Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hantverkaren har kommit :banana:

Dricker kaffe, ska snart lämna mini på förskolan och sen lämnar vi hantverkaren själv en stund :nailbiting: för vi måste åka på några ärenden idag då det är fel på en av badrumsmöblerna vi köpt så blir att reklamera och få nu. Här egentligen inte tid för maken fyller år idag men vad ska man göra :meh:
Blir ärende för att köpa tårta med, tänker inte ställa mig och baka med hantverkaren här :p
Katten bor i sovrummet idag och vovven får söka asyl hos makens föräldrar, mest för hantverkarens skull då hon är en riktig svans :D

Det finns tamigtusan inget mellanläge på värmen här på kontoret. Igår frös jag så jag funderade ta på mig ytterjackan, idag skulle jag helst sitta och jobba i linne och shorts :wtf:

Problemet är att jag helst inte vill ha någonting i min kropp, speciellt inte *där* ^^

Annars är iaf jag supernöjd med min hormonspiral (andra jag har nu). Känns inte av alls, blöder inget med den och det är som den inte existerar. Behöver ju inte göra något med den heller utan den sitter där.
Så skulle du ändå överväga hormonspiral så tycker jag den bara har fördelar :)
Var också anti att ha något i mig innan jag testade men nu känns det som guds gåva till kvinnor :D

Satte hurtigt igång och skulle börja tillverka det första julkortet för en stund sedan. Hade letat upp mina akryltuber i en låda under sängen (dom där som köptes för flera år sen när jag skulle måla mer, men som fortfarande var inplastade för en timme sen :angel:). Skulle öppna en av dom, med resultatet att det sa "POFF" och vips var det klarblå färgstänk ÖVERALLT. Jättelämpligt när man sitter nära en vägg med vita tapeter samt en dator. Då var jag jäkligt glad över att det inte var oljefärg, för nu har jag nog lyckats få bort färgen från de viktigaste ställena åtminstone.

Övriga tuber jag behövde öppnades därefter inlindade i papper, med händerna nere i vasken (och självklart var det ingen av dom som reagerade likadant som den första). Men nu är pappret målat och klart, nu ska det bara torka också.

Bussen från tågstationen till skolan måste ha stått i ett frysrum innan de hämtade upp oss, när man tycker att man kliver ut i värmen och det är 2 plusgrader ut så kanske ni förstår kylan på bussen. :crazy:
Mer funderingar så är den här delen av skolan inte byggde för dagens behov, ett eluttag vid en mängd sittplatser... :cautious:

Alltså idag var det kallt att stiga upp (Ja jag är frusen av mig, vi hade 21 grader i sovrummet) och sambon fick väcka mig eftersom jag själv tydligen inte vaknade av min klocka :angel:

Nyss hemkommen från att ha skjutsat sambon till båten. Äter frukost i soffan och stör mig oproportionerligt mycket på att folk inte kan acceptera när de gör fatala misstag på nördiga saker som man själv har stenkoll på. Och sen snäser av en med ”jag har koll!” NEJ lilla människa det HAR du INTE! Då hade inte Leonardo fått en röd mask och Rafael en GRÖN?!. :banghead:

Ingen av dem har ens grön ju :rofl:

Stallet klart, förutom lunchfodring senare. Så nu blir det tentaplugg i ett par timmar, sedan åker vi nog och handlar :) Så himla skönt att handla dagen innan löning :)

Trillade av hästen igår och skulle jobbat idag men fick vara sjuk. Jag har ont i höften, nacken, ett par fingrar, osv. Så skönt att få vara hemma o vila.

Letar förtvivlat efter ett otroligt viktigt dokument som måste vara inne igår. Hittar det tomma kuvertet i papperskorgen men dokumentet är borta. Fasar för att jag slängt det. Vänder allt upp och ner. :arghh:

Måste ha kaffe... somnade i fåtöljen med valp och dator i samma knä O_o
Sen ska jag sortera papper och kvitton - å så kul :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 761
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 621
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 137
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 458
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka