Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag beställt saker till myskissen :o En element bädd och en sån där socka de kan sova i som såg mysig ut och en ny transportbur (egentligen till den andra katten, den här nya har solid plast som dörr så katten kan se ut men inte kan gnaga galler eller skava sönder nosen vilket han behöver (han kanske blir lugnare och mindre ledsen när han inte får igenom näsan?). Kissen som är sjuk har en rätt liten bur men bryr sig inte utan ligger bara och tittar storögt hela resan men kan väl använda den nya till veterinären och använda den större kattens gamla bur vid längre resor ihop).

Egentligen hade jag lagt ner en massa leksaker också men tänkte att det var bättre att lägga de pengarna på en bättre bur (de brukar ju åka någonstans i över en timme en gång i månaden kanske så de används ju rätt ofta).

Helst skulle jag vilja gosa med katten :(

Sen känner jag att det är tur att katterna hålls försäkrade, trotts folk i min familj som ska tjafsa om hur onödigt det är när jag är hemma varje gång. Tur att man inte lyssnar och valde en vettig väg för båda katterna har haft användning för dem (för mer än vad de kostat att betala).
Jag köpte med en transportbur med frontlucka i plast och Pälsfröken reser lugnare nu än innan, har faktiskt somnat ibland förut var det fullt krig mot gallret med såväl klor som tänder.
Hon kommer nog aldrig gilla att åka bur men det går betydligt bättre nu även om det inte är speciellt frivilligt hon går in men jag har front och taklucka så det brukar gå bra.
Hoppas du blir nöjd med.

Jag köpte med en transportbur med frontlucka i plast och Pälsfröken reser lugnare nu än innan, har faktiskt somnat ibland förut var det fullt krig mot gallret med såväl klor som tänder.
Hon kommer nog aldrig gilla att åka bur men det går betydligt bättre nu även om det inte är speciellt frivilligt hon går in men jag har front och taklucka så det brukar gå bra.
Hoppas du blir nöjd med.

Det låter väldigt bra. Monsterkatten blir less efter 20 minuter, innan dess går det bra. Kissemissarna bor med ex-maken så förhoppningsvis får jag en recension för jag beställt bara grejer online till dem när jag känner för det :up: (jag hade hemskt gärna velat ha dem, men jag bor på en annan kontinent och även om jag flyttar in i en lägenhet här så skulle de hade otroligt mycket mindre utrymme än de har med honom + att jag är borta konstant på fältarbete så de skulle få vara med kattvakt för ofta. Fick vara lite osjälvisk där i separationen och tänka på vad som var bäst för dem).

Världens bästa pappa lovat vara hundvakt när vi åker till Australien. Han kommer också och hälsar på snart iom kundmöte här i stan. Pappi! :heart
Själv slåss jag med att redigera om och översätta PDF:er som ingen hade tänkt man skulle behöva göra ngt mer i och därför måste sitta och plocka enskilda bokstäver och enskilda rader text istället för hela stycken text. Blir tokig!
Ihop med att jag får ont i ögonen/huvud av att sitta vid datorn.
Ringa optikern imorgon! Jag som aldrig haft synfel.. :eek:

När chefen sms:ar: Du kommer väl ihåg fredag??
Jag får lite panik och börjar fundera vad jag nu har missat, typ nån viktig deadline eller likn. Messar i panik till en kollega och ba vafan händer på fredag.
Visar sig att det är afterwork :rofl:

Phu :p

Måste bara berätta om dagens händelse på tippen då jag äntligen blev av med en hemskt ful och klumpig fåtölj. Sen var det lite annat skräp och på slutet sopar jag ut ur bilen och sopar sen på marken efter mig.
Då kommer en som jobbar där och säger "du måste städa efter dig".

Alltså vilket jävla Pukko. Jag sa "och vad ser det ut som att jag håller på med??!". Fan vad arg jag blev höll nästan på att slå till honom.

Hade det varit jag idag hade jag slagit ner honom :D Hormonell, jag? Inte alls :angel:

Fö har jag kollat på patetiska feelgood-filmer och vill nu gråta... jag hatar hormoner och det har f-n blivit VÄRRE nu när jag kommit i övergångsåldern! Det känns väldigt fånigt och fel :mad: Mer ont har jag också :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 761
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 615
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 137
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 458
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka