Är 43. För tidigt?Det är olika.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är 43. För tidigt?Det är olika.
Nepp. ALltså du kan redan nu vara på väg in i klimakteriet, men det kan ta upp till 10 år innan man är det till fullo. Men redan nu kan mensen börja bli oregelbunden osv.Är 43. För tidigt?
Den är hoppig, men det har den varit i många år. Sedan jag fick den första gångenNepp. ALltså du kan redan nu vara på väg in i klimakteriet, men det kan ta upp till 10 år innan man är det till fullo. Men redan nu kan mensen börja bli oregelbunden osv.
Orkade lite "avancerad" matlagning idag. Jag stekte två vårrullar och gjorde couscous. Nu har jag ätit en vårrulle och halva portionen couscous och känner mig mätt.
Men hjälp vad är det som har häntHar behövt jobba alldeles för mkt alldeles för länge nu och deppade ihop idag pga för låg energi och för mkt tråkigheter privat med folk som mår dåligt.
Pratade i tel med bästis och pojkvän och känner mig stärkt igen! Nu lagas det mat och lyssnas på musik.
Var kaos i stallet idag med dumjävel till felhanterad hingst(ja, inte hingstens fel.. I know) som reste sig och stämplade en kvinna så hon stöp och slog sig. Sen rusade hästen runt och innan den fångades hade en annan kvinna fått grus i ögonen och kunde inte se. Vi fick leda in henne i köket och försöka spola rent ögonen. Som tur var verkar hon ok nu. Hon är en seg en vet jag efter 20 år ihop.
Har också fått skriva nytt kontrakt på stallplatsen idag efter tumult där mer än halva stallet åkte ut. Har varit kaos en tid och jag har inte velat bli indragen och bara hållit mig undan båda sidor. Jag har mest lyssnat på ljudbok när jag varit i stallet och sen varit med hästen.
Jag får iaf stå kvar och det är skönt iom att jag bor på gården och inte orkar flytta just nu.
Så nu ska jag försöka ha en trevlig kväll, skita i jobb och inte tänka på övrigt.
Har behövt jobba alldeles för mkt alldeles för länge nu och deppade ihop idag pga för låg energi och för mkt tråkigheter privat med folk som mår dåligt.
Pratade i tel med bästis och pojkvän och känner mig stärkt igen! Nu lagas det mat och lyssnas på musik.
Var kaos i stallet idag med dumjävel till felhanterad hingst(ja, inte hingstens fel.. I know) som reste sig och stämplade en kvinna så hon stöp och slog sig. Sen rusade hästen runt och innan den fångades hade en annan kvinna fått grus i ögonen och kunde inte se. Vi fick leda in henne i köket och försöka spola rent ögonen. Som tur var verkar hon ok nu. Hon är en seg en vet jag efter 20 år ihop.
Har också fått skriva nytt kontrakt på stallplatsen idag efter tumult där mer än halva stallet åkte ut. Har varit kaos en tid och jag har inte velat bli indragen och bara hållit mig undan båda sidor. Jag har mest lyssnat på ljudbok när jag varit i stallet och sen varit med hästen.
Jag får iaf stå kvar och det är skönt iom att jag bor på gården och inte orkar flytta just nu.
Så nu ska jag försöka ha en trevlig kväll, skita i jobb och inte tänka på övrigt.
Jag vet inte hur länge jag levt på färdig mat nu. Jag köper färdiga matformar, äter måltidsbarer, soppa och/eller mackor. Ibland äter jag ute. I jämförelse med det var ovanstående matlagning avancerad. Men orken att äta allt fanns visst inte.Så där lever jag också i perioder. Orken att laga mat finns liksom inte. Då äter jag såna färdiga tapas-skivor av olika slag, frukt, oliver etc..
Kokt kronärtskocka med smör och havssalt är om jag har några min mer och hinner/orkar koka.
Men hjälp vad är det som har hänt?
Dom är jättenoga med den icke-existerande latexallergin@cili: Men...
Inte okej. De kan väl inte leka gissningsleken på ett sjukhus? Tänk om dina reaktioner på allergierna varit livshotande och du inte kollat innehållsförteckningen?
Ska jag ringa och skälla lite?
De där 15 dagarna får se till att gå fort och vara bra dagar. *håller tummarna*![]()
Usch obehagligt! Tur att det gick bra!
Min hingst gick att leda i örat![]()
Ja, det är i min värld så det ska vara.
Det här är utställningshästar som är showavlade och inte hanterats korrekt den lilla hanteringen som görs. Svårt för lite äldre(långsammare) och okunniga att hantera hingstarna ibland då.
Så jag är glad att det är den ras det är och inte något annat. Då hade nog folk skadat sig mer.
Jag vet inte hur länge jag levt på färdig mat nu. Jag köper färdiga matformar, äter måltidsbarer, soppa och/eller mackor. Ibland äter jag ute. I jämförelse med det var ovanstående matlagning avancerad. Men orken att äta allt fanns visst inte.
Hur blir man ett år äldre när man är född 31 december? Fattar inte riktigt. De i min klass var ju nästan ett år yngre. Eller har nått ändrats i när man börjar skolan?När det gäller skola och så.. Jag vet inte hur det är nu, men jag är född 1 januari och en av mina vänner 31 december, både min och hennes mamma fick frågan om när de ville att vi skulle börja i skolan just eftersom hon skulle vara ett år äldre och jag ett år yngre. Båda föräldrar valde så att vi hamnade i årskullarna för respektive år. Kanske kan du också se till att hon börjar i årskullen för nästa år?![]()
Haha, det är jag som irrade bort mig när jag skrev och blandade ihop att hon trots 24h skillnad var ett år äldre än jag, med att hon var yngst och jag äldst bland våra årskullar ^^Hur blir man ett år äldre när man är född 31 december? Fattar inte riktigt. De i min klass var ju nästan ett år yngre. Eller har nått ändrats i när man börjar skolan?![]()
Iofs tycker jag inte att okunniga ska hantera hingstar, oavsett hur snälla de än må vara! MEN håller verkligen med om att hingstar som inte går att hantera ska knipsas oavsett skälet. Tyvärr fokuserar ju alltför många på prestation och inte på att individerna ska vara vettiga också