Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uurk! Fryser och har så galet ont i kroppen att jag bara vill gråta typ :arghh::down: Tror jag håller på att få feber

Jag provade att jobba tre timmar idag (så kan jag jobba mindre i morgon eller fredag). Det gick bra. Kanske jag kan gå upp i arbetstid nästa vecka. Synd att det är så oflexibelt med hur många timmar man kan jobba eller vara sjukskriven.

Men nu blev jag kall och fryser.

Lyssnar på en föreläsning och försöker anteckna viktiga ord inför morgonens grupparbete. Väldigt intressant är den även om det är många namn och begrepp.

Haller tummar och tar @cili

Det ar dags att starta dagen, men i dag ar det segt. Jag hade nog lite for mycket att sta i i gar sa idag blir det en langsammare dag. Dock maste jag hinna med lite hundtraning ... hoppas det valjer att inte regna en stund just da. :angel:

Snabbt besök i huset idag, men nu är båda rummen på övervåningen klara för tapetsering! :up:
Nu hemma, har gjort lite te och ska göra en utbildning via datorn :meh:
Eftersom att jag aldrig verkar få tid att åka till Karlstad så la jag in en beställning på stuvbutiken i går,nya tapeter till hundrum,2 av rummen i byggboden,en fondtapet till vardagsrummet och ett gäng rullar på en snygg tapet som jag inte vet var jag ska ha.
OBS att mitt hus är hel renoverat och ombyggt från våren -16 o framåt :angel::o Så nu vet du vart pengarna tar vägen................och nej jag är inte missnöjd med något av mina tidigare val,man vill bara ha nya.:eek::D

bråkar med ex frun. :banghead:. nu är jag tydligen den största lögnaren någonsin. bara för att jag har lite svårt med förtroendet för henne.

Produktiv dag idag! Imorse fick jag fina rena fönster. Därefter var vi ute och plåtade till bloggen. Sen tog jag en promenad och hälsade på på ålderdomshemmet. Fick kaffe och kaka och det var mysigt. Gamlingarna är så goa. Därefter gick jag förbi hallen och handlade lite godsaker.
Nu sitter jag i soffan och njuter av att ha så fint hemma. Har köpt lite blommor och tänt ljus, har dragit in lite bilder i datorn från dagens plåtning och ska sätta igång med det nu. Tar ett glas rödvin och åt just en mkt delikat pasta med trattkantareller och färsk persilja.

Eftersom att jag aldrig verkar få tid att åka till Karlstad så la jag in en beställning på stuvbutiken i går,nya tapeter till hundrum,2 av rummen i byggboden,en fondtapet till vardagsrummet och ett gäng rullar på en snygg tapet som jag inte vet var jag ska ha.
OBS att mitt hus är hel renoverat och ombyggt från våren -16 o framåt :angel::o Så nu vet du vart pengarna tar vägen................och nej jag är inte missnöjd med något av mina tidigare val,man vill bara ha nya.:eek::D
Haha! Ombyte förnöjer eller vad brukar man säga :p Jag har fortfarande ett rum att hitta tapet till, samt badrummen måste ju också få vad dom ska ha, men det får nog vänta en liten stund till. Det ligger fakturor hos Klarna på tapeter för nästan 4000 kr nu :cautious:

Produktiv dag idag! Imorse fick jag fina rena fönster. Därefter var vi ute och plåtade till bloggen. Sen tog jag en promenad och hälsade på på ålderdomshemmet. Fick kaffe och kaka och det var mysigt. Gamlingarna är så goa. Därefter gick jag förbi hallen och handlade lite godsaker.
Nu sitter jag i soffan och njuter av att ha så fint hemma. Har köpt lite blommor och tänt ljus, har dragit in lite bilder i datorn från dagens plåtning och ska sätta igång med det nu. Tar ett glas rödvin och åt just en mkt delikat pasta med trattkantareller och färsk persilja.

Det ar TUR att vi ar i olika tidszoner :o Annars skulle jag bli bade overviktig och alkoholiserad om jag skulle ata och dricka nar jag kanner for det och du berattar om det:nailbiting:. Det later sa fruktansvart gott nar du pratar om vad du ater och dricker ... tursamt nog ar jag vanligtvis bara pa frukost kaffet annu (men far fortfarande en "urge" att sträcka mig efter vinflaskan) nar du ar pa gang. :p

Det ar TUR att vi ar i olika tidszoner :o Annars skulle jag bli bade overviktig och alkoholiserad om jag skulle ata och dricka nar jag kanner for det och du berattar om det:nailbiting:. Det later sa fruktansvart gott nar du pratar om vad du ater och dricker ... tursamt nog ar jag vanligtvis bara pa frukost kaffet annu (men far fortfarande en "urge" att sträcka mig efter vinflaskan) nar du ar pa gang. :p

Haha du kommer snart ikapp! :D

@cili Läst blogginlägget och har idag även lyckats trixa Pälsfröken till veterinären för vaccinering trots hållande av tummar och tår (jag måste haft en väldigt sällsynt gångstil men vi fixade det :up:) att hon dessutom höll (och håller och så jag med fortfarande givetvis) tassarna underlättade nog lastningen i buren.
Peppkram från oss båda :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 321
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
960
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 510
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 940

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka