Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar ha slutat regna för en stund sedan :up:
Så med lite tur kanske herr JB kan ta sig ut för att komma hit en stund, totalt oorganiserat sovande nu här sover en stund, uppe, vilar, sover, svettas, uppe, vilar, hostar.
Men som sagt jag hoppas det är priset för att slippa (flamingo)flunsan så bara bita ihop och le.
Det är nog på väg åt mitt håll för det låter som det avtagit,så jag passar på att rasta hundarna ifall det börjar vräka ner igen, sen blir det väl inte mycket sova av då jag har tandläkartid i morgon igen.

Edit: Senare idag inte i morgon

Jag har minst 4 olika "set" av 12 linne servetter i varje. :cautious: Jag har fatt alla fran min mamma och mormor ... och mamma uttryckte att det var san tur for mig att jag skulle fa henne's linne dukar och servetter ocksa.:crazy:
Jag har inte manglat pa over 30 ar ... gissa hur manga ganger jag anvant namnda servetter sedan jag flyttade ut ur Sverige?

.
Jag har också 2 set a 12 i varje och ett gäng kanonfina linnedukar där den största är 5m lång,dom använder jag ibland,problemet är att jag har ingen mangel så jag får stryka dom :yuck::down:

Det hjälper inte på mig,har samma och tror det hör ihop med ischiasen.

Tror det kommer ifrån db i länden .Har setat i bilen hela dagen så det kan vara det som utlöst det får vi hoppas så det inte blivit en större utbuktning då det är bortdomnat i länden och lägger jag\\\ handen och masserar länden blir det ändå värre och benet viker sig

Det later som om ni bada snart behover en operation som Maken just gick igenom. Han hade det sa besvarligt med nerverna i ryggen, daribland ischiasnerven, att han knappt kunde ga, balansen var helt forstord da hans ena ben bara gav upp, vagrade flytta pa sig, domnade, eller bara vek sig nar han holl pa med nagot.

Han opererades for 3 veckor sedan idag ... han anvander fortfarande rullator nar han gar mycket, men ar nere till kapp for korta strackor och har inte alls lika ont. Den smarta han har nu ar mest fran operationen (8 eller om det var 9 skruvar och 3 konstgjorda diskar mellan 4 kotor som lag mot varandra med nerver i klam mellan) men han kanner fortfarande av viss nervsmarta ocksa ... MEN det blir mindre och mindre och ischiasnerven blir battre och battre ... och han har inte haft nagra kramper sedan innan operationen,:banana:

Det later som om ni bada snart behover en operation som Maken just gick igenom. Han hade det sa besvarligt med nerverna i ryggen, daribland ischiasnerven, att han knappt kunde ga, balansen var helt forstord da hans ena ben bara gav upp, vagrade flytta pa sig, domnade, eller bara vek sig nar han holl pa med nagot.

Han opererades for 3 veckor sedan idag ... han anvander fortfarande rullator nar han gar mycket, men ar nere till kapp for korta strackor och har inte alls lika ont. Den smarta han har nu ar mest fran operationen (8 eller om det var 9 skruvar och 3 konstgjorda diskar mellan 4 kotor som lag mot varandra med nerver i klam mellan) men han kanner fortfarande av viss nervsmarta ocksa ... MEN det blir mindre och mindre och ischiasnerven blir battre och battre ... och han har inte haft nagra kramper sedan innan operationen,:banana:
@skerper är op och jag har blivit erbjuden men tackat nej då jag är singel o bor själv + hundägare och det är ju en hel massa saker man inte får/bör /kan göra på ca 6veckor.

Det är nog på väg åt mitt håll för det låter som det avtagit,så jag passar på att rasta hundarna ifall det börjar vräka ner igen, sen blir det väl inte mycket sova av då jag har tandläkartid i morgon igen.

Edit: Senare idag inte i morgon

Fel av mig sorry, det har inte slutat regna helt men nu är det så man får titta vid belysningarna för att se det, men det forsar fint från såväl stuprören och taken så det har kommit en del minst sagt.

Hoppas svängen med hundarna inte dränkte dig.
Lycka till hos tandläkaren.

Fel av mig sorry, det har inte slutat regna helt men nu är det så man får titta vid belysningarna för att se det, men det forsar fint från såväl stuprören och taken så det har kommit en del minst sagt.

Hoppas svängen med hundarna inte dränkte dig.
Lycka till hos tandläkaren.
Jag upptäckte det när jag kom ut o blåser gör det också :yuck:
Men nu är hundarna kissade så jag går o lägger mig o läser så får vi se om JB dyker upp. Natti

Fragan ar val om det ens gar att ta in katter till Singapore? De ar ju lite kansliga ... precis som Svenska myndigheter om man kommer med djur fran den varldsdelen.

Det gör det :) Man får se till att ha alla papper och vaccinationer i ordning bara (noga kollat innan jag flyttade när jag trodde att planen var att den dåvarande maken skulle flytta efter). En kollega tog precis in sin hund från Indien, den sitter i karantän nu ett tag (lite problem på flygplatsen dock då flygbolaget av någon andning lät dem ha hunden i kabinen utan bur (labrador) = karantän personalen etc hade panik över avsaknaden av bur).

Nej det är det inte .Jag har barrträd som jag sågade upp i våras som legat i 4 år ca i välta och den brinner upp innan jag hunnit släppa av den då jag lägger den i spisen .Det känns på vikten att den är lätt och man måste fylla på hela tiden .Har kvar en del med björkved sedan förra året .Den är mer än dubbelt så tung och stoppar man i en sådan klabbe i spisen räcker den länge och spisen blir varmare .Visst blir det varmt av den gamla veden men man måste mata på hela tiden då den brinner fort
Fast har den legat i välta så har den nog murknat lite?

Gammal ved brinner fantastiskt bra och lika länge som färskare. Men det känns på vikten. Är den lätt är den nog lite murken.

Köpte ved av en lokal vedhandlae en vår när et varit väldigt kallt och jag började få slut.
Det var björkpinnar som inte vägde något alls och som brann upp direkt.

Jag har perioder när jag får "sendrag" på natten. Kan vara så illa att jag har nån form av träningsvärk dagen efter. Det är vidrigt att vakna i full panik . Det enda som hjälper för mig är att ställa mig upp.

Tar jag ett par kapslar magnesium på kvällen så har jag ingen kramp på natten. :up:
Ja, fy....:crazy: Sist jag fick kramp i vaden hade jag en fruktansvärd träningsvärk i musklerna som säkert höll i sig i en vecka. Tack och lov får jag ytterst sällan kramp numera :up:. Det verkar hända om jag vänder mig på något skumt sätt i sängen....

Gick nyss upp, regnar här med....Startat en maskin tvätt och snart ska jag fixa frukost och frulle, går upp i tid idag då jag vill hinna rida en sväng före jobbet som börjar 12 :).

Ekonomisk ångest :crazy: var ju sjukskriven förra månaden så det blev bara 12k i lön. Räkningar på över 9k den här månaden. ..

Blir inte bättre av att jag vaknade med migrän. Borde sjuka mig men jag var ju sjuk förra veckan.. Gah!

@cili! Eller om någon annan än tekakemästaren törs svara :D tänkte baka dina tekakor imorn - har hittat 6 kg vetemjöl men har helt slut på vetemjöl special :nailbiting: går det lika bra med vanligt mjöl tro?
(Om inte, vad fan ska jag göra med 6 kg vetemjöl? Hjälp! :rofl:)
Bra fråga! Googlade och hittade detta: "Det som skiljer mjölsorterna åt är att vetemjöl special har högre proteinhalt, vilket innebär att det kan bilda mer gluten och ta upp mer vatten. Högre proteinhalt ger ett luftigare, saftigare bröd."
Jag skulle nog hellre köpa hem special, för det är enklare än att behöva baka om för att det inte blev riktigt perfekt ;) .
Fördelen med mjöl är ju att det håller i evigheter, så här skulle det med tiden gå åt till kakor, snabba bröd (typ scones), pannkakor och sånt.

:arghh:Just beställt böcker för över 1000 kronor inför nästa kurs... :meh: Nåja mycket hittade jag begagnat så jag kom relativt billigt undan ändå. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 761
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 615
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 137
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 458
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka