Bukefalos 28 år!

Vi med valpar

Sv: Vi med valpar

Vi vill oxå vara med!

Nanuq är nu hela 12 veckor och växer med raketfart!

Helt rumsren, förutom när han blir svartsjuk och demonstrativt ställer sej och pinkar mitt på golvet för att han inte får vara med och kramas :eek:

Inkallning funkar oftast men han är en fegis när det gäller andra hundar, så vi letar hundar att leka med för att jobba bort denna osäkerhet innan det blir ngt permanent.


här ser man hur stor han är, sonen är 120cm lång.

 
Sv: Vi med valpar

27636967.jpg
[/url][/IMG]


Japp nu kunde jag fixa detta
 
Sv: Vi med valpar

*kl*

Här passar vi in! :D
Jag har en dåre, eller rättare sagt en boxertik på 14½ vecka. Hon är en tuff och framåt tjej, självständig och tycker sig därför inte riktigt behöva lyssna på matte alla gånger *erhm* men det går bättre och bättre! Rumsrenheten är sisådär, hon kissar ofta en eller två pölar under natten när vi sover och hon går upp för att dricka och under dagen brukar det bli ett par pölar inne också. När vi ensamhetstränar är det nästan alltid en pöl på golvet när vi kommer hem igen även om hon har gått ut innan, men annars kan hon hålla sig i säkert två timmar nu.

Valpkurs går vi på just nu, och det är jättekul för både henne och mig! Massa bra träning och tips för att befästa ledarskapet, det försökte damen nämligen ifrågasätta redan vid 9 veckors ålder :angel:.

Annars är hon som alla andra valpar, full av energi och bus! Polletten har börjat trilla ner vad gäller saker som hon får och inte får göra (eller bita på) men då och då testar hon om matte kanske har ändrat åsikt för att sedan bli jagad av en ursinnig matte som inte alls tyckte att valpskiten skulle börja tugga på hennes trosor... :o

Har inte några bra nya bilder, här är hon 10 veckor:

Woogiebox Answered Prayers, "Arwen".

IMG_1427.jpg


IMG_1438.jpg


IMG_1435.jpg


Hon tyckte att svansen skulle dö :angel:. Ska se om jag kan ladda upp fler bilder som är lite nyare!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vi med valpar

Jag har visserligen visat min lilla gris men jag är med här ändå ;)
Min staffevalp Meya 8 veckor på bilderna nu är hon 10 veckor.

54114_1241546525.jpg


90239_1241545931.jpg


25337_1241546032.jpg


20986_1241546115.jpg
 
Sv: Vi med valpar

Tack och bock! :) Ska framföra komplimangen till herrn! :D
 
Sv: Vi med valpar

kl

Någon som kan förklara VARFÖR strumpor (och tröjor med för den delen) är så roligt att bära runt på och bita i men filten som man får göra vad man vill med är tråkig?

Knas- valp! (som för övrigt racat runt halva lägenheten och dessutom hoppat över korgen, tagit ett varv, hoppat över korgen, osv... Nu ligger han däckad mitt på golvet).
 
Sv: Vi med valpar

JA det undrar jag med, och varför det inte kan passa med en hålig strumpa, utan den måste vara ny och hl:D

Nike har precis dushat och då blir man sådär raggarsnygg!
27645565.jpg


sen måste man sätta upp öronen så dom kan torka:)
27645567.jpg


Nike är ute och går med Ludde, han är lite bångstyrig men hon sköter det bra:)
27645569.jpg


så till slut ger han med sig och hänger med
27645619.jpg
 
Sv: Vi med valpar

Underbara bilder! Vad go han är cavalieren (visst är det en sån) som låter lilla valpslyngel hållas :P
 
Sv: Vi med valpar

Underbara bilder! Vad go han är cavalieren (visst är det en sån) som låter lilla valpslyngel hållas :P

Ja han är en så goe gammal gubbe:) det är en welsh springer spaniel, 11 år är han:) han gillar egentligen inte alls valpar som hänger och sliter i hans långa hår, men han är alldeles för snäll för att bli arg:)
 
Sv: Vi med valpar

kl

Den här tråden har jag missat! Jag har också en valp, en liten westie på 4 månader. Ian är ett älskvärt litet fanskap. Okomplicerad, totalt orädd och en oerhört glad liten skit :)

Ian_husse_ute.jpg
 
Sv: Vi med valpar

Oh! Vi vill också vara med! :laugh:

"Vi" är alltså jag och min lille Amstaff-kille Optimus. Han har nu hunnit bli hela 4 månader! (:eek:) och är ett äkta yrväder/charmtroll/slöpropp/soldyrkare/matvrak/racer-valp! *skratt* Han växer som ogräs och går upp ungefär ett kilo i veckan nu.
Hatar kloklippning, senast idag hittade jag klotången nedgrävd i soffan. :grin::rofl:

Här kommer en bild på underverket! (obs, BDB-bild)
72863_1242796600.jpg
 
Sv: Vi med valpar

Får vi också vara med? :bump:

Vi har en liten Berner Sennen kille vid namn Bonzo hemma som blir 15 veckor idag :love:



Han är världens goaste men har fått en släng av selektiv hörsel den senaste veckan och glömmer då i mellan åt vad inkallning innebär! Annars är han väldigt lyhörd och har haft väldigt lätt för att lära sig saker.. tror vi är lite bortskämda.. han har gått och satt sig vid dörren i stort sett från första veckan så har inte gjort något inne mer än kissat någon gång där i början. På lördag är det öppet hus på hunklubben så då ska vi dit och anmäla oss till valpkursen som startar 14 juni.
 
Sv: Vi med valpar

Va roligt med så många olika valpar!
Ska bli kul att kunna följa alla och se hur de utvecklas! :laugh:

Var förbi på den lokala djuraffären med Nanuq och ägarna tyckte att "oj va stor han är".
Han är nu mycket större än deras ganska stora sheltihane.

Nästan så att jag blir orolig att han växer för fort :eek:

Ska till Strömsholm idag och få spruta, ska nog passa på att fråga lite ang att han växer så fort.

Vad har ni för er idag?
 
Sv: Vi med valpar

Tack och lov har varken strumpor eller annat gått sönder än, matte är ju elak och snor tillbaka dem :angel: Tomma toarullar är tydligen också roligt att leka med.

Idag så sover hunden. Eller så har sambon haft slut på honom under förmiddan, för Sigge har sovit konstant sen jag kom hem vid 2-tiden.

Edit: Nej förresten, han har ätit också.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
15 290
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
826
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 239
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 017
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp