Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tapeter uppackade ,1 stämde inte med bilden så det var tur den var billig,den får "pryda" hundhusväggen då gråter jag inte om dom tuggar i sig den.
Den som var tänkt i hundrummet inne var lite mesigare än jag tänkt mig men den duger.
Målat vindskivan o fällt in benen på "hissen" så jag kan flytta den,sågat till distansbitar,burit fram läkt, fikat och snart är det dags att gå ut igen.
Känns som att det kan bli en produktiv dag om bara regnet kan hålla sig borta.

Alltså @dobbis du måste givetvis (!) inte svara, men jag är så nyfiken att jag måste fråga - vad jobbar du med? :)

Annars sitter jag här på jobbet och är oproduktiv. Blev sååå seg! Märks att det är fredag eftermiddag..

Svårt att komma igång med jobb efter lunchen. Slängde ihop en kladdkaka som jag ska äta nu och försöka få något mer vettigt gjort idag innan maken och barnen stormar in :)

Är den snygg så behåller jag den :idea:

guccibag.jpg

Min tidigare rörelsefrihet är indragen. Jag får gå till köket tre gånger per dag (det är ungefär tio meter totalt per gång), samt mellan säng och toa när det behövs.
Tänkte se om sambon kan ta iväg mig en sväng i rullstol sen (typ till pressbyrån), så jag åtminstone får se någonting annat en liten stund. Kan inte jag gå så får ju han göra det liksom :angel:

Måste gå och handla men har noll och ingen energi. Just nu känns det oöverstigligt att vandra iväg till butiken som finns fyra, fem minuter härifrån :meh:

Lyxade till det med att äta lunch på Zolaco. Försöker äta ute en gång i veckan iaf.
Handlade lite på Hemköp också.
Väl hemma har jag blandat till fiskmat. Känns dumt att ha 3 påsar/burkar med olika mat i. Så jag blandade allt i en låda

Ringde alla samtal. Ganska dåligt utfall men jag får väl vänta på att personerna återkommer. Fick iaf tag på Gästis så jag har bokat julbord för mig och dottern :d
Nu ska jag föna håret och sen kolla på Vår tid är nu.

Mini sover middag, mellan är hos farmor, stora roar sig med att kolla på mobilen (avstängd :p) medans den laddas och får tillräckligt med batteri för att spelas på.
Själv borde jag ta något att äta men orken är i botten för att fixa något.
Maken stack till jobbet nyss och bad mig försöka äta något annars skulle han köpa en kebabrulle efter jobbet och trycka i mig när han kommer hem :heart
Hade hoppats på att minis sista paket inför hennes födelsedag på söndag skulle kommit idag men har inte fått någon avi än :( Men att döma av tråden är det lite 50/50 om man får sina grejer eller inte :cautious:
Mitt nya körkort kom igår och traditionen fortsätter - ser fortfarande förjävlig ut på körkortskorten :meh:

Nog bara lite psykiskt utmattad för tillfället. Bvc igår och sköterskan frågade om jag tog mig tid till att vila mitt i allt. Svarade ja men kände bara vilket skämt inombords..
Men tummen upp för att dom bryr sig :up:

Fått papper från riksät om jag vill vara med i en studie men kände nog mest bara O_o :crazy: :eek: med tanke på VAD dom ville jag skulle göra för att delta :rofl:

Nu blir det häng i soffan tills mini vaknar och mysa vovve :love:

Fick tummen ur och varit och handlat. Har bestämt mig för att inte göra paprikaröran eftersom jag inte har granatäpplesirap hemma. Ska försöka ta mig iväg en dag och kolla om ICA Kvantum har den. Längtar efter tabbouleh men hittar inte bredbladig persilja :down:

Gör hummus och baba ganoush imorgon tror jag, aubergine var på extrapris så jag köpte några stycken. Tur att jag har tahini hemma.

Jag som skulle sova ett par timmar vaknade nu. Antar att jag var väldigt trött och funderar på hur jag ska kunna somna senare ikväll igen.
Nu måste jag ut till hästarna i spöregnet för att kolla till och ge extramat. Sen blir det mat och ett bad.

Vi har tittat ut sängar till mig och maken, handlat badbyxor till maken som han ska få i farsdags present. Jag har köpt två par byxor och så här vi handlat mat och hämtat sonen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 389
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 003
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 517
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka