Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vädret har bättrat sig,+6 och dimman har lättat något.
Nu hoppar jag i lopplådan för att läsa lite o sen förhoppningsvis få besök av JB.
Natti natti!

Inget närmare besök med porslinet i badrummet igår men så åt jag också bara ett par rostade mackor och en skål blåbärssoppa på hela dagen :meh: Vaknade nyss och kan inte somna om, rena tvärtomvärlden just nu.
Får se om jag vågar chansa på lax till middag eller om jag provar blåbärssoppa med rostade mackor först :banghead::cautious:

Ringde ett samtal. Det var 2 personer före i kön. Ingen idé att vänta kvar då telefontiden slutar om 20 minuter.

Ny morgon, nya blodprover tagna. Vattnet är fortfarande rött, men peppar peppar så verkar det än så länge lugnt ändå.
Planen för morgonen är att hoppa in i duschen om en timme, vänta på att frukosten dukas fram i köket och sen rulla tummarna tills läkarna kommer förbi (vilket kan bli i stort sett när som mellan 9-15).

Med bara en person som tar samtalen är det inte säkert man hinner komma fram alls på den tiden. Nu är det ändå för sent.
Men det kan vara bra att veta för framtiden att det bara är att hänga kvar, vid telefontidens slut ställs inga nya i kön, men är du i kön så kommer du fram oavsett om det är en eller tjugo för dig.

Men det kan vara bra att veta för framtiden att det bara är att hänga kvar, vid telefontidens slut ställs inga nya i kön, men är du i kön så kommer du fram oavsett om det är en eller tjugo för dig.
Jag har något minne av att jag vid ett tidigare tillfälle blivit utkastad från en telefonkö när telefontiden tagit slut. Jag har inte uthållighet att chansa.

Gah! Hade glömt att det var dags att betala csn i november. Plus skatt på bilen. Plus att hästarna måste skos om.
Lägg till att jag är sjukskriven på halvtid så blir det inte många kronor kvar den här månaden heller :banghead:

Står och väntar på bussen till jobbet som vanligt. I natt har det regnat.
Ska träffa min KP idag. Vi ska åka och hämta fisk...

Ny morgon, nya blodprover tagna. Vattnet är fortfarande rött, men peppar peppar så verkar det än så länge lugnt ändå.
Planen för morgonen är att hoppa in i duschen om en timme, vänta på att frukosten dukas fram i köket och sen rulla tummarna tills läkarna kommer förbi (vilket kan bli i stort sett när som mellan 9-15).
Läser både här och din blogg. Håller tummarna. Varje dag som hon (har för mig att du skrivit att det var en hon någonstans) stannar kvar räknas.

Många :heart till er alla, både stora som små två och fyrbeningar.

Läser både här och din blogg. Håller tummarna. Varje dag som hon (har för mig att du skrivit att det var en hon någonstans) stannar kvar räknas.
Jag försöker tänka likadant. Det har gått 5,5 dygn sen vattnet gick nu, det är nästan en hel vecka extra. Det har hon definitivt på pluskontot, även om det skulle bli av nu.

Pratade med mormor i telefon om att det är så jäkla synd att det är sent på året. Hade det varit januari så hade det inte känts lika jobbigt, för skulle hon komma ut nu så är det ju större risk att det påverkar i skolan och sådär framöver. Att då både ligga tre månader efter från början, och vara född sent på året. Jag som tyckte att februari var en så himla bra månad sett till det mesta, kunde vi inte bara få ha kvar det datumet?

Började morgonen med att råka ta fel på balsam och schampo, kände mig väldigt smart när jag fattade varför håret var så glatt. Dubbelt av balsam uppskattades inte :meh:

Nu väntar jag på att mitt te ska bli klart :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 333
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 512
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka