Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Vad heter din häst? Tror jag har haft min häst i samma stall som han.
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Attila:

Vem frågar du ???? Vems häst menar du ???

Har oxå stått i flera stall i västerås, vart står du ??? :p
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

hedda 007, hon med K1 hästen.
Står just nu i Kärrbo.
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Jag är snart i tagen att börja provrida. Igen. :)

Jag är ute efter en hopphäst med kapacitet för 1.40, minst startad 1.20. Jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja provrida. I bekantskapskretsen eller nere i skåne (bor i norrland)? Jag har väldigt lätt för att köpa den första jag provrider.. har hänt förut och det blev inte riktigt rätt..

Jag vill ha en modig, stadig häst med bra hopp och bra temprament. Bra galopp är också viktigt.

Vart börjar man?
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Jag ska i alla fall åka o titta sen får vi se va som händer och sker fram över och hästen står hos en bekant till mig så här är ingen risk att man blir lurad på ett köp....
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Jag ska inte köpa men sälja och jag börjar bli förtvivlad... Klart att det ekonomiska läget inte är det bästa, men jag blir näst intill upprörd när folk hör av sig och vill köpa min 5 åring som gått 1,10 som fyraåring, alltså allt man kan begära, med bra halvblodstam för under 50 000, det hade inte ens lönat sig om jag sålt honom för det som föl!
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Tänkte se om det är fler än jag som går i Hästköpstankar och man kanske kunde ge tips och råd till varandra. Va för häst letar ni och när tänkte ni skaffa
med tanke på snö/is tider som det är nu och va får hästen max kosta för eran buddjet och va har ni tänkt ha den till. :rofl:

Jag vet inte va jag vill ha ännu och jag ska i alla fall skaffa till våren är det tänkt och stallplats osv är klart. Jag har alltid velat ha ett hbl men just nu så har jag ej dom pengar och lån å sådant vill ja inte ta på heller.

Jag vill ha en skogsmulle häst samt lättare träningar i paddocken och jag är ingen tävlingsmänniska. Va för häst skulle ni satsa på då om ni hade en liten plånbok ???

Jag är evt ute efter ett vbl då ja har haft det förut och älskar bara den rasen men har haft otur med skador bla. Så nu vet jag inte va ja ska ha och är väldigt velig av mig. :bow:

Så va har ni för krav på själva hästköpet, ägaren till hästen, hästen i sig och va ska den kunna m.m.m. :banana:

Hästköp kommer ske tidigast om ca ett år. Vi vill ha en familjehäst-hobbynivå, en snäll häst både vid hantering och ridning som passar både vuxen och barn. Gärna lite äldre, gärna sto. Ras är inte viktigast utan individ men raser vi tittat på är bland annat arab, fjording och nordsvensk brukshäst.
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

KL
Jag letar med häst just nu, det viktigaste för mig är att den är snäll, lugn och trygg men inte lat och tråkig. Har problem med balans och kordination efter en rejäl b12 brist och får inse att jag inte kan köpa mig den sortens häst jag brukar vilja ha. Den ska kunna stå stilla vid uppsittning och helt enkelt bara bli en mysig familjemedlem. Lättare träningar och mkt skogsridning. Jag behöver få igång både kropp och självförtroende igen.
I dagsläget har jag tyvärr bara 40 000 att skrapa fram men ju längre tiden går desto mer sparar jag ju undan så förhoppningsvis ska jag väl kunna lägga 50 om jag väntar några månader.
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Jag har väl inte tänkt att köpa ytterligare någon häst just nu men inom en överskådlig framtid iaf :)

När jag hittar min häst med stort H så kommer jag köpa den även om det kanske är tidigare än tänkt.

Hur som helst är jag ute efter en allround häst, den ska passa för både dressyr, hoppning, terrängen, långritter ja typ allt.
Den behöver dock inte ha någon jätte kapacitet jag siktar inte på att bli bäst i världen men vill ha en trevlig ridbarhet iaf.
Jag vill ha en liten häst ca 155-160 i manken, gärna mörkbrun/svart eller gråskimmel men det är såklart bara önskningar är individen flugskimmel som är det fulaste jag vet och 175 hög men jag blir kär ja då får den följa med hem iaf :)
Jag skulle gärna vilja ha en Morgan häst - eller iaf en morgan blandning.
Ålder ca 5-6 år men jag skulle kunna tänka mig att köpa en oinriden också eftersom jag tycker det är roligt att både rida in och utbilda :)
Pris: den får max kosta 50 000kr
Jag personligen tycker inte att det är värt att lägga mer pengar än så på en outbildad unghäst som ska vara hobby häst med träningar och tävlingar för skojs skull.
Har ju redan ridbara hästar här hemma så jag kan vänta länge och väl på att hitta rätt häst till rätt pris :)
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Min häst heter Cinzano. Katja hette hon jag köpte honom av.
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

hur kan du säga att fjordingar är tråkiga !?
en häst blir ju vad du gör den till?
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Ja jag vet inte va jag vill ha ännu, men helst vill ja ha en foderhäst....

Fjording är ja inte intrs av, sååååå tråkiga hästar, men guda fina....

Friser är ja oxå inne på men har ej dom pengar...


hur kan du säga att fjordingar är tråkiga?
en häst blir ju vad du gör den till imprensip:P
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Jag har varken pengar eller plats i stallet för en häst till just nu(vi har tre, plus fem inack). Och eftersom jag redan har tre normala hästar vill jag nu ha en grymmehäst- o de är lite i dyraste laget... Men det är ändå i de prisklasserna jag tittar, det löser väl sig tids nog ;)


Jag är på spaning efter en tävlingshäst, islandshäst såklart. Ganska stor häst med fyra eller fem rena väl separerade gångarter. Bra grundriden och intresserad av att arbeta. Skall trivas på bana/ovalbana. Ha bra aktion i steget och bra förutsättningar för att arbeta korrekt, ingen underhals o svankrygg den här gången! Skall vara trevlig och okomplicerad i all hantering. Skall gå att ridas ut på med sällskap utan att behöva ha dragkamp om hastigheten/vem som skall gå först!

Jag vill helt enkelt ha en supertrevlig tävlingshäst som kan lära mig massor och ge mången härlig ridtur!

(vi har redan två av världens bästa familjehästar o en tävlingskuse med bromsproblem som jag inte alls passar/trivs ihop med-fast han e sambons häst som tur e....)
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

KL

Jag tror att allt snart löser sig och jag kan köpa häst. Det är dock först i maj det blir aktuelt.

Jag kan bli lite velig i vad jag söker för häst. Jag är framförallt dressyrintreserad och vill lära mig massa och bli en duktig ryttare. Samtidigt har jag en dotter, och det är inte omöjligt att det kommer en till knodd någon gång, så jag måste räkna med att jag kanske inte har tid att träna och tävla på den nivån jag vill.

Det jag vet att jag vill ha:
Lugn och snäll att hantera.
Liten (149-155).
ca 3-8 år
trevlig typ. Ska inte ha en exteriör som gör dressyren onödigt svårt.
Trevliga gångarter.

Ibland är kraven högre, när jag känner mig ambitiös. Men de små hästarna saluförs sällan som dressyrämnen så det känns som att det inte finns någon som klara högre krav=)

Priset är inte så noga. Jag betalar det hästen är värd. Men max 70 000 och då ska det vara en pärla.

/Din_vante
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Min häst heter Cinzano. Katja hette hon jag köpte honom av.

Va likt det var min hästs namn som var Pinzano! Också ett vlb som fick åka till hästhimlen:cry:

KL
Just nu har jag en vlb sto som jag älskar över allt annat, jag hade inte tackat nej till ett vlb till. Är kär i den resan kan man säga:p

Skuggan_
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Jag brukar säga såhär:
En häst kostar lika mycket i månaden om den så har varit billigt eller dyr i inköp, alltså kan det vara värt att spara lite extra pengar så man kan lägga ut de där extra slantarna då hästen med stort H kommer.

för har man inte råd att lägga undan minst 3000kr i månaden så har man inte heller råd att ha häst.
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Tänkte väl det, det kan inte finnas så många skimmlar som varit på K1. Hade min häst i samma stall för dryga 2 år sen. Och jag håller med, han är en riktig klippa!
 
Sv: Vi som går i Hästköpstankar va för häst vill ni ha ????

Jag har precis köpt min drömhäst efter att letat under hösten :D Det jag var ute efter var en häst att tävla mellanklasser i både hoppning och dressyr (1.20 och MSV). Den skulle alltså ha både gångarter och hoppförmåga, under 1.70 i mkh, högrest med naturlig bärighet, bra i huvudet och mysig/trevlig att umgås med och jag tittade bara på -08 och -07 då jag vill utbilda och forma själv. Jag tittade på många här i Sverige men hittade inte rätt så jag åkte till Tyskland och tittade på hästar i 4 dagar, och där fann jag min älskling redan första kvällen! Det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg honom lös i ridhuset och sen red jag honom varje dag tills det var dax att åka hem, dvs 3 gånger.

Så nu har jag världens vackraste, mysigaste och underbaraste hästen hemma :love:

Jag kan inte lägga ut bilder men här kommer en länk till filmer när jag var nere i Tyskland:http://www.youtube.com/user/prinspindri?feature=mhum#p/u/16/-Aocd-W8di0 Det finns flera filmer på honom, alla är märkta Ibeon.

Det är jobbigt att leta häst men helt fantastiskt när man hittar den rätte med stort H
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 787
Senast: bobbbo
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 256
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 523
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 388
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp