Men vad ska folk göra för skada med antal sjukdagar eller mailadress? Resten finns ju redan tillgängligt via typ Mr Koll och annat.
Det är sättet som data är aggregerad på som gör att det är en högre risk. Dessutom verkar systemen ha använts på olika sätt i olika kommuner, och med tanke på hur uselt man skött all annan dataintegritet i det här fallet så har vi inte en aning om exakt vilka uppgifter som funnits var.
Många människor har plockat bort sig från Mr Koll och andra register som inte har laglig grund att behöva ens personuppgifter, men det är svårt att göra det från sin arbetsgivare och här har det dessutom legat kvar massa gamla uppgifter där den fd arbetsgivaren inte har laglig grund att ha kvar uppgifterna.
Åtminstone jag hade förväntat mig att en offentlig anställning innebär att mina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR och raderas när man inte längre har laglig grund att ha kvar dem i registret.
För de flesta enskilda personer är det ett litet problem, på systemnivå är det rätt katastrofalt.