
Hon är försäkrad

Sitter och förbluffas lite över Skodas för engångsskull fantastiska kundservice. Våran Octavia Combi TDI 4x4 -14 har på ren svenska varit ett förbannat h-vete sedan första dagen. Sak efter sak har krånglat och verkstaden har inte kunnat avhjälpa det alt. tyckt att (bilkunniga!) pappa bara klagat för mycket. Nu, 3.5 år senare, är den allt annat än i sitt livs form. Det var bara ren tur att den gick igenom besiktningen i våras, på den nivån har det varit. I början av augusti råkade pappa ut för en viltolycka, men Skoda skulle inte ha tid för att fixa den förrän som idag (17/10). Det som behöver fixas där är stötfångare, nummerplåt och grill fram. Inga jättestora grejer alltså. Så igår, passande nog, skar motorn ihop också. Efter endast ca. 8 000 mil. :grin:
Så nu är det oklart om vi någonsin får återse f-nskapet! :bump: :banana:
Men i vart fall. Redan i augusti hade pappa önskat något annat än en Skoda som lånebil, om möjligt. Typ en Golf Kombi eller så. Och annat fick vi sannerligen idag. Nämligen en Audi A3 Sportsback 2.0 TSI -18 (!). Som om inte det var bra nog; Den togs i trafik/ställdes på första gången 2017-10-17 och hade mätarställning 0000 km i morse när pappa hämtade ut den :D

Men vad kostar pensionatet per natt då??
Betalar 3500 denna månad.
Men har ju inte bott hela månaden.
Tanken var ju att få ut julilönen som saknades med men hon på kontoret har semester och har ff inte fått till rätt kontrakt för att lönen ska betalas ut.
Hon är tillbaka i morgon och jag hoppas kunna lösa det då

Ska inte betala några 20000 i hyror
Utan jag ska hyra av en slumvärd.
Men jag tjänar efter skatt 16000 i månaden
En hyra 5450 kr i deposition plus en månad hyra och möbler på det.
Jag har inte så stora krav på möbler men de ska ju hittas och de ska transporteras
Plus då andra kostnader som kommer till.
Har en buffert men eftersom jag inte vet vad som felas katten vet jag heller inte slutnotan
Hon är försäkrad

Ok, det vr den innan det var 20 000 i deposition på?
Jag skulle ändå ta bostaden i första hand, den kanske inte finns kvar sen.

Red en sväng men nu börjar vi få svårt i höger varv igen plus att det är lite sura miner vid sadling. Dags för en liten genomgång av ET/kiropraktor alltså.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 758
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 575
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 127
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 457
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka