Vi med Boxer

Sv: Vi med Boxer

*kl*

Här kommer bilder:

19877466.jpg

En gammal bild. Ca 2år gammal.


cimg3951_13031104.jpg

En ny bild. Tagen i somras.

cimg4326_1212246851_8588987.jpg

Också tagen i somras.
 
Sv: Vi med Boxer

Vilken sötnos :love: Boxrar är verkligen så sjukt fina!
Jamen det var den ju! Tänkte på grillkvällen, dock ska vi på sambons mammas födelsedagskalas tror ja på lördagkväll, eller i vilket fall är det svårt att pussla ihop då vi är beroende av kollektivtrafik eller att någon snäll själ skjutsar oss dit och det är inte säkert att dom vill hänga där i flera timmar..
 
Sv: Vi med Boxer

Njae sådär.. Karlstad så det tar en 2timmar iaf
 
Sv: Vi med Boxer

Sötis!! :D Va är det för föräldrar till henne?
Bacco är e. Ringsides Exact och u. Teamwork Occra
 
Sv: Vi med Boxer

Hihi ja visst e hon charmig :love:

Blair är e. Yuppie Beit Hollandia Me Hagalil och u. Tipel´s Natural Born Pumkin.
Pappan är finsk och det är hans första (och hittills ända vad jag vet) kull i sverige :)

Fast jag är rätt ny i boxervärlden så jag känner inte till de olika hundarna så väl, jag känner ju igen kennelnamnen på din hunds föräldrar men jag har ingen aning om vad det är för hundar:p
 
Sv: Vi med Boxer

Det är varken några hundar eller kennlar jag känner till ska jag villigt erkänna...

Teamwork Occra har lämnat två kullar. (Båda födda hos kennel Brukstorpets.) En är polishund och en har genomgått godkänt L-test. En är godkänd högre klass spår och har första pris i lydnadsklass 2 ch en har första pris i lydnadsklass 1. Det är i princip enbart avlat för bruksegenskaper.. Som du ser så har ju Bacco inte speciellt snygga öron.. Det är det nästan ingen brukstorpets hund som har det.. ;)
 
Sv: Vi med Boxer

Jag tycker ni är lite slarviga med bilder :angel: (förutom 2 undantag)

Jag bodde med en Boxerkille på min hundskola, så jag ser gärna dom nu för tiden i alla möjliga former och färger :D
 
Sv: Vi med Boxer

Det är varken några hundar eller kennlar jag känner till ska jag villigt erkänna...

Teamwork Occra har lämnat två kullar. (Båda födda hos kennel Brukstorpets.) En är polishund och en har genomgått godkänt L-test. En är godkänd högre klass spår och har första pris i lydnadsklass 2 ch en har första pris i lydnadsklass 1. Det är i princip enbart avlat för bruksegenskaper.. Som du ser så har ju Bacco inte speciellt snygga öron.. Det är det nästan ingen brukstorpets hund som har det.. ;)

haha okej då är det inte bara jag som är lite lost bland hundnamn i boxervärlden :P Min är också avlad för bruks, men råka bli rätt snygg ändå:D (mena inte att din inte va snygg nu). Vi håller ju mest på med massa utställningar nu för att det är det ända jag kan göra med henne..

*kl*

Hur gick det för dig på utställningen?

Det gick jätte bra! Trots sina vita blinkhinnor som jag var bombsäker på att hon skulle åka ut på så blev hon reserv av valpar 6-9mån :D
Hennes systrar blev 2:a och 4:a i samma klass så det var himla roligt!

Jaja, här kommer en då.... ;)

cimg4747_15286455.jpg

3:a totalt i lydnaden på Boxer SM 2008
Åh va fint! Grattis! Jätte kul :)
 
Sv: Vi med Boxer

Ja jag får väl också lägga in en bild från boxer sm :p

22997029.jpg

Min lilla tunnis
 
Sv: Vi med Boxer

Då var det ju din uppfödare som vi bodde brevid i stugorna! :) Hon verkade himla trevlig! Hon berättade om tiken med de vita blinkhinnorna - att hon blivit reserv. :)
Kul att det gick bra iallafall och vet du, min trubbnos är ganska "ful" men världens finaste för mig såklart! ;) :D
Vi diskuterade det här med "fula" och "snygga" hundar en del under SM:et och mig gör det faktiskt ingeting att jag får en "ful" hund, bara den fungerar till det jag tänkt mig!
 
Senast ändrad:
Sv: Vi med Boxer

Nemen... Vilket sammanträffande! Sirkku är helt toppen tycker jag. Vad sa hon om henne då?
Haha jag tycker din är jätte söt! Jag är alldeles för ny och okunnig för att bedömma om en boxer är fin eller "ful" jag tycker alla boxrar är alldelse underbart söta, trots flaxöron eller vita blinkhinnor;)


Håller med om att det viktigaste är inte hur hunden ser ut, även om det också är viktigt just för att den ska fungera i arbetet den ska göra.. men det käns ju inte direkt som varken vita blinkhinnor eller flaxöron på något vis skulle försämra deras arbetsförmåga så :)
 
Sv: Vi med Boxer

Håller med om att det viktigaste är inte hur hunden ser ut, även om det också är viktigt just för att den ska fungera i arbetet den ska göra.. men det käns ju inte direkt som varken vita blinkhinnor eller flaxöron på något vis skulle försämra deras arbetsförmåga så :)


Haha, så sant så sant! :D



Sirkku berättade att hon var så glad för att tiken med de vita blinkhinnorna hade placerat sig som reserv! :)
Synd att du bor så långt bort, annars kunde vi ju tränat ihop... :) Har du blogg eller nåt?
Bacco har en
http://bacco.blogg.se
 
Sv: Vi med Boxer

Haha, så sant så sant! :D



Sirkku berättade att hon var så glad för att tiken med de vita blinkhinnorna hade placerat sig som reserv! :)
Synd att du bor så långt bort, annars kunde vi ju tränat ihop... :) Har du blogg eller nåt?
Bacco har en
http://bacco.blogg.se

Ah okej :) såg att du skrivit till Sirkku så jag har redan vart inne å kikat på din sida minsann! Alltid kul att läsa om boxeräventyr :) Jag har en hemsida till henne men den är dålig och ful och inte iordninggjord, blair.se, men en ny håller på att byggas så jag hoppas den ligger uppe snart! Är lite dålig på att uppdatera den hon har nu också för jag tycker det är så tråkigt när den är så ful :p
 
Sv: Vi med Boxer

Väcker tråden lite:-)
Jag kommer ihåg dig från när du bodde i Hjo och du köpte Bacco. Jag har en kusin till honom, Debutant's Promqueen (Tyra). Kul att se att ni håller igång och att det går bra!
Här är en bild på min underbara för att fylla upp tråden med lite bilder:D!

18120690.jpg


Och en bonusbild på stallhunden Tyra som är en riktig linslus!
16756630.jpg


MVH Louise
 
Sv: Vi med Boxer

Och jag väcker också tråden lite, får ju om allt går som det ska hem en boxervalp till våren juuu :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 884
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
747
Senast: Trassel12
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp