Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har en person på hundrastarfirman sagt upp sig med omedelbar verkan. Därför har hundrastarfirman med omedelbar verkan slutat rasta hundar i mitt område, bestämt under kvällen. De har helt enkelt inte personal så det räcker och det tar för lång tid att rekrytera, utbilda osv (den som sa upp sig tog 6 månader). Sååå... Jag har ingen hundrastning i morgon. Det går att lösa. Jag får bryta i skolan lite tidigare bara. På onsdag.. liknande bekymmer. Fredag? Jajamen, samma bekymmer.

Jag har tillbringat hela kvällen med att leta privata hundrastare. Det finns inte så mycket att välja på. Har stått i kö till hunddagiset sedan i somras. Så himla stressad. 3 pers som jag ska träffa och försöka bilda mig en uppfattning om i veckan här. Hoppas att någon av dessa är ok så jag har en lösning senast på måndag när jag ska skriva tenta :arghh: jag har insett att jag behöver två stycken så jag har back-up om någon blir sjuk. 2 föräldralediga och en arbetslös så tid finns ju hos kandidaterna. Fruktansvärt stressad kväll.

Nu ligger jag i sängen och ska försöka komma ner i varv innan jag måste upp extra tidigt i morgon för att ta en extra lång promenad med vovve innan barnen ska till förskolan och jag till skolan. Kommer förmodligen att behöva gå tidigare (grupparbete och gruppen informerad om läget) för att rasta vovve. Det känns inte kul just nu :(

Idag har en person på hundrastarfirman sagt upp sig med omedelbar verkan. Därför har hundrastarfirman med omedelbar verkan slutat rasta hundar i mitt område, bestämt under kvällen. De har helt enkelt inte personal så det räcker och det tar för lång tid att rekrytera, utbilda osv (den som sa upp sig tog 6 månader). Sååå... Jag har ingen hundrastning i morgon. Det går att lösa. Jag får bryta i skolan lite tidigare bara. På onsdag.. liknande bekymmer. Fredag? Jajamen, samma bekymmer.

Jag har tillbringat hela kvällen med att leta privata hundrastare. Det finns inte så mycket att välja på. Har stått i kö till hunddagiset sedan i somras. Så himla stressad. 3 pers som jag ska träffa och försöka bilda mig en uppfattning om i veckan här. Hoppas att någon av dessa är ok så jag har en lösning senast på måndag när jag ska skriva tenta :arghh: jag har insett att jag behöver två stycken så jag har back-up om någon blir sjuk. 2 föräldralediga och en arbetslös så tid finns ju hos kandidaterna. Fruktansvärt stressad kväll.

Nu ligger jag i sängen och ska försöka komma ner i varv innan jag måste upp extra tidigt i morgon för att ta en extra lång promenad med vovve innan barnen ska till förskolan och jag till skolan. Kommer förmodligen att behöva gå tidigare (grupparbete och gruppen informerad om läget) för att rasta vovve. Det känns inte kul just nu :(
Åh fy såna situationer är inte roliga när det dyker upp huxflux.
Ingen uppsägningstid där inte?
Hoppas du får tag i minst 2 bra personer.

Har huvudvärk av hostande och febersvettande i natt. Är sjukanmäld och mormor kommer kl 8 för att ta A till skolan. Då ska jag duscha!

Dags att starta dagen, helst innan hantverkarna kommer hit och jag inte är ordentligt klädd. Brukar strosa runt i linne och trosor en stund på morgonen men icke denna veckan :p

Dags för jobb igen då. Det tar emot.. speciellt med tanke på vädret, regn och blåst. Tänker beställa vinterkläder snart, fryser ju halvt ihjäl i det här vädret!
Nehej då sätter vi väl igång med eländet då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 768
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 632
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 145
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 462
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka