Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hundarna är fortfarande däckade efter promenaden. De får sova 1,5 timme till, sedan måste de ut för jag ska till stallet efteråt.
Ska fixa lite med skolarbete nu :yuck:

Men vad är det för skitställe du har hamnat på? O_o Mitt förslag är att antingen ställa till en scen genom att skrika eller sätta dig och tokgråta så att de måste reagerar. Det känns ju som om de verkar strunta helt i att informera dig om läget?
Det har jag varit nära på att göra. Den värsta chocken med allt "måste bara ta mig igenom det här"-fokus är över. Nu känner jag bara uppgivenhet.
Och då vet dom ändå om min psykiska problematik, för det nämnde dom att dom hört från Västerås.

Det kom precis in en ny bm som frågade hur jag mår, jag började med att berätta om yrseln och hon frågade om jag haft den länge och om jag sagt till någon om det eftersom hon inte fått den informationen. Kan lätt säga att det är minst 6 pers som fått höra det rakt från mig (inkl varit med som stöd när jag gått), och ändå har det inte hamnat i någon journal?

Tala om för dom att om dom inte kan bidra med ettt uL så åker du till bvc och får det gjort,eller byt sjukhus,det ska vara fritt att välja.
Det låter inte som att dom tycker du är i riskzon.
Fast det kan jag inte. BVC har inte den utrustningen, inget sjukhus med kompetens att ta emot så tidigt födda barn har plats (står i kö för Uppsala, får inte välja fritt pga avtal mellan sjukhusen).
Det enda dom verkar tycka här är att om det sätter igång så plockar dom ut, och så får man se hur det går då.

Funderar seriöst på om du är på samma ställe som min syster var på när hon väntade tvillingarna. Hon fick alltså lämna sjukhuset för att åka till vc för att ta ett blodtryck..O_o
Här tog dom blodtryck nyss. Det är sagt att det ska göras två gånger per dag pga yrseln, men nu är det över ett dygn sedan senaste. Det låg normalt i alla fall.

Sitter i stallet med en kolikhäst och väntar på veterinären.
Hemma är sambo med bebis som är utom sig för att mamma försvann och som inte låter sig tröstas av sambon.

Ute regnar det så jag är genomblöt efter att ha promenerat runt, runt med häst. Så jag är blöt, kall, har lunginflammation, är sjukt orolig och hjärtat brister för bebis.

Ja, jag fulgrinar i min ensamhet.

Jag förlorade honom. 13,5år fick vi tillsammans, nästan halva mitt liv.
Mitt hjärta brister. :cry:

Jag förlorade honom. 13,5år fick vi tillsammans, nästan halva mitt liv.
Mitt hjärta brister. :cry:
ina_console.gif

Det har jag varit nära på att göra. Den värsta chocken med allt "måste bara ta mig igenom det här"-fokus är över. Nu känner jag bara uppgivenhet.
Och då vet dom ändå om min psykiska problematik, för det nämnde dom att dom hört från Västerås.

Det kom precis in en ny bm som frågade hur jag mår, jag började med att berätta om yrseln och hon frågade om jag haft den länge och om jag sagt till någon om det eftersom hon inte fått den informationen. Kan lätt säga att det är minst 6 pers som fått höra det rakt från mig (inkl varit med som stöd när jag gått), och ändå har det inte hamnat i någon journal?

Fast det kan jag inte. BVC har inte den utrustningen, inget sjukhus med kompetens att ta emot så tidigt födda barn har plats (står i kö för Uppsala, får inte välja fritt pga avtal mellan sjukhusen).
Det enda dom verkar tycka här är att om det sätter igång så plockar dom ut, och så får man se hur det går då.

Nu har jag läst ikapp lite. Men hjälp vad du har det kämpigt nu!
Många kramar, energi och allt sånt ihop med förhoppning om att vården skärper sig och hjälper er bättre!

Slängt in två pizzabitar i ugnen. Laddar för att tvinga mig på kvällens tai chi. Orkade inte ta mig iväg på studieintrot.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 323
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
963
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 511
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023