Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt jäkla bäcken säger upp sig. Har flera gånger "fastnat" i en position och inte kunnat ta mig ur. Det smäller i det när jag rör mig. Jag behöver mig egen säng, men det är ju inte att tänka på än på länge.
"Har du fått något smärtstillande?" frågade bm. Men det enda som erbjuds här är alvedon, som varken gör till eller från.
Nåväl, det kunde varit värre. Bäckensmärta är åtminstone inte livshotande. Så jag ska försöka ta mig samman och uppskatta att det om 8 timmar gått sju dygn sedan vattenavgång (och innerligt hoppas att det är lugnt tills dess och förbi), och att det idag är v 26+0.
En dag längre graviditet och en dag närmare att få komma ”hem” :)

(Härligt pepptalk, eller hur? Helt i klass med ”Om du slutar tänka på det så skall du se att du blir gravid” och ”Det är när du slutar leta efter drömprinsen som du hittar honom” :cool: :D)

Smårätter från Mellanöstern främst olika röror men också sallader, oststänger, lite andra små varma rätter. Otroligt gott! :d Om du har chans, hitta en libanesisk restaurang och beställ det.

Lät gott! Jag är helt förälskad i foul, en arabisk bönrätt som äts med arabiskt tunnbröd. Jag och ett par kollegor åkte ofta till Rosengård på lunchen för att käka det när jag var gravid med min äldsta (cravings :angel:). Nämde jag att jag hade världens bästa kollegor? :D

Barnet är i skolan och nu ses vi inte förrän på tisdag eftermiddag. På vägen till skolan tog vi en bild på oss och skickade till mamma för att gratta på 60-årsdagen :banana:
Nu ska jag förbereda alla måltider till imorgon, äta frukost, gymma, hämta ut smärtstillande till katten, ringa tre samtal och tömma torktumlaren :)

Katt har nu förflyttat sig till bänken bredvid täljstenskaminen och blev fult väckt av elak matte som tar kort:
23417171_534102976937375_6701481216190709760_n.jpg

:D

Såå oskönt med jobb igår! :rofl:
Det gick jättebra och jag är supernöjd med min insats...MEEEEEEEN...
På en timme skulle jag damma av alla gymmaskiner, jag hade TRE kvar när jag slutade. Såå surt! :mad:
Men en timme är en timme. Jag trodde inte jag skulle hinna hälften ens :p
Och så bara det där att glömma bort koden till omklädningsrummet 2/3 ggr...ibland kom jag ihåg den, sen nästa gång jag skulle gå in (typ 3 minuter senare) hade jag glömt den, igen. :confused:
Får la skriva upp den idag. Om jag vågar fråga en gång till...hahaha.

Jag är så trött :arghh:

Snart ska jag iväg till frissan och efter det hämta ut ett gäng paket. Sen blir det sova ett par timmar. Längtar!

Mitt jäkla bäcken säger upp sig. Har flera gånger "fastnat" i en position och inte kunnat ta mig ur. Det smäller i det när jag rör mig. Jag behöver mig egen säng, men det är ju inte att tänka på än på länge.
"Har du fått något smärtstillande?" frågade bm. Men det enda som erbjuds här är alvedon, som varken gör till eller från.
Nåväl, det kunde varit värre. Bäckensmärta är åtminstone inte livshotande. Så jag ska försöka ta mig samman och uppskatta att det om 8 timmar gått sju dygn sedan vattenavgång (och innerligt hoppas att det är lugnt tills dess och förbi), och att det idag är v 26+0.

Äh, nu tar jag mig friheten att stövla in i den här tråden eftersom jag ändå gick hit för att kolla om det fanns någon rapport från @cili . Hurra för v 26+0, det blev i alla fall inte en v 25-bebis!

Kan du inte få träffa en sjukgymnast eller liknande? Tänker då främst på att jag trooor att de kanske har bäst koll på vad som kan finnas i hjälpmedels-/bättre säng-väg.

Har gjort sonens tårta, skickad in min komplettering för betyg i kurs 1. Nu inväntar jag min bil så jag och mina småbarn kan åka till Falbygdens Osteria för att kika på tomtar :love:

Äh, nu tar jag mig friheten att stövla in i den här tråden eftersom jag ändå gick hit för att kolla om det fanns någon rapport från @cili . Hurra för v 26+0, det blev i alla fall inte en v 25-bebis!

Kan du inte få träffa en sjukgymnast eller liknande? Tänker då främst på att jag trooor att de kanske har bäst koll på vad som kan finnas i hjälpmedels-/bättre säng-väg.
Jag är sjukgymnast själv ;) . Har dock haft funderingar på att be dom ta hit någon, jag har ju bara koll på avlastande positioner (funkar dåligt för mig) och hjälpmedel som finns på mitt hemsjukhus. En arbetsterapeut hade varit guld värt, dom har grym koll på vilka hjälpmedel som kan erbjudas, men det verkar inte finnas någon sådan knuten till min avdelning :(

Jag är sjukgymnast själv ;) . Har dock haft funderingar på att be dom ta hit någon, jag har ju bara koll på avlastande positioner (funkar dåligt för mig) och hjälpmedel som finns på mitt hemsjukhus. En arbetsterapeut hade varit guld värt, dom har grym koll på vilka hjälpmedel som kan erbjudas, men det verkar inte finnas någon sådan knuten till min avdelning :(

Du skrev ju här om dagen att du hade en vårdutbildning, så jag funderade på om det kanske var sjukgymnast när jag skrev det :D. Men försök få en till dig tycker jag, så har du i alla fall provat möjligheten. Om inte annat så kanske hen kan bolla vidare till en arbetsterapeut om det är de som har bäst kompetens för det hela, även om avdelningen inte formellt sett har någon knuten till sig. Det är ju synd om du har mer ont än nödvändigt!

Sitter och surar igen över att laga meze för en person. Och ingenting kan frysas tyvärr.

Åh, lagar du själv alltså? Har du några kul recept att dela med dig av? :d Har ätit på libanesisk (?) resturang några gånger men aldrig lagat mer än någon röra själv, men att kunna laga det som en hel måltid hade jag gärna gjort! Du får lägga upp bilder här sen så blir det för fler än en person att sitta och dreggla över det i alla fall;)

Åh, lagar du själv alltså? Har du några kul recept att dela med dig av? :d Har ätit på libanesisk (?) resturang några gånger men aldrig lagat mer än någon röra själv, men att kunna laga det som en hel måltid hade jag gärna gjort! Du får lägga upp bilder här sen så blir det för fler än en person att sitta och dreggla över det i alla fall;)

Jag har hittat några bra recept online. Egentligen är de inte särskilt komplicerade, rörorna, men det är otroligt irriterande att man vill ha många röror men de kan inte frysas in och som en person hinner man inte äta upp dem! Men ja! Man dregglar :d

Jag har hittat några bra recept online. Egentligen är de inte särskilt komplicerade, rörorna, men det är otroligt irriterande att man vill ha många röror men de kan inte frysas in och som en person hinner man inte äta upp dem! Men ja! Man dregglar :d

Du får äta det till frukost, lunch och middag varje dag, hela helgen :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 360
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
977
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 515
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka