Vi som bär i sjal och sele 2

Någon som testat ergobaby 360 och babybjörn one? Vilken är bäst? :)
Jag hade också lagt min röst på Ergobaby :up:
Annars är min favorit Manduca eller Tula eller Lenny Lamb :D
Beror lite på bärarens kroppsform och om du vill kunna bära utan spädbarnsinlägg osv. Kolla gärna gruppen Bärsjalar på Facebook. Beroende på var du bor finns det affärer och sjalotek där du kan prova vilken som passar just dig bäst.
 
Nybliven förälder och bärare!

Tycker barnet "säckar ihop" åt ena eller andra hållet med kroppen i både sjal och sele. Alltså hon viker sig i sidan... Är det något jag gör fel och/eller finns det något jag kan göra för att hon inte ska hamna så?

Använder ergobaby original med inlägg och en trikåsjal. Som det är nu vill jag inte bära för långa stunder då jag tänker att hon får ont... Hon har dock aldrig protesterat utan sover på tills jag plockar lös henne.
 
Har precis beställt denna Fidella fusion :love:
8DDAE7B5-4B62-4188-A45D-B24BDCAD3DA9.jpeg

Jag hoppas att den kommer passa mig bättre än vår ergo adapt som jag har maxinspänd vid ryggbärande utan att den sitter bra :cautious:
 
Jag sålde min 4:a och köpte visst en onbuhimo istället eftersom barnet mest åker sele:angel: Sedan är jag väldigt kär i Soul slings selar i linne:love:
De brukar säljas väldigt fort när de kommer ut begagnat men var äntligen först till kvarn på en i färg som vi kan trivas med!

Produktbild
EF0B7CFC-9907-4C92-AAA4-E0D269D7D62E.png
 
Ja visst är de :love: Jag vågar mig inte på att köpa en onbu utan att prova ordentligt först. Jag har så mycket krångel med ryggen och nacken så jag är lite skeptisk till avsaknaden av höftbälte. Har du hunnit testat onbun? Blir det tungt åt axlarna?
Jag var också väldigt skeptisk till onbun, den är främst tänkt till sambon, men det jag testat hittills är faktiskt över förväntan! Avlastar bra trots att all tyngd hamnar på ”övre överkroppen”.
Ska jag använda den längre stunder så får jag tänka lite på att aktivera bålen och sträcka upp mig, inte sjunka ihop, för då blir inte viktfördelningen optimal. Men det var likadant i början när jag använda Manducan och även när jag första använde Manducan på ryggen, kroppen måste liksom hitta den nya ”tekniken”.
Så jag tror det kommer bli toppen med lite mer användning:up:
 
Någon som testat ergobaby 360 och babybjörn one? Vilken är bäst? :)
Har aldrig provat babybjörn men har en ergobaby 360 som vi är väldigt nöjda med. Nu är sonen ännu så liten att vi bara testat mage mot mage, men det känns hur bra som helst och sonen gillar det också.
 
Nybliven förälder och bärare!

Tycker barnet "säckar ihop" åt ena eller andra hållet med kroppen i både sjal och sele. Alltså hon viker sig i sidan... Är det något jag gör fel och/eller finns det något jag kan göra för att hon inte ska hamna så?

Använder ergobaby original med inlägg och en trikåsjal. Som det är nu vill jag inte bära för långa stunder då jag tänker att hon får ont... Hon har dock aldrig protesterat utan sover på tills jag plockar lös henne.
Svårt att säga utan att se hur det ser ut.
Kan det vara för löst spänt kanske? Gruppen Bärsjalar på Facebook är väldigt bra då många är duktiga och/eller bärkonsulter som kan hjälpa till att hitta vad som är tokigt:)
Generellt så brukar det vara helt ok så länge bebis är nöjd. Ett litet barn har ju ingen styrka stabilitet i båken och orkar inte hålla sig rak, där gäller det att selen/sjalen är tight nog för att stötta dem.
 
Svårt att säga utan att se hur det ser ut.
Kan det vara för löst spänt kanske? Gruppen Bärsjalar på Facebook är väldigt bra då många är duktiga och/eller bärkonsulter som kan hjälpa till att hitta vad som är tokigt:)
Generellt så brukar det vara helt ok så länge bebis är nöjd. Ett litet barn har ju ingen styrka stabilitet i båken och orkar inte hålla sig rak, där gäller det att selen/sjalen är tight nog för att stötta dem.

Tack för ditt svar! Övning ger färdighet och vi fick kläm på både selandet och sjalandet ganska snart efter mitt inlägg:) mycket riktigt var jag feg och satte sjal/sele för löst!
 
Tänker köpa en bärsele och verkar vara ergobaby som är vägen att gå. Vi har en sjal hemma men vill gärna ha en sele då det känns lite enklare. Det är säkert en smaksak och vanesak iofs, men ändå 😊

Dottern är två månader drygt, hittade en som benämndes "Ergobaby 360 Bärsele med Easysnug Spädbarnsinlägg".

Hur länge har man spädbarnsinlägget?
 
Tänker köpa en bärsele och verkar vara ergobaby som är vägen att gå. Vi har en sjal hemma men vill gärna ha en sele då det känns lite enklare. Det är säkert en smaksak och vanesak iofs, men ändå 😊

Dottern är två månader drygt, hittade en som benämndes "Ergobaby 360 Bärsele med Easysnug Spädbarnsinlägg".

Hur länge har man spädbarnsinlägget?
Köpte just en sån begagnad. Har för mig det står spädbarnsinlägg till 5,5 kg.
 
Tänker köpa en bärsele och verkar vara ergobaby som är vägen att gå. Vi har en sjal hemma men vill gärna ha en sele då det känns lite enklare. Det är säkert en smaksak och vanesak iofs, men ändå 😊

Dottern är två månader drygt, hittade en som benämndes "Ergobaby 360 Bärsele med Easysnug Spädbarnsinlägg".

Hur länge har man spädbarnsinlägget?
Det finns de utan spädbarnsinlägg (hos ergobaby adapt eller Omni), mycket smidigare då man slipper ett moment.
 
Jag var också väldigt skeptisk till onbun, den är främst tänkt till sambon, men det jag testat hittills är faktiskt över förväntan! Avlastar bra trots att all tyngd hamnar på ”övre överkroppen”.
Ska jag använda den längre stunder så får jag tänka lite på att aktivera bålen och sträcka upp mig, inte sjunka ihop, för då blir inte viktfördelningen optimal. Men det var likadant i början när jag använda Manducan och även när jag första använde Manducan på ryggen, kroppen måste liksom hitta den nya ”tekniken”.
Så jag tror det kommer bli toppen med lite mer användning:up:
Ja visst är de :love: Jag vågar mig inte på att köpa en onbu utan att prova ordentligt först. Jag har så mycket krångel med ryggen och nacken så jag är lite skeptisk till avsaknaden av höftbälte. Har du hunnit testat onbun? Blir det tungt åt axlarna?

Jag har inte kunnat ha sele p g a bältet - ingen bra kombo med separerade magmuskler, ömma revben och känslig putig stormage. Har problem med nacke, rygg, höfter, bäcken och redan nämnda mage. Ändå funkar onbun riktigt bra för mig. Med sjal blir det riktigt riktigt bra, men onbun är supersmidig och funkar även lite längre stunder för mig, när jag bär på ryggen. Barnet väger nu 13,5 kg, så jag undviker bärande på framsidan.

IMG_20180807_155646.jpg


Tyvärr syns det inte på de här bilderna, men jag får lite bättre hålllning när jag bär i onbun. Jag får alltså mindre ont.
 
Jag har inte kunnat ha sele p g a bältet - ingen bra kombo med separerade magmuskler, ömma revben och känslig putig stormage. Har problem med nacke, rygg, höfter, bäcken och redan nämnda mage. Ändå funkar onbun riktigt bra för mig. Med sjal blir det riktigt riktigt bra, men onbun är supersmidig och funkar även lite längre stunder för mig, när jag bär på ryggen. Barnet väger nu 13,5 kg, så jag undviker bärande på framsidan.

Visa bifogad fil 18061

Tyvärr syns det inte på de här bilderna, men jag får lite bättre hålllning när jag bär i onbun. Jag får alltså mindre ont.

Jättefin 😍 Vad är det för märke?
 
Hej! Har funderingar på att köpa en onbuhimo, troligen från Lenny Lamb, men ska man välja standard eller toddler? Dottern är 1.5 år nu. Har en vanlig sele från LL, där köpte jag ju toddler, så är det det som gäller nu också? Såg ju ut att vara samma viktgränser, så jag blev lite osäker...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 994
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 059
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 826
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 816
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp