Vi som bär i sjal och sele 2

Hej! Har funderingar på att köpa en onbuhimo, troligen från Lenny Lamb, men ska man välja standard eller toddler? Dottern är 1.5 år nu. Har en vanlig sele från LL, där köpte jag ju toddler, så är det det som gäller nu också? Såg ju ut att vara samma viktgränser, så jag blev lite osäker...
Viktgränsen är 20 kg, men du ska även titta på rygglängden.
Min dotter är dryga 88 cm lång och vi har en standard.

Jag uplever själv den som på g att bli för kort, så jag kommer att köpa en toddler.
 
Jag vill köpa en ringsjal. Jag vill köpa den NU! (som med allt annat när jag efter mycket velande väl bestämt mig:grin:)
Jag vill ha en som är riktigt vacker och skön att ta i då det förmodligen är enda sjalen jag någonsin kommer att köpa. Det känns helt okej att lägga uppemot 1500:- (kanske till och med mer:o) om det går lätt att sälja vidare. Jag använderninte facebook och jag orkar inte krångla med att låna mannens för att köpa en begagnad. Sälja där är det inga problem med, då sköter ju han det:D
Vad ska jag tänka på?
Är det någon särskild sjal ni själva tycker är fantastiskt vacker som jag borde kolla på?
Jag gillar naturfärger/mönster.
 
Jag vill köpa en ringsjal. Jag vill köpa den NU! (som med allt annat när jag efter mycket velande väl bestämt mig:grin:)
Jag vill ha en som är riktigt vacker och skön att ta i då det förmodligen är enda sjalen jag någonsin kommer att köpa. Det känns helt okej att lägga uppemot 1500:- (kanske till och med mer:o) om det går lätt att sälja vidare. Jag använderninte facebook och jag orkar inte krångla med att låna mannens för att köpa en begagnad. Sälja där är det inga problem med, då sköter ju han det:D
Vad ska jag tänka på?
Är det någon särskild sjal ni själva tycker är fantastiskt vacker som jag borde kolla på?
Jag gillar naturfärger/mönster.

Den här! Råkar dessutom vara till salu. duvblå och guld, Lyxig Sea Island Cotton och 50% hampa. Mjuk och lättarbetad, stark.


19437569_10154722259005959_1641963585344540736_n.jpg
 
Jag är erbjuden köpa en saga voyager i storlek 7. Allt låter bra, men jag funderar på om en 7a är för lång att börja med?
Är storlek M/L (oftast M), 171 cm lång. Det Är ändå drygt en tusenlapp jag ska lägga så vill inte att det ska bli fel.
 
Jag är erbjuden köpa en saga voyager i storlek 7. Allt låter bra, men jag funderar på om en 7a är för lång att börja med?
Är storlek M/L (oftast M), 171 cm lång. Det Är ändå drygt en tusenlapp jag ska lägga så vill inte att det ska bli fel.
7 låter lite långt skulle jag säga, du har nog 6 som bas. Det går ju att ta av den om du verkligen vill ha just den, men det finns så gott om sjalar så om du inte tycker att den är DEN sjalen så skulle jag leta vidare.
 
När dottern var liten längtade jag alltid efter en bärjacka men ju äldre hon blev desto mer onödigt kändes det. Nu inför bebis köpte jag därför en i tid, som ju dessutom kan användas som gravidjacka nu innan :) Så igår bar det av till GOS i Göteborg och en mamalila softshell inhandlades :D Lycklig som ett barn på julafton!
 
Nu har jag beställt en helt ny :o Zaga green från ellevill, hälften bomull/lin . Det var 50% på priset och jag fastnade för färgerna och mönstret. Eftersom det var knappt halva budgeten jag tänkt så funderar jag ändå på om jag ska slå till på en begagnad, inbruten, jag är erbjuden. Håller mig ändå inom budget då :p.

320_Ellevill_Designs_ZARA_Linen_Green_1.jpg

Bild från ellevill.
 
Nu har jag beställt en helt ny :o Zaga green från ellevill, hälften bomull/lin . Det var 50% på priset och jag fastnade för färgerna och mönstret. Eftersom det var knappt halva budgeten jag tänkt så funderar jag ändå på om jag ska slå till på en begagnad, inbruten, jag är erbjuden. Håller mig ändå inom budget då :p.

320_Ellevill_Designs_ZARA_Linen_Green_1.jpg

Bild från ellevill.
Det kan aldrig bli för många bärdon!😁
Ja alltså tills du vill ha fler och måste sälja för att ha råd med nya då 🙄😂
 
Efter dagens missnöje med vagnen (som oftast) hos liten (finns att läsa i årets sommartråd) så råkade jag visst köpa en begagnad ringsjal också :angel:. Skickas till mig på måndag, så kommer testa den nästa vecka.
100% bomull i regnbågens alla färger :D.
Håller mig tom inom budget med de två köpta, så nu måste jag lära mig hur man knyter bara. Sonen älskar både trikåsjalen och selen så tror inte han kommer klaga på dessa.
 
Jag har inte burit Siri i sjal på över ett år, men nu börjar jag bli sugen igen. Fröken är ca 11 kg tung, och det som komplicerar det hela är att jag är höggravid med ganska rejäl kula som jag helst inte vill trycka åt.

Har ni tips på bra knyt för lite större barn, där man skonar själva magen på sig själv? Min vävda sjal är nog en sjua eller åtta.
 
En snabbprovning med ringsjalen. Ringarna kom för långt ner, men älskar själva färgen/mönstret :love:. Behöver dock brytas in lite mer och jag behöver träna. Ser så enkelt ut på youtube :p.
Min första (och hittills enda) ringsjal var också Yaro La Vita :up::love: Vi saknar den ibland, men just nu blir det mest sele. Dock gick inte onbuhimo hem hos sambon riktigt, så funderar på att sälja den samt en sjal och istället hitta en sele till :angel:
 
Jag har inte burit Siri i sjal på över ett år, men nu börjar jag bli sugen igen. Fröken är ca 11 kg tung, och det som komplicerar det hela är att jag är höggravid med ganska rejäl kula som jag helst inte vill trycka åt.

Har ni tips på bra knyt för lite större barn, där man skonar själva magen på sig själv? Min vävda sjal är nog en sjua eller åtta.
Hmm det mesta på rygg som inte avslutas runt midja/mage? (Går ju att variera avsluten, jag gillar tibetan knotless t.ex.)Har du appen Up&Close? Där kan du skriva i hur lång sjal och hur du vill bära så får du YouTube-klipp med förslag :up:
 
Jag har inte burit Siri i sjal på över ett år, men nu börjar jag bli sugen igen. Fröken är ca 11 kg tung, och det som komplicerar det hela är att jag är höggravid med ganska rejäl kula som jag helst inte vill trycka åt.

Har ni tips på bra knyt för lite större barn, där man skonar själva magen på sig själv? Min vävda sjal är nog en sjua eller åtta.


Min knodd väger något sånt också. Vi kör oftast ruck men i princip alla ryggknyt borde funka.
 
Vi kämpar på med ringsjalen. Eller det är väl jag som kämpar, sonen är rätt nöjd oavsett om jag bär med sjal, armar eller sele, bara han får vara nära :love:.
Inte fått till det riktigt bra än, skyller på att den inte är helt inbruten :p.
 
Vi kämpar på med ringsjalen. Eller det är väl jag som kämpar, sonen är rätt nöjd oavsett om jag bär med sjal, armar eller sele, bara han får vara nära :love:.
Inte fått till det riktigt bra än, skyller på att den inte är helt inbruten :p.
Att vara noga med att sjalen ligger rätt i ringarna, ha den så spänd som möjligt innan du sätter i barnet, se till att ringarna kommer tillräckligt högt upp (dvs börja vid axeln) och vara noga med att spänna alla delar (längs bredden) är tips som hjälpt mig. Och bre ut tyget över axel och rygg.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 994
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 062
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 826
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp